Fazer Food Services suunnittelee uutta operatiivista organisaatiota

Fazer suunnittelee ruokapalveluidensa operatiivisen organisaation uudistamista kehittääkseen toimintaansa asiakaslähtöisemmäksi ja vahvistaakseen kilpailukykyään muuttuvassa toimintaympäristössä. Fazer aloittaa Food Services -liiketoiminnassaan yhteistoimintaneuvottelut, jotka koskevat yhteensä 74 henkilöä. Toteutuessaan suunnitellut muutokset voivat johtaa enintään 30 työtehtävän päättymiseen. Fazer tukee niitä, joita mahdollinen työsuhteen päättyminen tulisi koskemaan.

Fazer suunnittelee Food Services -liiketoimintansa operatiivisen toimintamallin uudistamista tukeakseen ruokapalveluidensa kasvustrategiaa. Tavoitteena on toimia entistä asiakaslähtöisemmin. Operatiivinen toiminta suunnitellaan järjestettäväksi uudelleen erilaisten asiakkuusryhmien mukaisesti. Suunniteltujen muutosten tavoitteena on vahvistaa Fazer Food Servicesin kilpailukykyä muuttuvassa markkinassa.

”Suunnittelemme operatiivisen liiketoiminnan jakamista asiakkuusryhmiin, joita ovat lasten ja senioreiden asiakkuusryhmä, opiskelijoiden ja tapahtumaravintoloiden asiakkuusryhmä sekä työssäkäyvien asiakkuusryhmä. Tavoitteenamme on tarjota entistä vahvemmin eri asiakasryhmille räätälöityjä palveluratkaisuja ja päivittäisiä elämyksiä ravintoloissamme”, kertoo Fazer Food Servicesin toimitusjohtaja Jaana Korhola.

Fazer aloittaa Food Services -liiketoiminnassaan yhteistoimintaneuvottelut, jotka koskevat ravintolaorganisaation esimiestehtävien mahdollisia muutoksia. Henkilöstövähennyksiä koskevien yt-neuvotteluiden piirissä on yhteensä 74 henkilöä ympäri Suomen. Toteutuessaan muutokset voivat johtaa enintään 30 työtehtävän päättymiseen.

Fazerille on tärkeää pyrkiä turvaamaan yrityksessä työskennelleiden henkilöiden tulevaisuus. ”Panostamme uudelleensijoittumiseen liittyviin toimenpiteisiin ja käymme jokaisen kanssa henkilökohtaisen keskustelun tilanteesta. Välitämme aktiivisesti Fazer-konsernin avoimia työpaikkoja ja olemme yhteistyössä työvoimahallinnon kanssa”, kertoo Korhola.

Fazer työllistää Suomessa kaikkiaan 6700 henkilöä, joista 3300 henkilöä Fazer Food Servicesissä. Fazer Food Services tarjoaa ruokailupalveluita yli 600 ravintolassa ympäri Suomen.

Median kysymyksiin vastaavat
toimitusjohtaja Jaana Korhola, Fazer Food Services puh. 040 821 8641
viestintäjohtaja Satu Ikäheimo, Fazer-konserni / Fazer Food Services, puh. 050 380 4996

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi(at)fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis-, keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Tänä vuonna Fazer juhlii 125-vuotista menestystarinaansa ja perustaja Karl Fazerin syntymästä tulee kuluneeksi 150 vuotta. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli yli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Yrityksestä

Fazer-konserni Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.