Fazer on avannut kaksi uutta Gateau-kahvilaa Arlandan lentokentälle Tukholmaan

Fazeriin kuuluva artesaanileipomo Gateau on avannut kaksi uutta kahvilaa Arlandan lentokentälle Tukholmaan. Kahvilat sijaitsevat terminaaleissa 2 ja 5. Juuri avautuneet kahvilat tarjoavat asiakkaille kokonaisvaltaisen elämyksen, jossa yhdistyvät herkullinen tuotevalikoima, henkilökohtainen palvelu ja kutsuvan lämmin kahvilaympäristö. Tarjolla on muun muassa täytettyjä voileipiä, kevyitä lounaita, perinteisillä ranskalaisilla resepteillä leivottuja artesaanileipätuotteita ja -leivonnaisia sekä tuoretta kahvia.

Loppuvuoden 2023 ja alkuvuoden 2024 aikana Fazer avaa yhteensä neljä uutta Gateau-kahvilaa yhteistyössä kentän ruokapalveluita operoivan SSP Groupin kanssa. Kaksi ensimmäistä kahvilaa ovat juuri avanneet ovensa, ensimmäinen niistä sijaitsee terminaalissa 2 ja toinen lähtöalueella F, terminaalissa 5. Seuraavat avaukset tulevat Sky City-alueelle ja kentän uudelle ravintola-alueelle nimeltään Marknadplatsen.

”Tämä on loistava tilaisuus saada Gateau-brändillemme jalansijaa Arlandan kaltaisella suurella markkinapaikalla, jossa liikkuu vuosittain 19 miljoonaa matkustajaa ja 15 000 työntekijää. Olemme ylpeitä, että ovet ensimmäiseen Gateau-kahvilaamme Arlandalla ovat auki. Jo nyt olemme saaneet todella hienoa palautetta kävijöiltä. Odotamme innolla, että matkailijat kaikkialta maailmasta pääsevät nauttimaan Gateaun ja Fazerin laadukkaista tuotteista”, sanoo Fazer Retail -liiketoiminnan toimitusjohtaja Johan Rosenblom. Fazer Retail operoi yhteensä 50 toimipistettä Gateau-brändin alla Suomessa ja Ruotsissa. Fazer Retail-yksikköön kuuluu Suomessa myös 20 Fazer Café -kahvilaa.

Arlandan Gateau-kahviloissa on tarjolla laaja valikoima artesaanileipomon omien leipureiden ja kondiittorien käsin leipomia artesaanileipiä ja -leivonnaisia. Gateaun oman kahvin lisäksi saatavilla on runsas valikoima aamiaissämpylöitä, erilaisia täytettyjä voileipiä, salaatteja ja herkullisia leivonnaisia. Matkailijat voivat nauttia tarjoilusta paikan päällä tai ostaa tuotteet mukaansa matkalleen. Gateau-kahvilat ovat auki joka päivä aamusta kello 5.00 iltaan kello 21.00. Terminaalin 5 kahvila tunnin myöhempään, kello 22.00.

Gateau on artesaanileipomoketju, joka on perustettu vuonna 1937 Ruotsissa. Artesaanileipomossa yhdistyy intohimo ranskalaiseen leivontaperinteeseen ja klassisiin leivonnaisiin. Ruotsissa Gateau-myymälöitä on tällä hetkellä 36 ja ne sijaitsevat Tukholmassa, Uppsalassa ja Skånessa. Suomessa Gateau-myymälöitä on 14 ja ne ovat keskittyneet pääkaupunkiseudulle. Vuodesta 2011 lähtien Gateau on ollut osa Fazeria.

Toimitusjohtaja Johan Rosenblom, Fazer Retail, puh. +46704 54 3140, johan.rosenblom@fazer.com

Fazerin mediapuhelin: puh. +358 40 6682 998 (arkisin 8:00–16:00 EET), media@fazer.com

Painokelpoiset valokuvat:https://www.fazergroup.com/fi/medialle/   Julkinen kuvapankki Media_Press_Sweden Gateau café på Arlanda flygplats i Stockholm

Lue lisää Gateau-myymälöistä Suomessa täältä: https://www.gateau.fi/meista/

SSP Group

SSP on johtava ruokaan ja juomiin keskittynyt operoija, joka toimii ravintoloissa, baareissa, kahviloissa, lounge-tiloissa sekä erityisesti lentokentillä, juna-asemilla, moottoriteiden liikenneasemilla ja muilla vapaa-ajan paikoilla. SSP Groupilla on toimintaa 35 maassa maailmanlaajuisesti, ja sen portfoliossa on yli 550 kansainvälistä, kansallista ja paikallista tuotemerkkiä.

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 1,1 miljardia euroa.