Fazer Juuresleipä voitti K-ruoka Awards uutuustuote -palkinnon

Fazer Juuresleipä voitti ylivoimaisesti K-ruoka Awardsin vuoden uutuustuote -sarjan. Voittaja selvisi yleisöäänestyksessä. Palkinto jaettiin K-team -päivillä lauantaina 5.11.2016 Helsingissä ja sen vastaanottivat Fazer Leipomot Suomen tuotekehitysjohtaja Heli Anttila ja Brand & Portfolio Manager Laura Siltanen.

Fazer Juuresleipä sai liki 50 % äänistä

Vuoden K-ruoka Awards uutuustuote on ajankohtainen tuote, joka vastaa johonkin vallalla olevaan ruokatrendiin, on uusi innovaatio tai on vuoden aikana puhututtanut kuluttajia.

Finalistit valinneen tuomariston mukaan Fazer Juuresleipä vastaa kysyntään aikana, jolloin kasvisten kulutus jatkaa kasvuaan ja suomalainen kuluttaja haluaa panostaa hyvinvointiin makunautintoa unohtamatta.

Uutuustuote-kategoriassa annettiin 31091 ääntä, joista Fazerin juuresleipä sai 49,9 %.

Juuresleivän voittokulku jatkuu

Ruotsin Fazer Leipomot toi juuresleivän markkinoille vuonna 2015. Fazer Suomen tuotekehitys teki oman version naapurimaassa menestyneestä leivästä ja kauppoihin uutuusleipä saapui alkuvuodesta 2016.

”Voimme olla erittäin iloisia juuresleivän menestyksestä. Sitä on myyty lähes neljä miljoonaa pussia. Kiitos kuuluu ennen muuta koko leipomoiden tiimille, joka on ollut mukana rakentamassa tätä menestystarinaa ”, iloitsee Fazer Leipomot Suomen tuotekehitysjohtaja Heli Anttila.

Fazer Juuresleipä tuoteperheeseen kuuluu kolme makuvaihtoehtoa: kesäkurpitsa-palsternakka, palsternakka-porkkana ja punajuuri-porkkana.

Juuresleipä on innovaationa herättänyt myös kansainvälistä huomiota. Se palkittiin päivittäistavarakaupan merkittävänä innovaationa Gama Innovation Awardilla 25.10.2016 Englannissa.

Fazer Juuresleipä lanseerataan marraskuussa 2016 Venäjällä.

Lajissaan ensimmäinen K-ruoka Awards

Fazer Juuresleipien lisäksi uutuustuote-kategoriassa olivat ehdolla Pirkka maidottomat jäätelöt ja Apetit Mix & Wok. K-ruoka Awards -kilpailussa oli seitsemän eri kategoriaa ja yleisöääniä kilpailussa jaettiin lähes 232 000.

Lisätietoja: Heli Anttila, Fazer Leipomot Suomen tuotekehitysjohtaja, puh. 040 752 0324.

Yrityksestä

Fazer-konserni Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Matkalla Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 9 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.