Fazer Food Services yrityskuvatutkimuksen ykkönen ruokailupalvelualalla Suomessa

Fazer Food Services menestyi loistavasti kansallisessa tutkimuksessa, jossa selvitettiin henkilöstöruokailupalveluita tarjoavien toimijoiden yrityskuvaa työelämän päättäjien kesken Suomessa. Työelämän päättäjien kyselytutkimuksessa (TEP) 2016 Fazer Food Services sai parhaan yleisarvosanan. Selkeää parannusta viime vuoteen verrattuna on toiminnan kehittämisessä.

Fazer Food Services on jälleen kerran rankattu Suomen tunnetuimmaksi toimijaksi ruokailupalvelualalla. Toiseksi tunnetuin on Sodexo, kolmanneksi tunnetuin on ISS Palvelut ja neljäntenä Antell-ravintolat. Vuonna 2016 Fazer sijoittui ensimmäiselle sijalle myös yleisarvosanan osalta tuloksella 7,86 (alan painotettu keskiarvo 7,45).

Kaiken kaikkiaan henkilöstöruokailualan tärkeimpänä yrityskuvatekijänä pidetään tuotteiden laatua, toisena on hintataso. Myönteisintä palautetta alan yritykset kokonaisuutena saavat aiempien vuosien tapaan toimintavarmuudesta. Kriittisimmin vastaajat suhtautuvat edelleen henkilöstöruokailuyritysten toiminnan kehittämiseen.

Vuonna 2016 Fazer Food Services sai myönteistä palautetta erityisesti toiminnan kehittämisestä, tuotteiden laadusta ja tulevaisuuden näkymistä.

”Kirkastimme strategiamme kaksi vuotta sitten ja olemme sen jälkeen tehneet hartiavoimin töitä toimintamme uudistamisen eteen. Kaiken keskiössä on nyt asiakaskokemus – niin kuluttajan kuin päättäjäasiakkaankin. On upeaa, että kehitystyömme on huomattu ja että se alkaa vähitellen näkyä myös yrityskuvassamme. Tämä on kuitenkin vasta alkusoittoa. Koemme, että meillä Fazerilla on myös laajempi yhteiskunnallinen vastuu olla vaikuttamassa siihen mitä ja miten suomalaiset syövät tulevaisuudessa. Uskomme, että elämyksellisyys, nautinnollisuus ja terveellisyys voidaan yhdistää”, toteaa Fazer Food Servicesin Suomen kaupallinen johtaja Hannu Rahnasto.

Fazer Food Services tarjoaa monipuolisia ruokapalveluratkaisuja yrityksille ja teollisuudelle sekä koulutus-, hoiva-, terveydenhuolto- ja puolustusvoima-sektorille. Fazer on pohjoismaiden johtava ruokailupalveluiden toimittaja, ja sillä on lähes 1 200 ravintolaa ja noin 6 000 työntekijää Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa.

TEP 2016 Yrityskuvatutkimus on Taloustutkimus Oy:n toteuttama. Tutkimus toteutettiin syys–lokakuussa 2016. Tutkimukseen vastasi yhteensä 1593 työelämän päättäjää, joista henkilöstöruokailutoimialan yrityksiä arvioi 689 vastaajaa.

Hannu Rahnasto, kaupallinen johtaja, Fazer Food Services Suomi, puh. 041 530 3538
Satu Ikäheimo, viestintäjohtaja, Fazer-konserni, puh. 050 380 4996

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8–16 toimittajia, puh. 040 6682 998