Fazer juhlii 127-vuotispäiväänsä muuntamalla vesitorninsa uudenlaiseksi valoteokseksi

Fazerilan ikoninen maamerkki, Fazerin vesitorni, muuntuu valoteokseksi. Ensimmäinen valoteos julkaistaan Fazerin 127-vuotissyntymäpäivänä 17.9.2018. Eriaiheiset valoteokset vaihtuvat vesitornissa kahden viikon välein ja heijastavat eri vuodenaikoina muun muassa Fazerin vahvoja brändejä ja ajankohtaisia teemoja. Teokset syttyvät ja sammuvat auringon lasku- ja nousuaikojen mukaan.

Fazer on brändimarkkinoinnin edelläkävijänä saanut mm. viimevuotisen Mainostajien Liiton brändinrakentajapalkinnon ja aina halunnut löytää uusia tapoja käydä vuoropuhelua kuluttajien kanssa. ”Vesitornimme antoi meille hienon mahdollisuuden olla innovatiivisia ja luovia ja muuntaa se uudenlaiseksi mediapinnaksi. Haluamme ilahduttaa ja yllättää. Uusi, tyylikäs ilme on osa Fazer-kokemusta. Se korostaa Fazerilan alueen merkitystä, ei pelkästään työpaikkana yli 1500 fazerilaiselle, vaan myös vierailukohteena Fazer Experience vierailukeskukseen läheltä ja kaukaa tuleville kävijöille.” sanoo Fazer Groupin viestintä- ja brändijohtaja Ulrika Romantschuk.

Moderni ja energiatehokas valoteos

Fazerila on tärkeä pohjavesialue. Vesitorni rakennettiin 1961. Siitä on vuosikymmenien aikana tullut monelle tuttu näky ja se huomataan keskimäärin 50 000 kertaa päivässä. Vesi virtaa torniin puhdistusaseman kautta ja tornista Fazerilan alueen tehtaiden ja ihmisten käyttövedeksi.

Liikkuvat ja staattiset valoteokset heijastelevat Fazeria ja sen brändejä. Valoteokset edustavat uusinta tekniikkaa. Samantyyppisiä teoksia on nähty mm. Lux Helsingissä ja julkisten rakennusten julkisivuissa. Nyt käyttöön otettava kokonaisuus on uudenaikaisin ja ensimmäinen kiinteä asennus tässä mittakaavassa Suomessa.

Fazerille on tärkeää, että valaistusratkaisu on kestävän kehityksen mukainen ja kustannustehokas. Vesitornin käyttämän energian tarve on sama kuin tavallisen vedenkeittimen.

Painokelpoiset kuvat:
www.fazergroup.com/pictures (Media_Press – Fazer Visitor Centre)

Fazer Experience - vierailukeskus www.visitfazer.com  visitfazer@fazer.com  #visitfazer

Anu Kokko, Johtaja, Fazer Experience -vierailukeskus, puh.  +358 40 504 2746
Fazer Experience -vierailukeskus, Fazerintie 6, 01230 Vantaa

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 puh. 040 668 2998
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missiona on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää