Fazer Sirkkaleivän myynti laajenee - Leivotaan 14.12. alkaen myös Lahdessa ja Tampereella

Ennennäkemättömän suosion saavuttaneen Sirkkaleivän leivonta ja myynti laajenee torstaina 14.12.2017 Lahteen ja Tampereelle sekä pääkaupunkiseudulla neljään uuteen myymäläleipomoon. Sirkkaleipää on pian myynnissä yhteensä 17 Fazer myymäläleipomossa.

Odotettu Sirkkaleipä tulee valikoimiin seuraavissa ruokakaupoissa sijaitsevissa Fazerin myymäläleipomoissa: Prisma Olari, Espoo, K-Supermarket Mankkaa, Espoo, Prisma Itäkeskus, Helsinki, Prisma Laune, Lahti, Prisma Sammonkatu, Tampere ja K-Citymarket Tammisto, Vantaa.

”Olemme saaneet eri puolilta Suomea kyselyitä, milloin Sirkkaleipä saapuu oman alueen myymäläleipomoon”, Fazer Leipomot Suomen liiketoimintajohtaja Marika Hakala kertoo. ”Laajennamme Sirkkaleivän leivontaa kaikkiin Suomen 47 Fazer myymäläleipomoon heti, kun sirkkajauhon saatavuus on taattu”.

Sirkkaleivän myyntiä on siivittänyt herkullisen artesaanileivän saama laaja kansainvälinen ja kotimainen mediahuomio. Aiheesta ovat uutisoineet muun muassa Reuters, BBC News ja Washington Post.

Sirkkaleipä ponkaisi kauppojen myyntitilastojen kärkeen

Fazer toi maailman ensimmäisenä kotisirkkoja sisältävän hyönteisleivän ruokakauppoihin 24.11.2017. Sirkkaleivät tulivat aluksi myyntiin 11 pääkaupunkiseudun Fazer myymäläleipomoon.

Kuluttajien kiinnostus Sirkkaleipää kohtaan ylitti kaikki odotukset ja leipä myyntiin loppuun useissa myymäläleipomoissa ennätysajassa.

”Johtotähtemme on aina maku. On hienoa, että suomalaiset ovat löytäneet alusta asti käsin leivotun artesaanileipämme”, Hakala iloitsee.

Suuren kysynnän vuoksi Sirkkaleivän leivontaan tuli lyhyt tauko sirkkaraaka-aineen loppumisen takia. Tällä hetkellä Sirkkaleivän leivonnassa käytetään hollantilaisia sirkkoja. Tavoitteena on siirtyä suomalaisiin sirkkoihin, kun niiden laatu ja saatavuus ovat kunnossa.

Käsin leivottu leipä on yksi Fazer Leipomoiden kasvualueista

Fazer myymäläleipomossa alusta asti leivottava Sirkkaleipä maailman ensimmäisenä hyönteisleipänä on hyvä esimerkki startup-hengessä kehitetystä, ainutlaatuisesta ja erinomaisen makuisesta kuluttajatuotteesta.

Fazer myymäläleipomot on artesaanileipäketju. Leipätaikinat tehdään paikan päällä Fazerin oman myllyn jauhoista ja annetaan levätä pitkään. Joka päivä tuoretta leipää leipoo käsityönä 300 ammattileipuria. Myymäläleipomon tuotevalikoimassa huomioidaan vallitsevat kuluttajatrendit. Leipomisen ja muun työn lomassa artesaanileipureiden on helppo keskustella asiakkaiden kanssa, koska usein leivontapöydältä on suora näkymä kaupan puolelle. Myymäläleipomoiden määrä on vahvassa kasvussa.

Liiketoimintajohtaja Marika Hakala, Fazer Leipomot Suomi, marika.hakala@fazer.com , puh. +358 40 555 3908

Tiedottaja Taina Lampela-Helin, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com, puh. +358 40 668 4600

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8-16, puh. +358 40 6682 998

Painokelpoisia kuvia Fazer Sirkkaleivästä ja Fazer Myymäläleipomoista:
www.fazergroup.com/pictures ”Media_Press”

#sirkkaleipä #tulevaisuudenleipä #suomalaistahyvää

Fazer Sirkkaleipää myyvät seuraavat Fazer myymäläleipomot:

HOK Prismat

Pääkaupunkiseudun K-Supermarketit

16               KSM Kamppi, