Fazer Food Services tarjoaa Lahden VIP-vieraille rentoa, kotimaista lähiruokaa

Vuoden 2017 hiihdon MM-kisojen ja tämänvuotisten MM-esikisojen VIP-vieraat pääsevät nauttimaan trendikkään rennosta, kotimaisista raaka-aineista valmistetusta kisaruoasta. Kisojen VIP-cateringista vastaava Fazer Food Services on räätälöinyt tapahtumaa varten Ski Trail Food -konseptin, joka tarjoaa korkeatasoista street style-ruokaa.

Ski Trail Foodin perustana ovat kotimaisuus ja lähiruoka. Alkupaloista löytyy mm. paahdettua lanttua sekä Gruyére-juustoa ja Burgerin saa ylikypsällä possulla mutta myös herkullisella parsakaali-mantelipihvillä.

Ski Trail Foodin lisäksi tarjolla on paikallisten tuottajien tuotteista koostettu menu, jossa on tarjolla mm. Salpausselän savustamon savukalaa. VIP-buffet puolestaan tarjoaa mm. kukkakaalipannakottaa ja kirjolohen mätiä, pitkään haudutettua härkää ja piparjuurikastiketta seuranaan vuohenjuusto-lehtikaali-spelttirisottoa.

- Haluamme tarjota kisavieraille elämyksiä ja huipputason ruokaa ilman hienosteluja. MM-kisat ja esikisat ovat mahtavia kansainvälisiä foorumeita tuoda esille suomalaista ruokakulttuuria ja osaamistamme, kertoo johtaja Marianne Nordblom Fazer Food Servicesiltä.

- Tapahtumamme vieraat tulevat saamaan herkullista, monipuolista ja tuoreista raaka-aineista valmistettua ruokaa niin VIP-tiloissa kuin muuallakin tapahtuma-alueella. Fazer Food Services on kokenut tapahtumien tekijä, jolla on vahva gastronominen osaaminen ja innovatiivisiä sekä trendikkäitä ratkaisuja, toteaa MM-kisojen cateringpäällikkö Petra Riissanen.

VIP-menun on suunnitellut Fazer Food Servicesin keittiömestari ja Fazer Culinary Team –olympiakisajoukkueen kapteeni Mika Pesonen. Vuoden 2017 MM-kisoissa mukana on koko Fazer Culinary Team huolehtimassa kisavieraiden makuelämyksistä.

Lahden Hiihtomuseon yhteydessä toimiva Fazer Food Servicesin Ravintola Voitto palvelee VIP-vieraita niin esikisojen kuin ensi vuoden MM-kisojenkin aikana.

Lisätiedot:
Fazer Food Services, Marianne Nordblom, johtaja, gastronomia & tuotekehitys, Fazer Food Services Suomi, 0400-605 778, marianne.nordblom@fazer.com
Lahti2017, Petra Riissanen, cateringpäällikkö, 040-536 8908, petra.riissanen@lahti2017.fi

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli yli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää