Fazer rohkaisee kädentaitajia luovuuteen

Fazer inspiroi kädentaitajia luomaan rohkeasti uutta tai virittämään kierrätettyä.  Kansainvälisenä kierrätyspäivänä 18.3.2019 käynnistyvä kädentaitokilpailu on tarkoitettu kaikille harrastajille ja käsityöläisille.  Kilpailun ensimmäinen vaihe päättyy 15.9.2019. Asiantuntijaraadin parhaimmiksi arvioimat työt ovat esillä Fazer Experience vierailukeskuksessa lokakuusta 2019 alkaen. Kilpailun kautta Fazer haluaa nostaa esille kädentaitojen merkitystä ja rohkaista pakkauksien uudelleenkäyttöön. Kiertotalous on yksi osa yrityksen Itämeri-sitoumusta.

Kautta historiansa Fazer on inspiroinut suomalaisia tuunaamaan ja tulkitsemaan brändejään. Harrastajien ja käsityöläisten töitä, kuten kettusukkia tai makeispakkauksista askarreltuja meikkipusseja ja jopa kauniita iltapukuja, löytää usein myyjäisistä tai kuvina sosiaalisen median kanavissa.  Fazerin vierailukeskus haastaa kädentaitajat kilpailuun, jossa hyödynnetään inspiraationa Fazerin tuotteita ja kuoseja. Kädentaitokisassa on ideana virkata, neuloa tai askarrella Fazer-inspiroituja kädentöitä. Eri materiaaleja käyttäen voi luoda rohkeasti jotain aivan uutta tai virittää kierrätettyä.

"Iloitsemme siitä, että brändimme ja tuotteemme toimivat ideoiden ja inspiraation lähteenä. Meille on tärkeää, että kaikki voivat toteuttaa itseään. Perustajamme Karl Fazer oli rohkea ja luova visionääri, joka huolehti ihmisistä ja luonnosta. Kädentaitoja ja käsityöläisyyttä arvostetaan yrityksessämme myös tänä päivänä”, kertoo Fazerin viestintä- ja brändijohtaja Ulrika Romantschuk.

Kisassa pyydetään lähettämään työstään kuva kampanjasivuston kautta asiantuntijaraadin arvioitavaksi. Asiantuntijaraatiin kuuluu fazerilaisten lisäksi mm. Tuunaajamutsi Annakaisa Kilpinen. Raadin valitsemat työt pyydetään mukaan näyttelyyn, joka avataan Fazer Experience –vierailukeskuksessa lokakuussa 2019.  Vierailukeskuksen yleisö voi valita näistä suosikkinsa loppuvuoden 2019 aikana. Kilpailun tarkemmat ohjeet ja säännöt löytyvät verkkosivuiltamme https://www.visitfazer.com/kadentaitokilpailu/

Fazer tukee kiertotaloutta

Globaalilla ruokajärjestelmällä on huomattava vaikutus ilmastoon, ja siksi on tärkeää kehittää sitä vastuullisempaan suuntaan. Tässä työssä Fazer haluaa olla mukana – yhdessä asiakkaiden, kumppanien, toimittajien ja tieteellisen yhteisön kanssa. Lähestymistapamme vastuullisuuteen perustuu Fazerin pitkään historiaan ja kestävän kehityksen työhön. Olemme vuosien aikana toteuttaneet lukuisia ympäristöön liittyviä ja yhteiskunnallisia hankkeita, ja vastuullisuus on osa kaikkien liiketoimintojemme päivittäistä työtä. Lähestymistapamme ytimessä on neljä toisiinsa kytkeytyvää tavoitetta, jotka ulottuvat vuoteen 2030.

Vastuullisuustavoitteisiimme kuuluu puolittaa päästöt ja ruokahävikki. Kiertotalouden tukeminen vaikuttaa näihin tavoitteisiin. Ne ovat myös yksi osa Fazerin Itämeri-sitoumusta. Tuemme kiertotaloutta mahdollistamalla turvallisen ravinteiden kierrätyksen, ehkäisemällä jätteiden ja hävikin syntyä sekä lisäämällä materiaalitehokkuutta. Lähes 100 % Fazerin jätteistä kierrätetään.

Kansainvälistä kierrätyspäivää vietetään vuosittain 18.3.

Kädentaitokilpailun ohjeet löytyvät täältä: https://www.visitfazer.com/kadentaitokilpailu/

Taustatietoja:

Fazerin vastuullisuustavoitteet: https://news.cision.com/fi/fazer-group/r/fazerinvastuullisuustyolle-nelja-kunnianhimoista-tavoitetta,c2755550

Fazerin Itämeri-sitoumus: https://www.fazerfoodservices.com/fi/ajankohtaista/itameriratkaisujaruuasta--fazer-uusi-itameri-sitoumuksen-vuosille-2018-2022/
www.globalrecyclingday.com

Lisätietoja: www.visitfazer.com

#northernmagicmadereal #visitfazer #ratkaisujaruuasta

Anu Kokko, Fazer Experience -vierailukeskuksen johtaja
sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.