Fazer on Suomen maineikkain yritys 2023

Yritysten maineenhallintaa käsittelevä Luottamus ja Maine -tutkimuksen mukaan Fazer on Suomen maineikkain yritys vuonna 2023. Suomalaiset ovat jo yhdentoista vuoden ajan nimenneet Fazerin yhdeksi Suomen hyvämaineisimmista yrityksistä ja tänä vuonna yhtiö nousi ensimmäistä kertaa tutkimuksen kärkisijalle. Fazer on ainoa kymmenen hyvämaineisimman yrityksen listalla oleva yritys, joka paransi mainettaan edellisvuodesta.

Fazer paransi tuloksia kuudessa maineen osa-alueessa ja suurin parannus tapahtui johtamisen ja työpaikan osa-alueissa. Myös innovaatio-osa-alueessa Fazer sai korkeat pisteet. Vuoden aikana yhtiö onkin kertonut mm. tutkimushankkeestaan solumaatalouden hyödyntämiseksi kaakaonviljelyssä ja tuonut pilottimyyntiin Taste the Future-konseptin alla rukiista tehdyn makeislevyn. Fazer oli ainoa kymmenen parhaan joukkoon sijoittunut yhtiö, joka pystyi parantamaan kokonaistulostaan viime vuoteen verrattuna.

”Olemme erittäin iloisia sijoituksestamme ja noususta mainetutkimuksen kärkeen. Maineen rakentaminen on pitkäjänteistä työtä, ja se vaati avoimuutta ja vuoropuhelua kaikkien sidosryhmien kanssa. Yrityksissä joudutaan ajoittain tekemään vaikeitakin päätöksiä, mutta mahdollisimman avoin ja läpinäkyvä toiminta tukee yrityksen maineen rakentumista myös haastavina aikoina. Haluan kiittää sidosryhmiä luottamuksesta, ja erityisesti osaavaa henkilöstöämme, joka tekee pitkäjänteistä työtä menestyksemme eteen” Fazerin konsernijohtaja Christoph Vitzthum sanoo.

Luottamus&Maine 2023 -tutkimuksessa selvitettiin 30 Suomessa toimivan yrityksen maine suuren yleisön keskuudessa. Touko–heinäkuussa toteutettuun tutkimukseen osallistui 11 173 suomalaista.

Lisätietoja
Joséphine Mickwitz, EVP, Viestintä & Vastuullisuus, Fazer-konserni, josephine.mickwitz@fazer.com, p. +358 400 784 889
Liisa Eerola, VP, Viestintä ja PR, Fazer-konserni,
liisa.eerola@fazer.com, p. +358 44 710 8860

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 1,1 miljardia euroa.

Northern Magic. Made Real.