Fazer Leipomoiden uutuuksista energiaa ja iloa syksyyn

Syksy alkaa uusia makuja maistellen, kun Fazer Leipomoiden uutuudet saapuvat kauppoihin. Valikoimaan saadaan uusi pehmoinen rieskanen ja Reilu-tuoteperheen tuttujen kestosuosikkien rinnalle uusi moniviljaleipä. Herkkuhetkissä matkataan Italian makumaailmaan ja maistellaan kausimunkkeja. Gluteenittoman hyllyn tarjonta laajenee uusilla Reissumies-tuotteilla.

Leipäuutuuksia arkeen ja herkutteluun

Fazer Lemppari Herkkurieskanen 12 kpl 450 g

Erityisesti lapsiperheiden suosikkina paikkansa löytäneen Fazer Lemppari -tuoteperheen tuorein tulokas Fazer Lemppari Herkkurieskanen on leivottu vehnästä ja siinä on kuohkea rakenne. Houkuttelevan pehmeä rieskanen sopii mainiosti vaikkapa paremmalle aamupalalle, välipalaksi ja erityisten hetkien herkutteluun. Tuote leivotaan Fazerin leipomossa Ruotsissa. Kaupoissa 20.8.2024 alkaen.

Oululainen Reilu Monivilja 560 g

Peräti kolme neljästä suomalaisesta haluaa ostaa vain kotimaassa valmistettua paahtoleipää*. Uuden Oululainen Reilu Moniviljan arkea helpottavia ominaisuuksia ovat suuri pakkauskoko, herkullinen maku sekä sopivan pehmeä ja pitkään tuoreen tuntuisena pysyvä rakenne. Reilu taipuu paksumpien viipaleiden ansiosta moneen, kuten voileipäkakkuihin, eväsleipiin, paahdettavaksi tai syötäväksi sellaisenaan. Uutuus leivotaan muiden Reilu-tuotteiden tapaan kotimaisesta viljasta Fazerin Vantaan leipomossa. Kaupoissa 20.8.2024 alkaen.

Reissumies nyt tuoreena pidempäänkin reissuun! Oululainen Reissumies Täysjyväruis leivotaan elokuun lopusta alkaen uudella reseptillä. Uudistetussa Reissumiehessä leivän mehevyys ja rukiinen maku ovat aiempaakin paremmat. Myös Reissumies-eväsleivät tehdään elokuusta alkaen uudella reseptillä leivottuun leipään.

Tuulahduksia Italiasta ja makoisia munkkeja sesonkeihin

Fazer Tiramisu-kakkurulla 450 g

Kaikkien tuntema italialainen jälkiruoka tiramisu hurmaa nyt Fazer Kakkurullana. Kahvin ja mascarponen täydellisesti yhdistävä Fazer Tiramisu-kakkurulla sopii nautittavaksi kahvin kanssa, jälkiruokana tai muussa herkuttelussa. Fazer Kakkurullien pakkaukset on valmistettu 100 % kierrätetystä muovista. Vähälaktoosinen, palmuöljytön. Kaupoissa 20.8.2024 alkaen.

Fazer Uuniomenamunkki 12 x 105 g

Syksyn makumaailmasta ammentava Fazer Uuniomenamunkki on iloisen punainen, ja sen sisällä on herkullista uuniomenatäytettä. Munkit leivotaan Fazerin Vantaan leipomossa. Laktoositon, palmuöljytön. Kaupoissa 5.8.2024 alkaen, toimitukset jatkuvat 31.12.2024 saakka.

Fazer Halloween lakumunkki 12 x 106 g

Pirteän oranssi Fazer Halloween lakumunkki kruunaa syyssesongin halloween-juhlat. Suussa sulava munkki kätkee sisäänsä teemaan sopivan mustan lakutäytteen. Munkit leivotaan Fazerin Vantaan leipomossa. Laktoositon, palmuöljytön. Kaupoissa 16.9.2024 alkaen, toimitukset jatkuvat 2.11.2024 saakka.

Tiesitkö tämän? Fazer edistää palmuöljystä luopumista leipomotuotteissaan. Oululainen Pullavan lisäksi nyt myös Fazer-munkit leivotaan ilman palmuöljyä. Palmuöljyttömien munkkien toimitukset alkavat 29.7.2024.

Reissumies jatkaa gluteenittoman hyllyn valloitusta

Oululainen Reissumies Gluteeniton Tosi Tumma 3 kpl 210 g

Gluteenitonta ruokavaliota noudattavien leipävalikoima monipuolistuu jälleen, kun Oululainen Reissumies Gluteeniton saa seurakseen tummemman version. Oululainen Reissumies Gluteeniton Tosi Tumma on halkaistu ja maukas saaristolaisleipätyyppinen tattaripalaleipä, jossa on sopivasti makeutta ja savuisuutta. Leipä sopii sekä arkeen että juhlaan, ja sen pääraaka-aine on suomalainen tattari. Muiden Fazerin gluteenittomien leipomotuotteiden tapaan Reissumies-leivät leivotaan Fazerin gluteenittomassa leipomossa Lahdessa. Kaupoissa 20.8.2024 alkaen.

Oululainen Reissumies Gluteeniton Eväsleipä Klassikko 160 g

Oululainen Reissumies Gluteeniton Eväsleipä Chilikana 150 g

Reissumies jatkaa retkiään nyt myös eväsleipähyllyn gluteenittomassa osiossa. Tarjolle tulee kaksi maukasta ja täyttävää vaihtoehtoa: Klassikko ja Chilikana. Välipalaksi ja lounaaksi sopivien eväsleipien pohjana on suureen suosioon noussut Oululainen Reissumies Gluteeniton. Klassikon täytteenä on kinkkua, juustoa, kananmunaa, maustekurkkua ja sinappimajoneesia. Chilikanassa runsaan kanatäytteen rinnalla on chilimajoneesia. Kaupoissa 26.8.2024 alkaen.

*Foodwest: Paahtoleivän käyttötutkimus 05/2022

Kuvat: Fazer FAST - Fazer Leipomot syysuutuudet 2024 tai polulta https://www.fazergroup.com/fi/medialle

Kuvapankki – Public Image bank ‒ Media_Press ‒ Finland ‒ Fazer Leipomot syysuutuudet 2024

Median yhteydenotot:

Tarja Kuusela, viestintäjohtaja, Fazer Leipomot Suomi, tarja.kuusela@fazer.com,
puh. 040 587 6063

Fazerin mediapuhelin palvelee ma-pe klo 8–16, puh. 040 668 2998, media@fazer.com

Fazer Leipomot Suomi

Fazer on leipomoalan markkinajohtaja Suomessa. Fazerin isot leipomot sijaitsevat Vantaalla, Lahdessa ja Lappeenrannassa. Yrityksellä on myös 138 päivittäistavarakauppojen sisällä toimivaa myymäläleipomoa, joissa artesaanileipurit leipovat leipää paikan päällä käsin kotimaisista jauhoista. Fazer Leipomot työllistää Suomessa yhteensä noin 1 700 henkilöä. Leipomotuotteiden valmistuksen kotimaisuusaste on noin 94 %.

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle, yli 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Noin 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi tuotteitamme viedään yli 40 maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 1,2 miljardia euroa.

Avainsanat: