Fazer-konsernin vuosikatsaus 2019 on julkaistu

Olemme tänään 2.4.2020 julkaisseet Fazer-konsernin vuosikatsauksen 2019.

Fazer-konsernin vuosikatsaus luo kuvaa siitä, kuinka Fazerin strategian ja vastuullisuuden toteuttaminen on edistynyt. Se kuvaa Fazerin menestykseen pitkällä aikavälillä vaikuttavia tekijöitä. Raportointikokonaisuus sisältää liiketoiminta- ja vastuullisuuskatsauksen, hallinnointiosion, hallituksen toimintakertomuksen sekä erillisenä dokumenttina julkaistun tilinpäätöksen.

Vuonna 2019 Fazer-konserni jatkoi strategiansa toteuttamista keskittymällä kuluttajatuoteliiketoimintoihinsa myymällä Fazer Food Services -liiketoiminnan Compass Groupille. Kauppa saatiin päätökseen tammikuussa 2020. Fazer kulkee kohti yhteistä strategista tavoitettaan entistä fokusoituneempana yrityksenä toimimalla aikaisempaa kuluttajakeskeisemmin ja uuden visionsa ohjaamana. Vaikka Fazer tunnustaakin nykytilanteen arvaamattomuuden, se kulkee vahvasti eteenpäin strategian pohjustaessa tietä tuleviksi vuosiksi koko konsernille.

Voit tutustua Fazer-konsernin vuosikatsaukseen ja tilinpäätökseen täältä: https://www.fazergroup.com/fi/vuosikatsaus

Jouni Grönroos, Fazer-konsernin talousjohtaja ja varatoimitusjohtaja, jouni.gronroos@fazer.com, puh. +358 40 504 5125

Ulrika Romantschuk, Fazer-konsernin viestintä- ja brändijohtaja, ulrika.romantschuk@fazer.com, puh. +358 40 566 4246

Fazerin mediapuhelin palvelee ma–pe kello 8–16, puh. +358 40 668 2998, media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Matkalla Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 9 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Avainsanat: