Fazer Experience kiinnostaa ulkomaisia matkailijoita ja suosio on kasvussa

Syksyllä 2016 avatun Fazer Experience -vierailukeskuksen suosio on edelleen kasvussa. Ulkomaisten kävijöiden osuus on kasvanut kuluneena kesänä. Käytetyimmät näyttelyn opastuskielet suomen lisäksi ovat olleet englanti ja kiina. Vierailukeskuksen muodostavat näyttely, Fazer Café, myymälä, kokouspalvelut sekä erilaiset tapahtumat. Täysin uudenlaista ajattelua edustaa uudistettu Fazerilan vesitorni, joka muuntuu vaihtuvia teemoja esitteleväksi valoteokseksi.

Fazerin vierailutoiminta on jatkunut jo yli 60 vuotta. Uuden keskuksen avauduttua Fazerin 125-vuotisjuhlan kunniaksi syksyllä 2016 suosio on jatkunut entistä suurempana. Kuluneena kesänä muiden kuin suomeksi opastettujen näyttelykierroksien osuus on noussut kolmannekseen, kun se vuosi sitten kesällä oli neljännes. Englanti on suomen jälkeen valtakieli ja kolmannella sijalla on kiina. Vuonna 2018 kahdeksan ensimmäisen kuukauden aikana kävijöitä on ollut enemmän kuin vuosi sitten, yhteensä yli 130 000. Koko viime vuoden aikana kävijöitä oli yli 180 000, joista lähes 100 000 osallistui opastetulle näyttelykierrokselle.

Kävijäpalaute on ollut erinomaista, mistä kertoo mm. Tripadvisorin Erinomainen kohde -sertifikaatti sekä vuonna 2017 että 2018. ”Iloitsen, että Fazer kiinnostaa vierailukohteena näin laajalti ja monet kävijät tulevat uudelleen ja uudelleen. Jokainen kohtaaminen edistää jatkuvaa kehittämistä sekä vuoropuhelua ja asiakastarpeiden ymmärtämistä”, sanoo Anu Kokko, Fazerin vierailukeskuksen johtaja.

Mukavaa yhdessä tekemistä kaiken ikäisille

Sesongit näkyvät hyvin Fazer Experiencen toiminnassa. Koulujen syyslomaviikon aikaan on suklaataiteilutapahtumia, koko perheen pullakoulu ja myös opastettujen näyttelykierrosten määrää on lisätty. Perjantain 12.10. yrtti-tapas -illassa sukelletaan yrttien maailmaan vierailukeskuksen oman puutarhurin Katja Uskin johdolla ja maistellaan tapaksia. Halloween-erikoisohjelmaa on tarjolla 26.-28.10.2018.

Fazer Experience vierailukeskus houkuttaa etenkin perheitä, matkailijoita ja oppilaitoksia, mutta palvelee enenevässä määrin myös yritysten ja yhdistysten kokous- ja virkistystoimintaa, oli kyse sitten suklaatastingistä tai yhdessä kokkaamisesta keittiömestarin johdolla.

Fazerilan uudistettu vesitorni – vierailukohteeseen kutsuva maamerkki

Vierailukeskuksen tavoitteena on inspiroiva ja vuorovaikutteinen vierailu, jossa jokaisella on mahdollisuus kokea Fazer omalla tavallaan sekä oivaltaa ja oppia uutta. Hyvinvointi ja nautintojen tasapaino ovat vierailukeskuksen kantavia teemoja. Vierailukokemuksesta tekee raikkaan ja erilaisen myös omaperäinen arkkitehtuuri. Rakennus on saanut useita tunnustuksia: Vuoden Teräsrakenne -palkinnon, Vantaan Kehäkukka -arkkitehtuuripalkinnon sekä Vuoden Lasirakenne -palkinnon. Tänä syksynä Fazer juhlistaa 127-vuotissyntymäpäiväänsä 17.9.2018 muuntamalla Fazerilan vesitornin uudenaikaiseksi mediapinnaksi.

Myymälästä uutuudet aina ensimmäisenä

Fazer Experience myymälään tullaan pidemmältäkin. Se ei ole ihme, sillä Fazerin uutuudet ovat siellä aina ensimmäisenä myynnissä. Jotkut erikoiserät tai uutuudet, kuten Tyrkish Peber -suklaa, ovat saaneet somekohun saattelemana aikaan varsinaisen ryntäyksen. Myymälän yli 400 tuotteen valikoimasta löytyvät niin tuliaiset kuin tuotteet kodin juhliin, myös tuotteita, joita ei muualta saa. Valikoima vaihtuu sesongeittain. Joulu tulee Fazer Experience shoppiin ensimmäisten joulutuotteiden myötä jo lokakuun alkupuolella.

Fazer Café Fazerila on mukava paikka kohdata ja viettää aikaa yhdessä

Kuten myymälä, myös vierailukeskuksen Fazer Café on kaikille avoin. Fazer Café Fazerilassa voi herkutella joka päivä runsaalla aamiaisella, ihanilla erikoiskahveilla ja höyryävän lämpimällä lounaskeitolla tai rapeilla salaateilla. Lämminhenkiset viikonloppubrunssit joka lauantai ja sunnuntai ovat niin suosittuja, että ainakin isompien porukoiden kannattaa tehdä pöytävaraus. Artesaanileipää, kakkuja ja leivonnaisia voi ostaa myös mukaan – sesongin herkkuja unohtamatta.

Fazer Experiencen näyttely

Näyttelyyn tutustutaan Fazerin omien oppaiden johdolla noin 1 tunnin opastetuilla kierroksilla. Näyttelyssä tutustutaan mm. Fazerin toimintaan, laajaan tuotevalikoimaan, pitkään historiaan, yritysvastuuseen ja innovaatioihin. Kävijöiden suosikiksi on muodostunut näyttelykierrokseen kuuluva trooppinen puutarha, jossa tutut maut, mm. kaakao, kaneli ja pippuri näyttäytyvät alkuperäisinä, eksoottisina kasveina. Elämyksiä on tarjolla kaikille aisteille ja näyttelyteokset sekä viimeisin teknologia toimivat tarinankerronnan välineinä.

Painokelpoiset kuvat:
www.fazergroup.com/pictures (Media_Press – Fazer Visitor Centre)

Lisätiedot ja varaukset:
www.visitfazer.com  visitfazer@fazer.com  #visitfazer

Anu Kokko, johtaja, Fazer Experience -vierailukeskus, 040 504 2746
Fazer Experience -vierailukeskus, Fazerintie 6, 01230 Vantaa

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 puh. 040 668 2998
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missiona on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää