• Fazer Group/

Fazer Lähileipomoiden leivontakoulu starttaa tammikuussa - Fazer innostaa perinteiseen leivontaan

Perinteinen leivonta on yksi tämän hetken kuumimmista ruokatrendeistä. Fazer Lähileipomot vastaavat leivontaintoon tammikuussa alkavalla leivontakoululla. Kaikille leivonnan ystäville suunnatussa koulussa opetellaan leipomaan herkullisia juureen tehtäviä leipiä ja pullia. Fazer Lähileipomoiden leipureille käsin tekeminen on intohimo, ja marketeissa sijaitsevissa pienissä leipomoissa kaikki leivät tehdään päivittäin alusta alkaen itse oman myllyn raaka-aineista. Aina tuoreita herkkuja tarjoavat Fazer Lähileipomot jakavat nyt leivonnan taitoa ja iloa leivontakoulun kautta. Mukaan voi ilmoittautua Fazerin verkkosivuilla: fazer.fi/leivontakoulu.

Käsin tekeminen on aina ollut osa Fazerin tarinaa. Tammikuussa alkavassa leivontakoulussa Fazer Lähileipomoiden ammattilaisleipurit opettavat leipomisesta innostuneita valmistamaan herkullista juureen tehtävää leipää ja pullaa.

”Suomalaiset ovat hurahtaneet leivontaan. Kotileivonta on lisääntynyt, ja tällä hetkellä nousussa ovat perinteiset leivonnaiset. Nämä kaikille tutut maut herättävät muistoja ja vievät takaisin jo elettyihin hetkiin. Leivontakoululla haluamme tarjota leivonnan ystäville mahdollisuuden kohentaa taitojaan sekä jakaa leivonnan iloa. Kurssilta saa vinkkejä kotileivontaan oli sitten kokenut leipuri tai vasta-alkaja. Osaamista ei tarvitse olla, into vie tässäkin koulussa pitkälle”, kertoo Fazer Lähileipomoiden toiminnasta vastaava liiketoimintajohtaja Mari Routama.

Kaikille leivonnasta kiinnostuneille suunnatussa leivontakoulussa opetellaan taikinan tekoa, leipien ja pullien muotoilua sekä paistoa. Lisäksi lähileipomoiden kokeneet leipurit jakavat vinkkejään kotileivontaan. Ensimmäiset leivontakoulut järjestetään tammikuussa. Kurssille voi ilmoittautua osoitteessa fazer.fi/leivontakoulu. Kouluun mahtuu kahdeksan osallistujaa per kurssi, ja hinta on 45 €. Tulevien leivontakoulujen ajankohdat päivittyvät verkkosivulle jatkuvasti kiinnostuksen mukaan.

Aina tuoretta leipää jo 46 lähileipomossa

Lähileipomoiden tuotteiden herkullinen maku syntyy reseptiikasta sekä valituista raaka-aineista. Fazer Lähileipomot tarjoavat aina tuoretta leipää ja pullaa jo 46 pisteessä ympäri Suomen. Markettien yhteydessä olevissa pienissä leipomoissa herkkujen valmistaminen alkaa päivittäin taikinan teolla jo kukonlaulun aikaan. Kaikki leivät tehdään alusta alkaen käsin paikan päällä oman myllyn raaka-aineista.

”Käsin leipominen on meille kunnia-asia. Leivomme kaikki leipämme taikinajuureen perinteitä vaalien, mikä takaa tuotteidemme aromikkaan maun. Viime keväänä uudistimme Fazer Lähileipomoiden leipävalikoiman, ja uudistunut kahvileipävalikoima tulee kauppoihin ensi vuoden aikana”, kertoo Routama.

Fazer Lähileipomoiden 40 leivän valikoimasta löytyy maukas vaihtoehto jokaiseen hetkeen. Perinteisten leipien lisäksi valikoimasta löytyy mm. juustolla ja marinoiduilla valkosipulinkynsillä terävöitettyä ciabattaa ja herkutteluhetkiin soveltuvaa karpalo-cashewciabattaa. Hapanjuureen leivottu täyteläinen sekaleipä Rudivo ja ranskalaistyyppinen maalaisleipä Paesano ovat leivänystävien suosikkeja.

Mari Routama, Liiketoimintajohtaja, Lähileipomoliiketoiminta, Fazer Leipomot Suomi, p. 044 710 9657
Satu Ikäheimo, viestintäpäällikkö, Fazer-konserni, p. 050 380 4996
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi(a)fazer.com

Löydä oma Fazer Lähileipomosi: fazer.fi/lahileipomo
Leivontakoulu (katso video): fazer.fi/leivontakoulu
Suomalaista hyvää – tarinoita Fazerin tuotteiden takaa: fazer.fi/suomalaistahyvaa#leipäherkku, #suomalaistahyvää

Painokelpoiset kuvat: www.fazergroup.com/pictures, ”Media_Press”, ”Leivontakoulu_FazerLähileipomot”

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Yli 95 % kotimaassa myytävistä leipomo- ja makeistuotteistamme valmistetaan Suomessa. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää