Fazer Food & Co Oodi tarjoaa skandinaavisia herkkuja aamusta iltaan

Helsingin keskustakirjasto Oodi on uusi kohtaamispaikka Kansalaistorilla, aivan Helsingin sydämessä. Fazer Food & Co Oodi hemmottelee vieraita aamusta iltaan 1. ja 3. kerroksessa 5.12.2018 lähtien. Suunnittelussa inspiraationa on ollut skandinaavinen ja vastuullinen ruokakulttuuri. Oodissa voi nauttia paikan päällä paistettuja sydänkorvapuusteja, pysähtyä lounaalle, herkutella sapaksilla tai vaikkapa juoda lasillisen viiniä kirjan äärellä.

Fazer Food & Co Oodi on viihtyisä ravintola, jossa voi samalla nauttia Töölönlahden maisemista. Valikoimat elävät päivän rytmin mukaisesti. Aamiaista voi nauttia paikan päällä tai ottaa mukaan. Lounaalla voi valita runsaan salaattipöydän tai kotoisan annoksen keittiöstä. Iltapäivän kruunaa ”kansallinen kahvitauko”, joka on arkipäivän virkistys ja hemmotteluhetki. Iltaisin voi kerääntyä ystävien kanssa suomalaisille sapaksille ja koota pikkuannoksista maistelulautasen viinin kera. Viikonloppuisin taas saatava on brunssi.

”Haluamme tukea suomalaista kulttuuria ruuan muodossa. Tuomme arjen hetkiin iloa ja nautintoja terveellisellä ja kansainvälisellä twistillä. Toimimme ympäri Suomen ja on mahtavaa olla osa tätä uutta ikonista rakennusta Helsingin keskustassa, jossa kohtaavat kaikki lapsista nuoriin, aikuisiin ja senioreihin. Oodi on tapahtumapaikka, lukemisen talo ja monipuolinen kaupunkikokemus ja olemme ilolla mukana tässä elämyksessä ja kannustamassa kohtaamisiin ruuan parissa”, kertoo asiakkuusjohtaja Kristiina Ramirez Fazer Food Services Suomesta.

Sesonkeja, suomalaisuutta ja vastuullisia valintoja

Ravintolapalveluiden inspiraatiota on ollut skandinaavinen ruokakulttuuri. Pääsääntöisesti käytetään kotimaisia ja sesongin mukaisia raaka-aineita.

”Haluamme ihmisten viihtyvän ja voivan tehdä helppoja valintoja, jotka samalla edistävät hyvinvointia ja vastuullisuutta. Vierailla on esimerkiksi mahdollisuus lunastaa omaan kestokahvikuppiin kuukausikortti. Kokoustarjoilussa taas 2019 alkaen on saatavana aivojen virkeyttä tukevia Brainhow-välipaloja sekä mahdollisuus täysin vegaaniseen kokoustarjoiluun”, kertoo Kristiina Ramirez.

Ravintoloissa huomioidaan kirjaston erilaiset vierailijat ja heidän tarpeensa. Aulakerroksen ravintola palvelee kaikkia talon asiakkaita; kirjaston kävijöitä, monitoimisalin asiakkaita ja elokuvateatteria. Kolmas kerros on perinteisempi kirjastotila hiljaisine alueineen. Avaran yläkerroksen valikoimassa painottuvat kahvi- ja teejuomat, välipalat, kasvisdipit ja eväspatukat.

”Fazer Food & Co -palvelubrändimme edustaa juuri elämyksellisyyttä ja yllätyksellisyyttä. Sen tarkoitus on inspiroida, olitpa piipahtamassa lukemaan ja nautiskelemaan, tapaat ystäviä ruuan merkeissä tai haet välipaloista virtaa päivääsi”, kertoo Ramirez.

Oodi-leivos ja lämmin korvapuustisydän

Oodin niin sanottuja signature-tuotteita ovat Oodi-leivos ja Oodin jaettava sydämenmuotoinen korvapuusti. Oodi-leivos koostuu suomalaiselta kotipihalta tutuista mauista, vadelmasta ja punaherukasta, yhdistettynä kansainvälisiin vivahteisiin vastuulliseen kaakaoon, cashew-pähkinöihin ja kookokseen. Leivos sopii myös vegaaneille ja gluteenitonta ruokavaliota noudattaville. Oodin suuri lämmin kanelisydän on perinteinen suomalainen pulla kanelitäytteellä ja siitä riittää jaettavaksi.

Makumaailmasta muita esimerkkejä ovat mm. tyrnishotti, kuusenkerkkä pannacotta, Punajuuri-tuorepuuro, kauraisa ciabatta nyhtökauratäytteellä ja punajuuri-luomufeta-ciabatta.

Fazer Food & Co Oodi avataan 5.12.

Palvelut 1. kerroksessa ja 3. kerroksessa.
Avoinna ma-pe 8.00-22.00 ja la-su 10.00-20.00
Brunssi 29.12.2018 lähtien, Sapas-tarjoilu 7.1.2019 lähtien, kansallinen kahvihetki 7.1.2019 lähtien. Lisäksi tarjolla kokousvalikoima 2019 lähtien.

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8–16, puh. 040 668 2998, media@fazer.com https://www.fazerfoodco.fi/oodi

#oodileivos #oodipulla #oodihelsinki #fazerfoodco #fazerfoodservices

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missiona on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: