• Fazer Group/

Fazer laajentaa kahvilaliiketoimintaansa Helsingissä ja avaa uudistuneen herkkukaupan Fazer Café Kluuvikadulle

https://fast.fazer.com/Kahvilakulttuuri kiinnostaa suomalaisia yhä enemmän. Arjen elämyksiin ja pieniin nautintoihin on panostettu jo pitkään ja tämä nousujohteinen trendi jatkaa kasvuaan myös pandemian jälkeisillä markkinoilla. Laatutietoiset asiakkaat haluavat korkealuokkaisten tuotteiden ja palvelun lisäksi viihtyisän ympäristön sekä kokonaisvaltaisemman elämyksen. Fazer Café -ketju laajentaa toimintaansa Helsingissä ja avaa kesään mennessä kaksi uutta kahvilaa, Bulevardille ja Annankadulle. Myös ketjun lippulaiva, Fazer Café Kluuvikatu 3 ja sen herkkumyymälä, on juuri uudistettu vastaamaan 2020-luvun asiakastarpeita.

”Kahvilapalveluiden kysyntä tointuu kovaa vauhtia ja me Fazer Café -ketjussa vastaamme siihen huippubrändillä, ylivertaisella laadulla ja asiakaskokemuksella. Rakennamme pitkän aikavälin kilpailukykyä ja erilaistamme Fazer Café -kahvilaketjua, sillä asiakkaiden odotukset ja vaatimustaso ovat kasvaneet. Kesään mennessä avaamme Helsinkiin kaksi uutta kahvilaa. Myös ikoninen Fazer Café Kluuvikatu 3 on uudistunut ja siellä nähdään kaupungin makein herkkukauppa.”, kertoo Miika Kostilainen, Fazer Retail Finlandin toimitusjohtaja.

Karl Fazer perusti ensimmäisen kahvila-konditoriansa Helsinkiin jo vuonna 1891. Pietarista, Berliinistä ja Pariisista oppinsa ammentanut nuori yrittäjä halusi tarjota helsinkiläisille parasta, kuten suussa sulavia Bebe-leivoksia ja Suomessa siihen aikaan vielä tuntematonta kinuskia.

Viime vuonna Fazer avasi Gateau-myymälän Karhupuistoon ja kahvilan Kaisaniemeen sekä Espoon Keilaniemeen. Avaukset toivat toivon pilkahduksia paljon kärsineelle ravintola-alalle. Kahviloita on Bulevardin ja Annankadun avaamisen jälkeen yhteensä 19 pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella. Seuraavan liikepaikan avaus on jo suunnittelupöydällä.

”Olemme olleet alusta asti uranuurtajia suomalaisessa kahvilamaailmassa. Kunnioitamme tuoreita, laadukkaita raaka-aineita ja omistautunutta käsityöläisyyttä sekä tarjoamme ensiluokkaista palvelua. Olemme myös kytkeneet onnistuneesti 130-vuotisen historiamme jatkuvaan kehitystyöhömme. Fazer Café onkin ainutlaatuinen yhdistelmä perinteitä ja tätä päivää.”, jatkaa Miika Kostilainen.

Fazer on kuluttajalähtöinen, ruokaelämyksiin keskittyvä yritys. Kahvilat ovat sille strategisesti tärkeitä kuluttajien kohtaamispisteitä ja niissä syntyvä asiakasymmärrys ja osaaminen siirretään myös Fazerin muun liiketoiminnan käyttöön.

Fazer Café Kluuvikatu 3 on sijainnut samalla paikalla jo 130 vuotta

Helsingin sydämessä sijaitsevan Fazer Café Kluuvikatu 3 -kahvilan, sen legendaarisen Kupoli-salin kalustus ja ilme on uudistettu. Suurimman muutoksen on kokenut herkkumyymälä, jossa Fazerin huippubrändit, kuten tänä vuonna 100 vuotta täyttävä Fazerin Sininen, Fazerin suurin vientimakeinen Geisha sekä varsinkin aasialaisten turistien suosima Muumi, ovat saaneet näyttävät esillepanot. Uutta on myös lasiseinäinen studiotila, jossa voi nähdä suklaa- ja kakkukondiittorit työssään.

”Käsillä tekeminen on aina ollut osa yrityksemme DNA:ta. Kluuvikadun valmiit kakut, leivonnaiset ja suklaakonvehdit ovat olleet aina haluttuja herkkuja. Kakkuvitriinissä kohtaavat sulassa sovussa perinteisistä raaka-aineista koostetut klassikot ja uusia tuulia edustavat vegaanikakut, jotka ovat syntyneet asiakkaidemme toiveista.”, kertoo myyntipäällikkö Tanja Lehmonen, Fazer Café Kluuvikatu 3.

Kahvilan pulla- ja leivostarjonta on runsas. Myös suolaiseen tarjontaan on panostettu ja tuoreista, käsin kuorituista katkaravuista valmistettu katkarapuleipä on myydyin avoleipä. Valikoima uusiutuu jatkuvasti. Suosittu brunssi jatkaa uudistuneena ja lounaan värikäs salaattibaari tarjoaa kasvipohjaisen ruuan ystäville huolella valmistettuja kasviksia ja erilaisia proteiininlähteitä. Jäätelöt ovat olleet valikoimissa kahvilan avaamisesta saakka ja yksi klassikkoresepteistä on tryffelijäätelö.

Uudistustyötä yhteistyössä Museoviraston kanssa

Fazer Café Kluuvikatu 3:n Art deco -tyylisiä tiloja on aikojen saatossa uudistettu useampaan otteeseen yhteistyössä Museoviraston kanssa. Nyt päättyneessä uudistuksessa on huomioitu tarkasti suojellut kohteet ja korostettu kahvilan alkuperäisiä elementtejä.

Kluuvikadun rakennus on valmistunut vuonna 1930 ja se on kolmas tällä paikalla. Nykyisen rakennuksen on suunnitellut Gösta Juslen. Uudistuksen suunnittelusta vastaa suunnittelutoimisto AIVAN ja siinä on käyty läpi muun muassa kahvilan kalusteet ja pinnat, asiakas-wc:t sekä työntekijöiden tilat.

Fazer Café Kluuvikatu 3 työllistää noin 50 henkilöä.

Toimitusjohtaja Miika Kostilainen, Fazer Retail Finland, miika.kostilainen@fazer.com , puh. 040 486 9832

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00, puh. 040 668 2998, media@fazer.com

Tarjolla laadukkaita tuotteita ja palvelua viikon jokaisena päivänä

Fazer Café Kluuvikatu 3, 00100 Helsinki

Aukioloajat: ma-pe 7.30–22, la 10–22, su 10–18

Verkkosivut: https://www.fazer.fi/fazer-cafe/

#fazercafe #fazerkluuvi #fazer

Painokelpoiset kuvat:

https://fast.fazer.com/, ”Media_Press”, ”Fazer Café Kluuvikatu 3

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Omistautuneiden ammattilaistemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjoismaissa ja Baltiassa. Lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK:n Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 1,1 miljardia euroa ja sillä oli noin 8 000 työntekijää.