Fazer on kaupallisen alan suosituin työnantaja Suomessa

Fazer on Suomen suosituin työnantaja kaupallisella alalla työskentelevien keskuudessa. Tämä kävi ilmi Universumin teettämästä Ammattilaiset 2011 -tutkimuksesta, johon haastateltiin yli 2000 kaupallisen, teknisen ja IT-alan ammattilaista.

Tutkimuksessa selvitettiin näiden ammattilaisten mielikuvia työnantajista Suomessa. Kaupan alan ammattilaisten mielestä houkuttelevimmat työnantajat olivat Fazer, Kone ja Finnair. Fazerin sijoitus nousi edellisvuodesta, jolloin Fazer oli sijalla 2. Tekniikan alan työntekijöiden keskuudessa Fazer oli noussut sijalta 27 sijalle13.

”Hyvä sijoituksemme tutkimuksessa kertoo, että ammattilaiset arvostavat työtä pitkäjänteisesti ja vastuullisesti toimivassa perheyrityksessä, johtavien brändien parissa”, sanoo Fazer-konsernin henkilöstöjohtajana elokuusta 2011 toiminut Mika Videman.

”Motivoitunut, osaava ja hyvin johdettu henkilöstö on yksi Fazerin menestystekijöistä. Tarvitsemme yhteistyö- ja uudistumiskykyisiä sekä jatkossa yhä enenemässä määrin myös kansainvälisiä osaajia joukkoomme”, Videman jatkaa.

Fazerin yhteensä 16 500 työntekijästä Suomessa työskentelee vajaat 40 prosenttia luomassa makuelämyksiä leipomo-, makeis- ja ruokapalvelualalla.

Suosituimmat työnantajat Suomessa vuonna 2011 – kaupallisen alan ammattilaiset:

1. Fazer
2. Kone
3. Finnair
4. S-ryhmä
5. Stockmann

Nina Törhönen, päällikkö, sidosryhmäsuhteet, Fazer-konserni, p. 040 509 3792

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa.  Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat Fazerin toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kaksi liiketoiminta-aluetta, Fazer Food Services ja
Fazer Leipomot & Makeiset, jotka luovat makuelämyksiä omilla aloillaan.

Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2010 oli yli 1,5 miljardia euroa. Henkilöstön määrä vuonna 2010 oli noin 16 500.

Fazer Food Services
Fazer Food Services on Pohjoismaiden johtava ruokailupalveluyritys, joka tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Fazer Food Servicesilla on lähes 1 200 ravintolaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa Tanskassa ja Venäjällä.

Fazer Leipomot & Makeiset
Fazer on Suomen johtava leipomoyritys ja yksi johtavista Itämeren alueella ja Venäjällä. Leipiä ja leivonnaisia valmistetaan Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä, jossa Fazer toimii nimellä Hlebnyi Dom. Makeistoimialalla Fazer on Suomen johtava yritys sekä vahva toimija Itämeren alueella. Makeistehtaat sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (purukumit).