Fazer Juuresleipä voitti hopeaa markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavassa Effie-kilpailussa

Leipämarkkinoiden merkittävin uutuuslanseeraus vuonna 2016 oli Fazer Juuresleivät. Torstaina 26.1. 2017 runsaasti kasviksia sisältävät palaleivät palkittiin markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavassa Effie Awards Finland -kilpailussa hopealla kahdessa kategoriassa: tuotteet ja palvelut sekä bisneshaaste-sarja. Fazer Juuresleipä on kerännyt lyhyen ajan sisällä useita eri palkintoja.

Fazer Juuresleipä on kasvattanut koko leipäkategoriaa

Effie Awards -kilpailussa etsitään Suomen tuloksellisimpia markkinointikampanjoita. Keskeisimmät arviointikriteerit ovat kampanjan tehokkuus, idean toimivuus, mitattavuus ja luova toteutus.

Kilpailun tuomariston mukaan Fazer Juuresleipä -lanseeraus oli strategialtaan erinomaisen vahva. Tavoitteet olivat haastavat ja selkeästi määritelty. Kategoria- ja kohderyhmäymmärrys näkyi tehdyissä valinnoissa ja ratkaisujen onnistuneisuudesta kertoivat loistavat liiketoiminnan tulokset. Vakuuttava ja varmaotteinen uutuustuotteen lanseeraus, jolla onnistuttiin myös kasvattamaan koko kategoriaa.

”Fazer Juuresleipä on todellinen tuoteinnovaatio. Effie -palkinto puhuu omaa kieltään siitä, että olemme myös onnistuneet markkinointi-investoinneissamme”, iloitsee Fazer Leipomot Suomen markkinointi ja portfolio johtaja Noora Pöyhönen. ”Suomalaiset ovat löytäneet trendikkäät palaleipämme. Kiitos tästä kuuluu koko Fazer leipomoiden tiimille ja kumppaneillemme, joiden kanssa olemme tätä menestystarinaa rakentaneet”.

Effie Awards -kilpailussa oli tänä vuonna ehdolla 24 kampanjaa.

Fazer Juuresleipä kerää palkintoja

Lokakuussa 2016 Fazer Juuresleipä palkittiin kansainvälisellä Gama Innovation Awardilla Englannissa. Voitto tuli kategoriassa, jossa palkittiin erittäin onnistunut päivittäistavarakaupan lanseeraus.

Marraskuussa 2016 Fazer Juuresleipä keräsi yli 15 500 ääntä ja voitti K-ruoka Awardsin vuoden uutuustuote -sarjan. Tuomariston mukaan Fazer Juuresleipä vastaa kysyntään aikana, jolloin suomalainen kuluttaja haluaa panostaa hyvinvointiin makunautintoa unohtamatta.

Helmikuussa 2017 runsasproteiininen uutuusmaku kauppoihin

Fazer Juuresleipää on myyty lähes viisi miljoonaa pussia. Tuoteperheeseen kuuluu kolme, yli 30 % kasviksia sisältävää makuvaihtoehtoa: kesäkurpitsa-palsternakka, palsternakka-porkkana ja punajuuri-porkkana. Helmikuussa 2017 saapuu kauppoihin uusi maku, kaura-bataatti & linssi, joka sisältää muun muassa proteiinia yli 16 %.

Fazer leipoo juuresleivät leipomoissaan Lahdessa, Oulussa ja Vantaalla.

Markkinointi ja portfolio johtaja Noora Pöyhönen, Fazer Leipomot Suomi, noora.poyhonen@fazer.com, puh. 040 5022 492
Tiedottaja Taina Lampela-Helin, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com,
puh. 040 668 4600.

Painokelpoiset kuvat: www.fazergroup.com/pictures (Media_Press -> Fazer Juuresleipä)

Effie Awards on ainoa markkinoinnin tuloksellisuutta mittaava kilpailu Suomessa

Effie on maailman laajin markkinointiviestinnän tuloksellisuutta mittaava kilpailu, jonka Suomessa järjesti 15. kerran Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry. Finalistien joukosta parhaat palkittiin Bronze, Silver tai Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa Grand Effie -palkinnon.

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli yli 1,5 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää