• Fazer Group/

Fazer Leipomoiden uutuudet: Reissumies tuo kauppoihin Ruisrieskan ja 70-vuotias Domino saa nimikkoleivoksen

Fazerin talven odotetuimpia leipäuutuuksia ovat juureen leivottu Reissumiehen Ruisrieska sekä uudistunut Fazer Puikula Kaura, jotka leivotaan Fazerin Vantaan leipomossa kotimaisista jauhoista. Fazer Puikula Kaura syntyy uudella, energiatehokkaalla palaleipälinjalla, joka valmistui syksyllä 2022. Keväällä juhlitaan myös Dominon 70-vuotistaivalta juhlaleivoksen kera. Tutut ja rakkaat sesongit siivittävät meidät kesää kohti. Tutustu kaikkiin talven herkkuihin alla.

Rieskaa rukiista, kauraleipää energiatehokkaasti Vantaalta

Oululainen Reissumies Ruisrieska 6 kpl 270 g

Reissumiehen uutuus on runsaskuituinen ja herkullinen juureen leivottu ruisrieska, jossa runsaasti terveellistä ja maukasta täysjyväruista. Rieskat leivotaan Vantaan leipomossa kotimaisesta viljasta. Ruisrieskalla on Hyvää Suomesta -merkki. Laktoositon, maidoton ja runsaskuituinen. Kaupoissa 30.1.2023 alkaen.

Fazer Puikula Kaura 9 kpl 550 g
Fazer Puikula Kaura 6 kpl 365 g

Kauraleipien markkinajohtajana* Fazer vastasi kasvaneeseen kauraleipien kysyntään investoimalla huippumodernia teknologiaa hyödyntävään, Fazer Leipomoiden CO2-päästöjä pienentävään palaleipälinjaan. Nyt Vantaalla leivotaankin energiaa säästävämmin uudistunutta Puikulaa. Herkullinen, nyt peräti 74 % kauraa leivän viljasta sisältävä uudistunut Puikula Kaura saa ulkoasuunsa viitteitä ympäristön kannalta ystävällisemmästä leivonnasta. Hyvää Suomesta -merkki. Maidoton, laktoositon ja runsaskuituinen. Kaupoissa 30.1.2023 alkaen.

Fazer Gluteeniton Juustosämpylä 3 kpl 215 g

Tämä gluteeniton pehmeä sämpylä sopii niin aamiaiselle kuin herkutteluun, eikä välttämättä kaipaa lisukkeita juustoisen maun ansiosta. Sämpylät pysyvät pitkään pehmeinä. Leivottu Fazerin gluteenittomassa leipomossa Lahdessa ja varustettu Avainlippu-merkillä. Laktoositon, gluteeniton, kananmunaton, soijaton ja kuitupitoinen. Kaupoissa 30.1.2023 alkaen.

Domino täyttää 70 v. – nyt juhlitaan!

Fazer Domino-Vaniljamousseleivos 2 kpl 160 g

Klassikko-brändi Domino on ollut kuluttajien suosikki jo vuodesta 1953. Tänä vuonna juhlimme Dominon 70 v. juhlaa uuden leivoksen voimin. Domino-Vaniljamousseleivoksessa toteutuvat Dominon täydellinen yhdistelmä kaakaokeksiä ja vaniljatäytettä. Kaupoissa 30.1.2023 alkaen.

Paistopisteestä ja pakkasesta

Fazer Omenamunkki 12 x 92 g (pakastealtaasta)
Fazer Omenamunkki 92 g (paistopiste)

Fazer tuo paistopisteisiin ja pakastealtaisiin ihanan omenamunkin, jonka täytteenä on runsaasti suomalaisten rakastamaa omenahilloa. Leivottu Fazerin Vantaan leipomossa, varustettu Avainlippu-merkillä. Saattaa sisältää maitoa. Laktoositon. Kaupoissa tammikuun 2023 alussa.

Fazer Kinuskipalat 405 g (pakastealtaasta)

Kahvipöytien tuttu leivonnainen saa uudenlaista twistiä kinuskikuorrutteesta. Sulattamalla valmis. Vähälaktoosinen.

Fazer Mokkapalat 380 g (pakastealtaasta)

Kaikkien suomalaisten rakastama kahvinmakuinen herkku. Sulattamalla valmis. Laktoositon.

Sesongit tahdittavat kevättä

Oululainen Pullava Appelsiinirahkapitko 400 g

Kevään kausipitkossa maistuu sesonkiin sopiva raikas makuyhdistelmä appelsiinia ja rahkaa. Tämä herkku on valmistettu Fazerin Lahden leipomossa ja varustettu Avainlippu-merkillä. Vähälaktoosinen. Kaupoissa rajoitetun ajan 30.1.−22.4.2023.

Fazer Auringonpaiste -kakkurulla 485 g

Fazer Auringonpaiste ihastuttaa aurinkoisella yhdistelmällä raikasta mangoa ja suussa sulavaa valkosuklaata. Kakkurullan maku- ja värimaailma sopivat kevään herkutteluhetkiin. Kaupoissa rajoitetun ajan 2.1.−22.4.2023.

Fazer Runebergintorttu 2 kpl 208 g

Markkinoiden herkku, Runebergintorttu. Fazerin Runebergintortussa yhdistyy ihana maku ja mehevän herkullinen rakenne, joka muodostuu mantelirouhetta sisältävästä taikinasta sekä kostutukseen käytetystä rommista. Tortun viimeistelyn kruunaa vadelmahillopäällys. Kaupoissa rajoitetun ajan 2.1.−4.2.2023.

