Fazer Leipureiden herkulliset uutuudet nyt myymäläleipomoissa

Fazer Myymäläleipomoiden kesän uutuuksissa näkyvät hapanjuurileivonta sekä luonnon raaka-aineet. Hemmottelua löytyy nyt kaikille aisteille villiyrteistä sekä aidoista marjoista ja hedelmistä. Fazer Myymäläleipomoissa artesaanileivät leivotaan paikan päällä käsin oman myllyn kotimaisista jauhoista. Alusta alkaen käsintehdyn taikinan annetaan levätä pitkään, jolloin maku juurtuu ja kypsyy. Rohkea paisto synnyttää vahvan ja rapean kuoren, jonka ansiosta artesaanileipä säilyy pitkään ilman lisäaineita.

Fazer Myymäläleipomoista käsin leivottua hapanjuurileipää

Hapanjuureen leivottu leipä on kovassa nosteessa. Juurileivän leipomiseen on Suomessa vanhat perinteet, mutta juureen on leivottu yleensä lähinnä ruisleipää. Nyt leivän ystävät toivovat nimenomaan vaaleaa juurileipää.

Tumma Levain

Tumma Levain on rapeakuorinen, tummempi hapanjuurileipä, jonka leivonnassa on käytetty ruishapatetta tuomaan lisää makua ja happamuutta. Se on sisältä ihanan pehmeä, täyteläisen maukas ja sopivasti hapan. Tumma Levain on leipuriemme taidonnäyte – jokainen leipä on käsin muotoiltu taideteos.

Suomalaisten suosikkileipä saa rinnalleen patongin

Leipurimestarin Kaurapellavapatonki

Leipurimestarin Kaurapellavaleipä on jo pitkään ollut Fazer Myymäläleipomon suosituin ja myydyin leipä valtakunnallisesti. Nyt leipä saa rinnalleen patongin.

Leipurimestarin Kaurapellavapatongissa yhdistyy kauran lempeys ja pellavan sekä seesaminsiementen aromikas maku. Patonki leivotaan käsityönä pitkään levänneestä taikinasta. Rohkea paisto viimeistelee tuotteelle sen vahvan ja erityisen rapean kuoren.

Street food on tullut jäädäkseen – maista uusi artesaanibriossi

Briossisämpylä

Street Food ja yhteisöllinen ruokailu on kasvava trendi. Leipurimme ovat leiponeet erittäin pehmeän ja kuohkean artesaanibriossin, jonka leivonnassa on käytetty aitoa voita. Briossi luo maukkaan ja mehevän pohjan herkulliselle hampurilaiselle – enää mietittäväksi jää, mitä täytteitä siihen laittaisi!

Makua villiyrteistä ja ja vihanneksista

Nokkosciabatta
Nokkossämpylä
Nokkosrieska

Trendikästä nokkosta sisältävät herkulliset uutuusleivät tarjoavat kuluttajalle runsaasti valinnanvaraa. Nokkosleivät saatavilla kesän ajan.

Porkkana-punajuuri-kauraleipä
Porkkana-punajuuri-kaurasämpylä

Kuluttajien suosikkituotteet palaavat jälleen kesäkaudelle: hurmaavissa kasvisleivissä on kolmasosa kasviksia. Oman myllyn kotimaiseen kauraan leivotuissa leivissä on ihanan täyteläinen ja maukas sisus.

Kesän kahvihetkiin herkulliset käsintehdyt kahvileivät

Mansikkawiener

Uusi herkullinen ja muhkea Mansikkawiener vie makumatkalle lapsuuteen. Wienerissä on täytteenä vaniljakreemiä ja tuoreita mansikoita.

Sateenkaaripitko

Sateenkaaripitko on värikäs pullapitko, jossa on päällä karkkirakeita. Pitko on saatavilla valituissa Fazer Myymäläleipomoissa Pride-viikon ajan.

Lisätiedot:

Inari Marttinen, markkinointipäällikkö, Fazer Myymäläleipomot, inari.marttinen@fazer.com, puh. 045 618 7120

Meri Marttinen, viestinnän asiantuntija, Fazer Leipomot Suomi, meri.marttinen@fazer.com, puh. 044 289 8008

Painokelpoiset kuvat:

www.fazergroup.com/pictures – Media_Press – Kesän uutuudet Fazer Myymäläleipomoissa

Fazer Myymäläleipomot

Myymäläleipomot tunnistaa Fazer Leipurit -nimestä, ja ne sijaitsevat kaupan sisällä erillisinä leipomoina. Fazerilla on tällä hetkellä 71 myymäläleipomoa isoissa marketeissa. Ne työllistävät Suomessa noin 450 henkilöä. Löydä lähin myymäläleipomosi: https://www.fazer.fi/ravintolat-ja-leipomot/leipurit/myymalaleipomot/

Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.