Fazer-konsernin vuosikatsaus 2023 on julkaistu

Fazerin vuosikatsaus, talouskatsaus ja hallinnointiraportti ovat julkaistu tänään. Raportit tarjoavat kattavan katsauksen yhtiön liiketoiminnasta, vastuullisuustyöstä ja hallintokäytännöistä vuonna 2023.

Vaikka markkinat olivat haastavat vuonna 2023, Fazerin operatiivinen kehitys oli hyvä, ja tuotteiden kysyntä säilyi korkeana koko vuoden ajan. Fazerin vuosikatsaus antaa syvällisen katsauksen Fazerin vuoteen 2023 ja tiehen eteenpäin ruokaelämyksiä tarjoavana yhtiönä.

Vuosikatsaus julkaistaan suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi, ja se sisältää liiketoiminta- ja yritysvastuuraportin. Suomeksi ja englanniksi julkaistu taloudellinen katsaus sisältää hallituksen toimintakertomuksen ja vuoden 2023 tilinpäätöksen. Hallinnointiraportti julkaistaan suomeksi ja englanniksi.

Fazer-konsernin vuosikatsaus, taloudellinen katsaus ja hallinnointiraportti ovat saatavilla yhtiön verkkosivuilla: https://www.fazergroup.com/fi/

Joséphine Mickwitz, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Fazer-konserni
josephine.mickwitz@fazer.com, puh. 040 078 4889

Fazerin mediapuhelin on avoinna ma–pe klo 8–16,
media@fazer.com, puh. +358 40 668 2998

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle, yli 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Noin 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi tuotteitamme viedään yli 40 maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 1,2 miljardia euroa.