Fazer mukana valtakunnallisen kouluruokakilpailun finaalissa

Fazer Food Servicesin tiimi Helsingin Suomalaisesta Yhteiskoulusta pääsee mukaan kisaamaan valtakunnallisen kouluruokakilpailun voitosta 14.3.2018 Gastro-messuilla Helsingin Messukeskuksessa. Fazerin joukkueessa ovat mukana Mika Hällfors, Satu Palo-oja ja Pooja Singh-Söderholm. Neljännen kerran järjestettävän kilpailun tavoitteena on nostaa kouluruoan arvostusta.

Valtakunnallisen kouluruokakilpailun finalistit on valittu. Viiden finalistin joukossa on Helsingin Suomalaisen Yhteiskoulun keittiötiimi, jonka muodostavat Fazer Food Servicesin huippuosaajat Mika Hällfors, Satu Palo-oja ja Pooja Singh-Söderholm. Fazerin tiimin lisäksi finaalissa ovat mukana koulukeittiöjoukkueet Oulusta, Mäntsälästä, Joensuusta ja Sodankylästä. Finaali järjestetään Messukeskus Helsingissä Gastro-messujen yhteydessä 14.3.2018.

Fazerin tiimi korostaa kouluruokailun tärkeyttä

Helsingin Suomalaisessa Yhteiskoulussa valmistuu jopa 1400 annosta päivässä, ja oppilaita on kolmasluokkalaisista lukiolaisiin. Terveellisen ja maistuvan ruoan valmistaminen näin isolle joukolle joka päivä vaatii intohimoa luoda merkityksellisiä ruokakokemuksia. Sitä Fazerin tiimiltä löytyy! Heille kilpailuun osallistuminen on hauskaa ja luovaa yhdessä tekemistä, josta on hyötyä myös arjessa. Kilpailuresepteissä löytyy sekä oppilaiden suosikkiruokia että kokonaan uusia ruokia. ”Tavoitteenamme on olla Suomen parhaita kouluruoan tekijöitä”, ravintolapäällikkö Mika Hällfors sanoo.

Lisätietoa Fazerin joukkueesta:

Kouluruoka puhuttaa ja yhdistää

Kilpailu järjestetään nyt neljännen kerran, ja sen tavoitteena on nostaa kouluruoan arvostusta ja luoda uusia reseptejä koulukeittiöiden käyttöön. Tiimit ympäri Suomen lähettivät kilpailun esikarsintaan liha-, kasvis- ja keittoruoan reseptit. Yhden annoksen raaka-aineet saivat maksaa noin euron. Nuorista koostuva esiraati valitsi finalistit ruokien maun, ulkonäön ja kouluruokailuun sopivuuden perusteella. Kilpailun järjestää Continental Foods Finland yhteistyössä Arlan ja Atria Food Servicesin kanssa.

Lisätietoa kilpailusta:

Mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 p. 040 668 2998
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

#kouluruokakilpailu2018 #parempaakouluruokaa #kouluruokaa #ruokaystävä #ruokaajollaonmerkitys

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: