• Fazer Group/

Fazer Leipomoiden syksyn uutuusleivissä runsaasti trendikästä kauraa ja hapanjuurta, Munkkibaarin uutuutena kiehtova Lontoo rae munkki

Jo pidemmän aikaa vallinneet kaura- ja hapanjuuritrendit kasvattavat edelleen suosiotaan Suomessa, mikä näkyy myös Fazer Leipomoiden tämän syksyn uutuusleivissä. Kiinnostus ohuempia leipiä kohtaan jatkaa niin ikään kasvuaan. Tutut makeisbrändit – Pihlaja ja Lontoo rae –ilahduttavat uusien makeiden leipomotuotteiden muodossa.

Hyvää oloa kaurasta

Kaura on viime vuosina noussut monien suosikiksi ja valloittanut tilaa erityisesti vehnäleivältä. Lähes joka viidennessä leivänkäyttötilanteessa haetaan leivän tuottamaa hyvää oloa ja terveellisyyttä1, ja se onkin tärkeä syy kasvaneeseen kauratrendiin: kauran terveysvaikutukset ovat suomalaisille tuttuja, ja kauratuotteita toivotaan jatkuvasti lisää. Kaura kasvattaa suosiotaan myös kuivaleipähyllyssä.

Fazer Real Kaura 380 g

Rakastetun klassikkobrändin ominaisuudet leivottiin herkullisen kauraisaan muotoon. Tutun rukiisen version tavoin Real Kaura on maukas, kostean mehevä ja sisältää paljon jyviä. Tämä runsaskuituinen uutuus on valmistettu 100 % suomalaisesta täysjyväviljasta, josta 77 % on kauraa ja 23 % spelttiä. Fazer Brainhow -merkintä kertoo tuotteen aivoystävällisyydestä. Tuote on maidoton, laktoositon ja vegaaninen. Saatavilla kaupoista 18.8.2020 alkaen.

Vuohelan Kaurapala 240 g

Moneen ruokavalioon soveltuva Vuohelan runsaskuituinen Kaurapala tuo gluteenittoman hyllyn ennestään kapeaan valikoimaan vaihtelua. Tämän tattaritaikinajuureen ilman hiivaa leivotun pehmeän leivän viljasta 94 % on kauraa. Leivotaan Fazerin Vuohelan leipomolla Lahdessa. Tuote on gluteeniton, laktoositon ja vegaaninen. Saatavilla kaupoista 18.8.2020 alkaen.

Oululainen Jälkiuuni Kauralastut 120 g

Naposteluun kaivataan lisää terveellisiä ja helppokäyttöisiä vaihtoehtoja. Suosittujen Oululainen Jälkiuuni Ruislastujen rinnalle tulevat nyt kauraisat uutuudet, makuinaan Paahdettu sipuli ja Makea chili. Nämä 30 % kauraa sisältävät rapeat lastut syntyvät Oululaisen omasta taikinajuuresta ja pitkästä paistosta lempeässä jälkiuunin lämmössä. Kauralastut sopivat nautittavaksi sellaisenaan tai lisukkeiden kanssa, esimerkiksi dipattavaksi tai juuston kera. Tuote on maidoton, laktoositon ja vegaaninen. Saatavilla kaupoista 10.8. alkaen.

Ohuet leivät kasvattavat suosiotaan

Kiinnostus ohutta leipätyyppiä kohtaan kasvaa edelleen Suomessa. Ohuita leipiä ostetaan usein herkutteluun, mutta myös niiden pienemmän annoskoon vuoksi. Fazerin ohuiden leipien valikoima täydentyy nyt tutun Reissumies Tosi Tumman ohuemmalla variantilla.

Oululainen Reissumies Tosi Ohut Tumma 200 g

Reissumies Tosi Tumma -ruisleivän pehmeän makeahko maku on peräisin maltaasta ja tammisavuaromista. Uudessa tosi ohuessa versiossa tuttu maku yhdistyy sitkeämpään rakenteeseen, joka tarjoaa entistä enemmän puruvastusta. Leivästä 66 % on suomalaista täysjyväruista. Maidoton, laktoositon, vegaaninen. Saatavilla kaupoista 18.8. alkaen.

Hapanjuuritrendi jatkaa vahvana

Hapanjuureen leipominen on edelleen nouseva trendi sekä maailmalla että Suomessa. Hapanjuurileipiin yhdistetään myös laadukkuus: taikinan on annettu levätä pidempään, minkä ansiosta leipään syntyy artesaanileivästä tuttuja makutaskuja. Fazer täydentää nyt leipähyllyjen valikoimaa kahdella hapanjuuriuutuudella.

Fazer Arjen Ihana Pellavansiemen & Hapanjuuri 300 g

Fazer Arjen Ihana -tuoteperheeseen liittyy uusi jäsen kauraisan hapanjuurileivän seuraksi. Hapanjuureen leipomisen lisäksi pellavansiemenet sekä taikinalepo tuovat leipään ainutlaatuista rakennetta ja makua. Tuote on maidoton, laktoositon ja vegaaninen. Saatavilla kaupoista 18.8. alkaen.

Fazer Kiireetön Hapanjuuripatonki 330 g

Tammikuussa lanseerattu premium-tason Fazer Kiireetön -paistoleipäsarja saa jatkoa trendikkään hapanjuuripatongin muodossa. Fazer Kiireetön Hapanjuuripatonki on leivottu pitkällä patalevolla aitoon ruisjuureen. Muiden sarjan leipien tavoin sen leivontaan käytetään jopa kokonainen vuorokausi. Se on leivottu kotimaisesta viljasta ilman lisäaineita, ja jokainen leipä on leipurin käsin muotoilema. Tuote on maidoton, laktoositon ja vegaaninen. Saatavilla kauppojen paistopisteistä sekä valikoiduista Fazer Myymäläleipomoista 3.8. alkaen.

Klassikkomakeiset ilahduttavat leipomoherkuissa

Fazerin makeisbrändättyjen leipomotuotteiden valikoimaan liittyy kaksi uutta sesonkituotetta, jotka ovat myynnissä rajoitetun ajan.

Fazer Lontoo rae munkki 108 g

Ikisuosikki Lontoo rae löysi tiensä pehmeään munkkiin. Kuorrutetun täytemunkin sisällä on makea lakritsisydän ja päällä aitoja Lontoo rakeita. Tuote on laktoositon. Saatavilla kaupoista 3.8.-30.10.2020.

Fazer Pihlaja tähtitorttu 72 g

Fazerin perinteinen, aidosta voista leivottu sesonkiherkku tähtitorttu saa tänä jouluna legendaarisen Pihlaja-marmeladikarkin makuisen täytteen. Vähälaktoosinen. Saatavilla kaupoista 12.10.-31.12.2020.

Lähteet:

1 Red Note 2019: Tarvelähtöiset leipäsegmentit, Fazer Leipomot segmentoinnin 10-2019

Kuvat:

www.fazergroup.com medialle – kuvapankki – Media_Press – Finland – Leipomouutuudet syksy 2020

Median yhteydenotot:

Anniina Niemistö, viestintäjohtaja, Fazer Leipomot Suomi, anniina.niemisto@fazer.com, puh. 040 674 4672

Fazerin mediapuhelin puh. 040 6682 998 arkisin klo 8-16 ja osoitteessa media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Matkalla Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 9 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.