Fazer hankki saaren Intian valtamereltä – oletko sinä saaren kuningas?

Fazer perustaa verkossa kesäksi uuden valtion nimeltä Tutti Frutopia. Trooppisella saarella ei arki paina, eivätkä kylmät viimat uhkaa. Fazer hankki saaren Intian valtamereltä jakaakseen sen pois pala palalta Tutti Frutti –fanien kesken verkkopelimaailmassa. Saarella parhaiten menestynyt voittaa Tutti Frutopian kuninkuuden ja kruunajaismatkan oikealle paratiisisaarelle Intian valtamerellä.

Saaren elämä on käynnistynyt verkossa www.tuttifrutti.fi . Kaikille Tutti Frutti -pussin ostajille tarjoutuu pussin koodin kautta oma pala saarta ja elämä paratiisisaaren kuvitteellisessa kuningaskunnassa peleineen ja haasteineen. Parhaiten saarella menestynyt voittaa kahden hengen matkan Mauritiukselle, jossa järjestetään viralliset Tutti Frutopia -kruunajaiset. Lisäksi viikottain jaetaan useita palkintoja viikon parhaiten menestyneille kansalaisille.

”Tutti Frutti on planeetan paratiisimaisin makeinen ja ansaitsee oman Tutti Frutopia-kesävaltion faneilleen. Luomme mahdollisimman monelle suomalaiselle, ruotsalaiselle, tanskalaiselle, norjalaiselle ja virolaiselle mahdollisuuden viihtyä ja osallistua verkossa uuden valtion perustamiseen ja paratiisimaiseen elämään. Jotta kaikki ei tapahtuisi vain verkossa, me todellakin vuokrasimme oikean saaren Intian valtamereltä”, kertoo Senior Brand Manager Kirsi Nordberg.

Tutti Frutti -makeiset tuovat kesän vuoden ympäri

Tutti Frutti -perheeseen kuuluu suositut hedelmämaut Tutti Frutti Choco, Tutti Frutti Mix, Tutti Frutti Holiday Mix, Tutti Frutti Ocean Mix, Tutti Frutti Yoghurt Splash ja Tutti Frutti Smoothie Mix. Kevään 2013 uutuusherkku on Tutti Frutti Sour Island Mix, jossa seikkailevat kirpeät, hedelmäiset paratiisieläimet. Pussi ei sisällä salmiakkia, joten se sopii nimenomaan hedelmäsekoituksista pitäville Tutti Frutin ystäville.

Tutti Frutti on yksi Fazerin kansainvälisistä brändeistä, jota myydään 10 maassa. Tutti Frutti -maun historia juontaa yllättävän kauas. Kovat Tutti Frutti -karamellit näkivät päivänvalon jo vuonna 1921 ja alkuperäisen Tutti Frutti -aromin resepti on peräisin vuodelta 1924. Klassinen karamellirasia pehmeine karamelleineen lanseerattiin vuonna 1946. Hedelmäviinikumiversio Tutti Frutti -karamelleista esiteltiin vuonna 1989, ja siitä tuli menestys välittömästi.

”Tutti Frutti -makeiset ovat perinteisesti pääosin hedelmäisiä makeisia ja pussien erilaisista sekoituksista koko perhe on löytänyt omat suosikkinsa. Tutti Frutti tuo kesäaurinkoa jokaiseen vuodenaikaan ja kutkuttelee makuhermoja raikkailla hedelmämauilla”, kuvailee Kirsi Nordberg.

Fazerin sokerimakeistuotannon sydän sijaitsee Lappeenrannassa, jossa valmistetaan valtaosa Fazerin Tutti Frutti -makeisista. Vuodessa Tutti Frutti -makeisia valmistetaan Lappeenrannassa 3,7 miljoonaa kiloa.

Senior Brand Manager Kirsi Nordberg, Brand Management & Marketing, p. 040 558 0526
viestintäpäällikkö Satu Ikäheimo, Fazer Brands Suomi, p. 050 380 4996
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu-, ravintola- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin ja osaaviin ihmisiin. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konserni toimii kahdella liiketoiminta-alueella. Fazer Brands on tunnettu maukkaista leipomotuotteista ja makeisista. Fazer Food Services tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluita sopimusruokailussa. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä.