Fazer-konsernin vuosikatsaus 2022 on julkaistu

Fazerin vuosi- ja talouskatsaukset on julkaistu tänään. Katsaukset tarjoavat kattavan kuvan Fazerin liiketoiminnan ja vastuullisuustyön kehityksestä vuonna 2022.

Fazerin liiketoiminta kehittyi suotuisasti vuonna 2022 toimintaympäristössä, jota leimasivat korkea inflaatio, maailmanlaajuiset haasteet toimitusketjuissa sekä Ukrainan sotaan liittyvä epävarmuus. Vuosikatsaus kuvaa yksityiskohtaisesti strategiamme ja liiketoimintojemme kehitystä sekä markkinaympäristöä.

Vastuullisuus on olennainen osa strategiaamme ja sillä on merkittävä rooli kaikissa toiminnoissamme. Kerromme vuosikatsauksessa vastuullisuustyömme tuloksista ja kunnianhimoisista tavoitteistamme, joiden osalta edistyimme vuoden aikana hyvin. Kehitämme jatkuvasti vastuullisuusraportointiamme ja laajensimme sen kattavuutta tämän vuoden katsauksessa.

Vuosikatsauksemme julkaistaan suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi, ja se sisältää liiketoiminta- ja yritysvastuuraportin. Suomeksi ja englanniksi julkaistu taloudellinen katsaus sisältää hallinnointiperiaatteet, hallituksen toimintakertomuksen ja vuoden 2022 tilinpäätöksen.

Fazer-konsernin vuosikatsaus ja taloudellinen katsaus ovat saatavilla yhtiön verkkosivuilla: https://www.fazergroup.com/fi/

Joséphine Mickwitz, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Fazer-konserni
josephine.mickwitz@fazer.com puh. 040 078 4889

Jouni Grönroos, talousjohtaja, varatoimitusjohtaja, Fazer-konserni
jouni.gronroos@fazer.com, puh. 040 504 5125

Fazerin mediapuhelin on avoinna ma–pe klo 8–16, media@fazer.com, puh. 040 668 2998

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 1,1 miljardia euroa.

Northern Magic. Made Real.