Fazer-konsernin vuosikatsaus 2018 on julkaistu

Olemme tänään 4.4.2019 julkaisseet Fazer-konsernin vuosikatsauksen 2018 osoitteessa https://www.fazergroup.com/fi/vuosikatsaus

Fazer-konsernin vuosikatsaus luo kuvan siitä, kuinka Fazerin strategian ja vastuullisuuden toteuttaminen on edistynyt. Se kuvaa Fazerin menestykseen pitkällä aikavälillä vaikuttavia tekijöitä. Raportointikokonaisuus sisältää liiketoiminta- ja vastuullisuus­katsauksen, hallinnointiosion, hallituksen toimintakertomuksen sekä erillisenä dokumenttina julkaistun tilinpäätöksen.

Vuonna 2018 aloimme toteuttaa uutta strategiaamme kehittyäksemme nykyaikaiseksi, vastuulliseksi ruokayhtiöksi. Kuljemme kohti yhteistä strategista päämääräämme toimimalla vahvemmin kuluttajakeskeisesti ja Fazerin uudistuneen brändipositioinnin tukemana. Panostamme arvon luomiseen liiketoimintaportfoliovalinnoilla, ylläpitämällä toiminnan huippulaatua ja toteuttamalla rakenteellisia parannuksia.

Voit tutustua Fazer-konsernin vuosikatsaukseen ja tilinpäätökseen täältä: https://www.fazergroup.com/fi/vuosikatsaus

Jouni Grönroos, Fazer-konsernin talousjohtaja ja varatoimitusjohtaja, jouni.gronroos@fazer.com, puh. +358 40 504 5125

Ulrika Romantschuk, Fazer-konsernin viestintä- ja brändijohtaja, ulrika.romantschuk@fazer.com, puh. +358 40 566 4246

Fazerin mediapuhelin palvelee ma–pe kello 8–16, puh. +358 40 668 2998, media@fazer.com

Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Avainsanat: