Fazer Experience vierailukeskus vahvisti asemaansa ainutlaatuisena kohteena

Fazer Experience -vierailukeskuksen vierailijamäärä vuonna 2019 oli yli 230 000, mikä entisestään vahvisti keskuksen asemaa ainutlaatuisena vierailukohteena. Kävijöiden määrä oli 15 % korkeampi kuin edellisenä vuonna. Merkittävän osan kasvusta toivat kansainväliset vierailijat. Fazer Experience -vierailukeskuksen muodostavat näyttely, Fazer Café, myymälä, kokouspalvelut sekä erilaiset tapahtumat. Näyttelyn virtuaalikokemus on myös täysin uudistettu.

Fazerin vierailutoiminta on jatkunut yli 60 vuotta. Uuden keskuksen avauduttua syksyllä 2016 suosio on kasvanut jatkuvasti. Vuonna 2019 vierailijoita kävi yli 230 000, noin 30 000 enemmän kuin 2018 ja lähes 50 000 enemmän kuin edellisenä vuonna.  Näkyvintä kasvu oli kansainvälisten vierailijoiden osalta. Joka viides opastetulle kierrokselle osallistunut oli ulkomainen matkailija (kaikki kierrokset, jotka opastettiin muulla kielellä kuin suomeksi tai ruotsiksi, lasketaan näihin). Noin 45 % kävijöistä opastetuilla kierroksilla on koululaisia ja opiskelijoita. Luokkaretki Fazerille onkin klassikko, joka jää vuosiksi kävijöiden mieleen. Kohde on myös yritysten, yhdistysten ja yksittäisten kävijöiden suosiossa, olipa sitten kyseessä kokous, virkistystoiminta tai mukava tapa viettää aikaa yhdessä. Matkailijoiden kiinnostusta edistää erinomainen kävijäpalaute, mistä kertoo mm. jo kolmena peräkkäisenä vuonna saatu Tripadvisorin Erinomainen kohde -sertifikaatti.

Uusi virtuaalinen kokemus on pelillinen kurkistus todellisuuteen

Fazerilla kuluttajanäkemyksiä kuunnellaan ja seurataan huolellisesti. Fazer Experience vierailukeskuksen näyttelykävijöitä kiinnostaa erityisesti, mitä Fazerin tehtailla tapahtuu. Virtuaalikokemus on kuulunut vierailukeskuksen näyttelykierrokseen alusta saakka. Joulukuussa 2019 se kuitenkin uudistettiin täysin. Ensimmäinen virtuaalilasien kautta esiteltävä teema tarjoaa vierailijoille mahdollisuuden kokea Mignon-munien valmistusprosessia.

”Oikeasti Mignon-munan valmistus vaatii ammattimaista kädentaitoa ja vankkaa kokemusta. Tarjoamme tähän pienen kurkistuksen virtuaalikokemuksena. Vierailijat pääsevät näkemään oman paikkansa Mignonlinjalla ja kokeilemaan virtuaalilasien ja ohjaimen avulla, miten Mignon-muna täytetään – tietenkin hävikki minimoiden ja vastuullisuus huomioiden”, sanoo Anu Kokko, Fazer Experience vierailukeskuksen johtaja.  Fazer-maailmaan voi tutustua myös perinteisten näyttöjen kautta. Näyttöruuduilla voi seurata esimerkiksi, miten Fazer Yosa  -kauravälipaloja tai Fazerin karjalanpiirakoita valmistetaan. Vierailijan suusta kuuluukin usein: ”Vau, Fazer on paljon enemmän kuin tiesinkään!”

Images ready for print: https://fast.fazer.com   Public Image Bank > Fazer Experience Visitor Centre

More information and reservations:  www.visitfazer.com   visitfazer@fazer.com  #visitfazer

Anu Kokko, Director, Fazer Experience Visitor Centre, +358 40 504 2746 Fazerintie 6, 01230 Vantaa
Fazer’s media phone line is open Mon–Fri from 8 a.m. to 4 p.m., tel. +358 40 668 2998, media@fazer.com
Email addresses are of the form firstname.lastname@fazer.com

Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.