Fazer Gluteeniton Runebergintorttu 2 kpl 155 g

Perinteinen sesonkituote hillosydämen kera – nyt ilman mantelia, jotta manteliallergikotkin voivat nauttia herkusta. Runebergintorttu on leivottu laktoosittomalla voilla Fazerin gluteenittomassa leipomossa, ja se on varustettu Avainlippu-merkillä. Laktoositon, gluteeniton, soijaton. Kaupoissa rajoitetun ajan 2.1.−4.2.2023.

Fazer Laskiaispulla 2 kpl 214 g

Suomessa leivotut Fazer Laskiaispullat ovat kokonaan laktoosittomia. Täytetty kermalla, raikkaan mansikkaisella hillolla tai aidolla mantelimassalla (ei karvasmantelia). Avainlippu-merkki. Laktoositon. Kaupoissa rajoitetun ajan 2.1.−21.2.2023.

Fazer Gluteeniton Laskiaispulla 2 kpl 200 g

Herkullinen gluteeniton pulla runsaalla kermavaahto- ja mansikkahillotäytteellä. Leivotaan Fazerin gluteenittomassa leipomossa Lahdessa. Avainlippu-merkki. Laktoositon, gluteeniton. Kaupoissa rajoitetun ajan 2.1.−21.2.2023.

Fazer Tippaleipä 2 kpl 90 g

Keväällä 2022 uudistunut Fazer Tippaleipä: uusi pienempi annoskoko, mutta edelleen herkullisen rapea! Fazer Tippaleivät on tarkoitettu syötäväksi yksin tai porukalla: Tippaleipää painetaan kevyesti päältä, jolloin sen hajotessa kaikki herkuttelijat saavat napostella rapeita murusia. Leivottu Suomessa ja varustettu Avainlippu-merkillä. Soijaton. Kaupoissa nyt pidempään kuin aikaisemmin: 13.3.−30.4.2023.

Vuohelan Gluteeniton Munkki 4 kpl 200 g

Tuttu Vuohelan Munkki vappuherkutteluun. Leivottu Fazerin gluteenittomassa leipomossa Lahdessa, varustettu Avainlippu-merkillä. Gluteeniton, maidoton, laktoositon, soijaton. Kaupoissa rajoitetun ajan 13.3.−30.4.2023.

Tarja Kuusela
viestintäjohtaja, Fazer Leipomot Suomi
tarja.kuusela@fazer.com
puh. +358 40 587 6063

Fazerin mediapuhelin palvelee ma–pe kello 8–16, puh. +358 40 668 2998, media@fazer.com

Lähteet:

* NielsenIQ Homescan, vaaleat leivät ostot arvossa 52vk päättyen 24.4.2022.

Kuvathttps://www.fazergroup.com/media/  – kuva- ja videopankki – julkinen kuvapankki – Media_Press – Suomi – Fazer Leipomoiden talven uutuudet 2023

50 % vähemmän ruokahävikkiä vuoteen 2030 mennessä ​

Ihmisten ja ympäristön hyvinvoinnista huolehtiminen kuuluu Fazerin perintöön ja tulevaisuuteen. Päämäärämme on toimia innovatiivisena suunnannäyttäjänä mihin ikinä tartumme. ​

Ruokahävikillä on merkittävä vaikutus ilmastoon, vesistöihin, maaperään ja luonnon monimuotoisuuteen. Ruokahävikin vähentäminen on yksi tehokkaimmista keinoista vähentää ruokajärjestelmä vaikutusta ilmastoon ja ympäristöön. Saavutamme ruokahävikkitavoitteemme hyödyntämällä raaka-aineet tehokkaasti ja jalostamalla sivuvirtoja sekä optimoimalla resurssien käytön kiertotalouden avulla. ​

Olemme tunnistaneet tärkeimmät kehityskohteemme, määritelleet niille selkeät tavoitteet ja mittarit. Meille vastuullisuus on matka, jonka päämäärä on parempi huominen.

Fazer kehittää ruokaa ratkaisuna ympäristön ja liiketoiminnan kestävyyden varmistamiseksi

Ihmisten ja ympäristön hyvinvoinnista huolehtiminen kuuluu Fazerin perintöön ja tulevaisuuteen. Päämäärämme on toimia innovatiivisena suunnannäyttäjänä mihin ikinä tartumme. ​

Tiedostamme, että tavallamme viljellä, tuottaa ja kuluttaa ruokaa on merkittävä vaikutus ihmisten hyvinvointiin, ympäristöön ja yhteiskuntaan. Vastuullisuustyötämme ohjaa neljä painopistealuetta: ilmasto ja kiertotalous, vastuulliset tuotteet ja innovaatiot, vastuullinen hankinta sekä ihmiset ja hyvinvointi.​

Olemme tunnistaneet tärkeimmät kehityskohteemme, määritelleet niille selkeät tavoitteet ja mittarit. Meille vastuullisuus on matka, jonka päämäärä on parempi huominen.​

Fazer Leipomot Suomi

Fazer on leipomoalan markkinajohtaja Suomessa. Fazerin isot leipomot sijaitsevat Vantaalla, Lahdessa ja Lappeenrannassa. Yrityksellä on myös yli 120 päivittäistavarakauppojen sisällä toimivaa myymäläleipomoa, joissa artesaanileipurit leipovat leipää paikan päällä käsin kotimaisista jauhoista. Fazer Leipomot työllistää Suomessa yhteensä noin 1 600 henkilöä. Leipomotuotteiden valmistuksen kotimaisuusaste on noin 92 %.

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 131-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Noin 6 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa. Lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK:n Global Compact -periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 1,1 miljardia euroa.

Northern Magic. Made Real.