Fazer palkittiin jo kymmenennen kerran yhtenä Suomen hyvämaineisimmista yrityksistä

Fazer on ruokaelämyksiä tarjoava yhtiö, jolla on miljardiliikevaihto ja tuhansia työntekijöitä. Yhtiö sai 16.11.2022 merkittävän tunnustuksen, kun se vastaanotti T-Median Luottamus ja Maine -kunniakirjan ansiokkaasta ja pitkäjänteisestä työstään. Yritysten maineenhallintaa käsittelevää Luottamus ja Maine -kuluttajatutkimusta on tehty vuodesta 2013 ja Fazerille tunnustus tuli sijoituksesta 10:n hyvämaineisimman yrityksen joukkoon jokaisena vuotena jo kymmenen vuoden ajan.

Fazer on ollut monta vuotta tutkimuksen maineikkain elintarvikealan yritys

Suomalaiset ovat jo kymmenen vuoden ajan nimenneet Fazerin yhdeksi Suomen hyvämaineisimmista yrityksistä. Fazer näkee yhtenä perusteena yrityksen vahvan panoksen kotimaiseen työhön ja tuotantoon.

”Olemme iloisia saamastamme kunniamaininnasta. Teemme Fazerilla kaikkemme, jotta suomalaisissa kodeissa voidaan syödä kotimaisilta viljapelloilta alkunsa saaneita tuotteita, herkutella vastuullisesti tuotetuilla makeisillamme ja nauttia innovatiivisista uutuuksistamme. Vaikka meillä Suomessa elintarvikkeiden omavaraisuus on huippuluokkaa, kotimainen ruoka ei ole itsestäänselvyys. Kuluttajien tulee nähdä tuotteidemme arvo suosiakseen kotimaisia tuotteita myös jatkossa. Meidän tulee panostaa jatkuvaan kehitykseen ja innovaatioihin niin tuotannon, tuotteiden kuin kuluttajaymmärryksen saralla, jotta pystymme tarjoamaan kuluttajille merkityksellisiä ruokaelämyksiä. Tänä jouluna jokainen voi vaikuttaa suomalaisen ruuantuotannon tulevaisuuteen valitsemalla kotimaisen, kestävällä tavalla valmistetun tuotteen”, sanoo Joséphine Mickwitz, Fazer-konsernin viestintä- ja vastuullisuusjohtaja.

Koko elintarvikejärjestelmä käy läpi perustavanlaatuista muutosta. Globaali ilmastokriisi, ruokainnovaatioiden nopea kehitys ja uusien teknologioiden nousu sekä kovaa tahtia muovautuvat kuluttajatrendit muuttavat ruuan tuotantoa, jakelua, kuluttamista ja suhdettamme ruokaan. Samaan aikaan kuluttajat ovat yhä tietoisempia ruuan vaikutuksista hyvinvointiin ja ympäristöön. Tämän lisäksi, Fazer on viimeisen parin vuoden aikana monen muun elintarvikealan toimijan tavoin kohdannut toimintaympäristön äkilliset ja ennalta arvaamattomat muutokset. Kuluttajien odotukset ovat kasvaneet ja vaatineet ketteryyttä. Fazer on aina kantanut yhteiskuntavastuunsa ja tämä vastuunkanto näkyy kuluttajien luottamuksessa Fazeriin, joka on sijoittunut Luottamus ja Maine -tutkimuksessa viiden hyvämaineisimman yrityksen joukkoon jo kymmenen vuotta.

Fazer keskittyy kuluttajatuotteisiin ja on yksi Suomen arvostetuimpia brändejä. Fazer tarjoaa leipomo-, makeis-, keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia juomia, välipaloja ja ruuanvalmistustuotteita sekä kahvilapalveluita.

Fazer käyttää kotimaisia raaka-aineita aina kun se on mahdollista. Fazerin valmistuksen kotimaisuusaste onkin noin 95 %.

Vuonna 2022 T-Media selvitti Suomessa toimivien yritysten mainetta suuren yleisön keskuudessa jo kymmenettä kertaa. Kokonaismaineluku muodostuu kahdeksan eri osatekijän – tuotteet ja palvelut, vastuullisuus, hallinto, talous, johto, innovaatiot, vuorovaikutus ja työpaikkakuva - keskiarvosta. T-Median mukaan yritysvastuun merkitys on kasvussa.

Fazerin mediapuhelin palvelee ma–pe kello 8–16, puh. +358 40 668 2998, media@fazer.com

Kuvat: https://www.fazergroup.com/media/  – kuva- ja videopankki – julkinen kuvapankki – Media_Press – Suomi – Fazer Reputation and Trust 2022

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Noin 6 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa. Lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK:n Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 1,1 miljardia euroa.

Northern Magic. Made Real.

Avainsanat:

Lainaukset