Fazer Roosa nauha -kampanjan pääyhteistyökumppaniksi

Fazerin klassikkotuote Geisha on ollut mukana Syöpäsäätiön Roosa nauha –varainkeräyskampanjassa jo viisi vuotta. Tänä vuonna Geisha nostaa rooliaan kampanjassa ja on mukana pääyhteistyökumppanina. Geishan kampanjateemana on ”Pieni pala antamisen iloa”. Viime vuonna Fazer lahjoitti Roosa nauha –rahastolle 33 895 euroa.

”Roosa nauha -yhteistyö sopii Geishalle hyvin. Haluamme mahdollistaa hyvän tekemisen ja antamisen ilon mahdollisimman monelle sopivalla tavalla. Kampanja-aikana lokakuussa lahjoitamme jokaisesta Suomessa ja tax free-myymälöissä myydystä Geisha-suklaapatukasta kaksi senttiä Roosa nauha –rahastolle ” sanoo Senior Brand Manager Kirsi Nordberg Fazerilta.

Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanjalla kerätään varoja kotimaiseen rintasyöpätutkimukseen, sekä potilaiden ja heidän läheistensä tukemiseen sairauden eri vaiheissa. Kampanjalla edistetään myös tietoisuutta rintasyövästä. Paikalliset syöpäjärjestöt järjestävät kampanjan ympäri maailmaa, Fazer on mukana Suomen lisäksi Ruotsissa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa.

Kirsi Nordberg, Senior Brand Manager, Fazer Brands, puh. 040 558 0526
Liisa Eerola, Manager, Partnerships and Events, puh. 044 710 8860
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu, ravintola- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin ja osaaviin ihmisiin. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konserni toimii kahdella liiketoiminta-alueella. Fazer Brands on tunnettu maukkaista leipomotuotteista ja makeisista. Fazer Food Services tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluita sopimusruokailussa. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä.

Yrityksestä

Fazer-konserni Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, joilla kehitetään tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Fazer keskittyy kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaan uudistuen moderniksi vastuulliseksi ruokayhtiöksi, jolla on yhteinen suunta. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 9 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.