Fazer Sirkkaleipää leivotaan 13.8. alkaen lähes koko Suomessa

Ennennäkemättömän suosion saavuttaneen Sirkkaleivän leivonta laajenee maanantaina 13.8.2018 lähes koko Suomeen. Sirkkaleipää on pian myynnissä kaikissa 57 Fazer myymäläleipomossa. Fazer Leipomot panostaa myös tulevaisuudessa hyönteistuotteisiin – jatkoa seuraa vielä tässä kuussa.

Fazer Sirkkaleipä tulee valikoimiin ruokakaupoissa sijaitsevissa Fazerin myymäläleipomoissa. Myymäläleipomo-ketju on levittäytynyt Suomessa 27* paikkakunnalle S-ryhmän Prismoihin ja S-marketteihin sekä Keskon K-Citymarketteihin ja K-Supermarketteihin.

”Olemme saaneet valtavasti kyselyitä ympäri maata, milloin Sirkkaleipä saapuu omalle paikkakunnalle”, Fazer Leipomot Suomen liiketoimintajohtaja Marika Hakala sanoo. ”Nyt kun sirkkajauhon saatavuus on taattu, voimme laajentaa leivontaa kaikkiin Fazer myymäläleipomoihimme.”

Sirkkaleivän myyntiä on siivittänyt artesaanileivän saama laaja kansainvälinen ja kotimainen mediahuomio sekä erilaiset tunnukset. Fazer Sirkkaleipä palkittiin muun muassa kesäkuussa 2018 maailman suurimmassa markkinointiviestinnän kilpailussa, Cannes Lionsissa, pronssisella leijonalla.

Suomalaiset arvostavat käsin leivottua leipää

Fazer toi maailman ensimmäisenä 70 kotisirkkaa sisältävän hyönteisleivän ruokakauppoihin marraskuussa 2017. Sirkkaleivät tulivat aluksi myyntiin pääkaupunkiseudun, Lahden ja Tampereen Fazer myymäläleipomoihin.

Kuluttajien kiinnostus Sirkkaleipää kohtaan ylitti kaikki odotukset ja leipä myyntiin loppuun useissa myymäläleipomoissa ennätysajassa.

”Johtotähtemme on aina maku. Leivomme kotimaisista, oman myllyn jauhoista ja taikinamme saavat levätä pitkään, jotta maku juurtuu ja kypsyy. On hienoa, että suomalaiset ovat löytäneet alusta asti käsin leivotun artesaanileipämme”, Hakala iloitsee.

Sirkkaleivän leivonnassa käytetään hollantilaisia sirkkoja. Fazer Leipomot uudistaa jatkuvasti leipäkategoriaa ja se lanseeraa ruokakauppoihin uuden hyönteistuotteen elokuussa 2018.

Artesaanileipä on yksi Fazer Leipomoiden kasvualueista

Fazer myymäläleipomossa alusta asti leivottava Sirkkaleipä maailman ensimmäisenä hyönteisleipänä on hyvä esimerkki startup-hengessä kehitetystä, ainutlaatuisesta ja erinomaisen makuisesta kuluttajatuotteesta.

Fazer myymäläleipomot on artesaanileipäketju. Leipätaikinat tehdään paikan päällä Fazerin oman myllyn jauhoista ja annetaan levätä pitkään. Joka päivä tuoretta leipää leipoo käsityönä 300 ammattileipuria. Myymäläleipomon tuotevalikoimassa huomioidaan vallitsevat kuluttajatrendit.

Myymäläleipomoiden määrä on vahvassa kasvussa.

* Fazer myymäläleipomot sijaitsevat seuraavilla paikkakunnilla: Espoo, Halikko, Helsinki, Hyvinkää, Hämeenlinna, Järvenpää, Kajaani, Kauniainen, Kerava, Kirkkonummi, Kouvola, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Loviisa, Nummela, Oulu, Pirkkala, Porvoo, Rauma, Riihimäki, Rovaniemi, Seinäjoki, Sipoo, Tampere, Vaasa ja Vantaa.

Liiketoimintajohtaja Marika Hakala, Fazer Leipomot Suomi, marika.hakala@fazer.com , puh. +358 40 832 1350

Viestintäpäällikkö Taina Lampela-Helin, Fazer-konserni,

taina.lampela-helin@fazer.com, puh. +358 40 668 4600

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8-16, puh. +358 40 6682 998, media@fazer.com

Painokelpoisia kuvia Fazer Sirkkaleivästä ja Fazer Myymäläleipomoista:
www.fazergroup.com/pictures  (Media_Press -> Fazer Sirkkaleipä)

#sirkkaleipä #ruokaajollaonmerkitys #ratkaisujaruuasta

Katso eri puolella Suomea Sirkkaleipää leipovat Fazer myymäläleipomot täältä:

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Pikafaktat