• Fazer Group/

Fazer Leipomoiden syysuutuuksissa hurmaavat hitaasti paistettu artesaaniruisleipä ja salmiakkinen Pantteri munkki

Tänä syksynä leipomoherkkujen ystäviä hemmotellaan uudella artesaaniruisleivällä, rouhealla Oululainen Jälkiuuni Hämäläisellä. Pantteri-faneja ilahduttaa makeansuolaisella salmiakilla täytetty ja kuorrutettu Pantteri munkki. Kahvipöydässä hurmaa juureen leivottu, käsin letitetty Fazer Artesaanipitko. Myös Fazerin gluteeniton valikoima jatkaa kasvuaan, ja kaupoista löytyy syyskuusta lähtien entistä laajemmin gluteenittomia tuotteita.

Oululainen Jälkiuuni Hämäläinen on juuriaan myöten hämäläinen artesaaniruisleipä

Suomalaiset kaipaavat vaihtelua perinteiseen leipätarjontaan, mikä näkyy artesaanileipien vahvana kasvuna. Oululainen vastaa kuluttajien toiveeseen tuomalla markkinoille Jälkiuuni Hämäläinen -leipäperheen, joka on täynnä artesaanimaista makua, rakennetta ja ulkonäköä. Hidas paisto ja tarkoin valikoidut raaka-aineet tuovat leipiin niiden ainutlaatuisen maun ja rakenteen. Hämäläiset leivotaan luonnollisesti Hämeessä, Fazerin Lahden leipomossa. Kaupoissa 24.8.2021 alkaen.

Oululainen Jälkiuuni Hämäläinen Ruis-siemenleipä 220 g
Aidosti rouheaa leipää, vahvaa makua rukiista, pureskeltavaa siemenistä – juureen leivottuna. Jälkiuuni Hämäläinen Ruis-siemenleipä lunastaa paikkansa arjen herkuttelussa.

Oululainen Jälkiuuni Hämäläinen Saaristolaiskauraleipä 240 g
Yhdistelmä saaristolaisleivän makeutta ja kauraa: tuloksena hienostunut maku. Jälkiuuni Hämäläinen Saaristolaiskauraleipä sopii sekä arkeen että juhlaan.

Uusi Oululainen Reilu Ruis tuo lapsiperheen pöytään helppoa ja maukasta terveellisyyttä

Oululainen Reilu Ruis 500 g
Reilu Ruis sisältää vähemmän suolaa ja on runsaskuituinen. Sydänmerkillä varustettu leipä on helppo ja terveellinen vaihtoehto arkeen – sen suolapitoisuus on vain 0,9 % ja se sisältää ravintokuitua 6 %. Isosta pakkauksesta riittää koko perheelle. Kaupoissa 24.8.2021 alkaen.

Pantteri loikkaa munkkiin ja artesaanipitko ilahduttaa pullan ystäviä

Mikä olisikaan parempaa kuin kietoutua vilttiin, keittää kuppi hyvää kahvia tai teetä ja nautiskella makeista leipomoherkuista, kuten uudesta Fazer Artesaanipitkosta tai Pullava Uuniomenapitkosta. Halloween-juhlien keskipisteeksi nousee taatusti Pantteri munkki.

Fazer Artesaanipitko 360 g
Fazer Artesaanipitko leivotaan kiireettä ja taikinan annetaan levätä pitkään, jolloin siihen saadaan aromikas maku ja suussa sulavan pehmeä rakenne. Pitkän patalevon ansiosta taikinassa voidaan käyttää 50 % vähemmän hiivaa kuin tavallisessa pullataikinassa. Käsin letitetyn pitkon rapea kardemummatäyte viimeistelee upean makunautinnon. Fazer Artesaanipitko ylsi ensimmäiselle sijalle makunsa, rakenteensa ja ulkonäkönsä puolesta Foodwestin herkkupitkojen kotitestissä*. Laktoositon. Kaupoissa 24.8.2021 alkaen.

Fazer Pantteri munkki 12 x 106 g (pakaste)
Fazer Pantteri munkki 106 g (paistopiste)
Pantteri on loikannut munkkiin! Ikonisen karkin makeansuolainen salmiakki houkuttelee nyt munkin täytteenä ja kuorrutteena. Täydellinen munkki Halloween-sesonkiin! Maidoton ja laktoositon. Kaupoissa 16.8.2021 alkaen.

Oululainen Pullava Uuniomenapitko 420 g
Tuttu syksyinen uuniomenan kausimaku valloittaa jälleen. Herkullisen täytteen ja pehmeän pullan upea yhdistelmä. Laktoositon. Kaupoissa rajoitetun ajan, 24.8.2021–30.1.2022.

100-prosenttisen herkullista – ilman gluteenia

Gluteenittomien leipomoherkkujen kysyntä kasvaa jatkuvasti. Kaukana ovat ne ajat, jolloin gluteenittomia vaihtoehtoja oli vain kourallinen. Fazer on tuonut leipomovalikoimaan tänä vuonna jo kymmenkunta gluteenitonta uutuustuotetta, ja nyt valikoima kasvaa entisestään.

Fazer Gluteeniton Marianne Kakkunen 2 kpl 160 g
Fazer Kakkusten suosittu tuoteperhe laajenee makeismaailman klassikkomaulla, Mariannella. Kakkuset ovat gluteenittomien tuotteiden parhaimmistoa. Marianne Kakkunen on suklainen makuelämys minttuisella kuorrutteella ja ripotteilla. Fazer Gluteeniton Marianne Kakkunen on gluteeniton ja laktoositon. Kaupoissa 24.8.2021 alkaen.

Fazer Gluteeniton Juustosämpylä 3kpl 215 g (pakaste)
Fazer Juustosämpylä on vuosia säilyttänyt suosionsa. Nyt Fazer tuo koko perheen juustoisen sämpylän myös gluteenitonta ruokavaliota noudattaville. Isot sämpylät soveltuvat syötäväksi sellaisenaan ja erinomaisesti myös täytetyiksi sämpylöiksi. Gluteeniton ja laktoositon. Kauppojen pakastealtaista syyskuun lopussa.

Fazer Gluteeniton Croissant 4 kpl 220 g (pakaste)
Kuluttajien hartaasti toivoma tuote! Gluteenitonta ruokavaliota noudattavat ikävöivät aamiaiselle ja herkkuhetkiin croissanteja. Fazer Gluteeniton Croissant on lehtevän rapea ja maistuu voilta. Gluteeniton ja laktoositon. Kauppojen pakastealtaista syyskuun lopussa.

Fazer Gluteeniton Lehtitaikina 250 g (pakaste)
Gluteenittomien uutuuksien toivelistalla ovat olleet myös lehtevät viinerit ja suolaiset leivonnaiset. Joulusesonkiaikaan pinnalla on kaipuu joulutortuista. Uusi Fazer Gluteeniton Lehtitaikina tuo arjen helpotusta edellä mainittuihin toiveisiin.
Gluteeniton ja laktoositon. Kauppojen pakastealtaista syyskuun lopussa.

Evääksi ja välipalaksi

Oululainen Reissumies Eväsleipä Tosi Tumma Porsaan pippurifilee 150 g
Reissumies Eväsleipä Tosi Tumma Porsaan pippurifilee on ainutlaatuinen leipä, jonka hieman savuinen ja makea maku luo jäljittelemättömän makuyhdistelmän. Täytteenä on pippurista porsaan fileetä, maustekurkkua ja sinappimajoneesia. Laktoositon. Kaupoissa 26.8.2021.

Fazer for Minis Kaura-riisimurot 400 g
Fazer for Minis Kaura-riisimurot ovat runsaskuituisia, ja ne sisältävät yli 60 % kauraa. Uutuusmuroissa on helposti pureskeltava rakenne. Tuotteessa on myös Sydänmerkki, sillä runsaskuituisuuden lisäksi tuotteessa on suolaa vain 0,6 % ja sokeria 7,8 g. Osa sokerista tulee luontaisesti viljasta. Laktoositon. Kaupoissa jo nyt.

Lähteet:
* Foodwest herkkupitkojen kotitesti 8/2020, N=106.

Painokelpoiset kuvat:

Anniina Niemistö, viestintäjohtaja, Fazer Leipomot Oy, anniina.niemisto@fazer.com, puh. 040 674 4672

Fazerin mediapuhelin palvelee ma-pe klo 8-16 puh. +358 40 668 2998, media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Toteuttaakseen visionsa Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 8 500 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Avainsanat: