Fazer rakentaa maailmanluokan vierailukeskuksen Vantaalle

Fazer on aloittanut uuden, Suomen mittakaavassa ainutlaatuisen vierailukeskuksen rakentamisen tehdasalueelleen Vantaalle. Rakennuksen peruskivi muurattiin tänään. Sen suunnitellaan valmistuvan syksyllä 2016, kun Fazerin perustamisesta tulee kuluneeksi 125 vuotta.

Fazerilla on pitkät perinteet vierailijoiden vastaanottamisessa. Vierailutoiminta aloitettiin jo yli 60 vuotta sitten kun makeistehdas sijaitsi Tehtaankadulla Helsingissä ja sitä jatkettiin kun tehdasalue siirtyi Vantaan Vaaralaan. Nykyään Fazerila on yksi pääkaupunkiseudun suosituimmista vierailukohteista: siellä vierailee vuosittain noin 50 000 ihmistä, ja kiinnostuneita olisi enemmänkin. Vierailujen suuren suosion vuoksi Fazer on aloittanut uuden vierailukeskuksen rakentamisen tarjotakseen paremmat puitteet tasaisesti kasvavalle vierailijajoukolle.

Syksyllä 2016 valmistuva keskus tarjoaa vieraille entistä elämyksellisemmän ja kaikille aisteille suunnitellun näyttelykokemuksen. Vierailijat pääsevät tutustumaan siihen, mitä kaikkea Fazer on: muun muassa Fazerin toimintaan, laajaan tuotevalikoimaan, pitkään historiaan, yritysvastuuseen ja innovaatioihin. Myös hyvinvointi ja terveellisyys ovat keskuksen kantavia teemoja niin keskuksen arkkitehtuurissa, näyttelykokemuksessa kuin keskuksessa järjestettävissä työpajoissa. Erilaisissa työpajoissa pääsee Fazerin ammattilaisten opastuksella tutustumaan esimerkiksi täydellisen leivän leivontaan tai ideoimaan tulevaisuuden kouluruokaa.

”Uusi keskus mahdollistaa entistä laajemman vierailijajoukon vastaanottamisen, sillä tällä hetkellä emme pysty vastaanottamaan kaikkia kiinnostuneita tulijoita. Uudessa rakennuksessa meidän on myös mahdollista luoda entistä elämyksellisempi ja opetuksellisempi brändikokemus. Voimme esimerkiksi havainnollistaa kokonaan uudella tavalla raaka-aineidemme hankintamatkaa ja rakastettuihin brändeihimme liittyviä tarinoita. Haluamme jatkossa palvella myös kasvavassa määrin kansainvälisiä vieraita”, kertoo Fazerin viestintä- ja brändijohtaja Ulrika Romantschuk.

Uusi vierailukeskus rakennetaan suomalaisin voimin

Fazerin uusi vierailukeskus on myös satsaus suomalaiseen designiin ja työhön. Keskuksen on suunnitellut Kampin kappelinkin takana ollut arkkitehtitoimisto K2S, ja keskuksen rakentajaksi valittiin suomalainen SRV. Vierailukeskuksen kävijäelämyksen suunnittelijaksi puolestaan valittiin suomalainen Ateljé Sotamaa.

”Haluamme hyödyntää keskuksen toteutuksessa suomalaista osaamista, ja arkkitehtien visio ilmentää hyvin brändiämme: siinä yhdistyvät korkea laatu ja asiakaslähtöisyys. Ympäristöä kunnioittava arkkitehtuuri inspiroi nauttimaan, ja keskuksen elämyksellisyys antaa jokaiselle mahdollisuuden muodostaa omanlaisensa vierailukokemuksen. Vierailukeskuksesta tulee Fazerilan tunnus, sillä se on ensimmäinen asia, jonka vierailijat näkevät ja toivottavasti he muistavat kokemuksensa pitkään,” jatkaa Ulrika Romantschuk.

Liisa Eerola, Director, Confectionery Communications & Group Partnerships, Fazer-konserni, p. 044 710 8860

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Verkkosivu http://www.fazergroup.com/fi/vierailukeskus

Instagram @FazerSuomi #VisitFazer

Painokelpoisia kuvia:
www.fazergroup.com/pictures, Medialle – kuvapankki- Media/Press – Vierailukeskus

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli yli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää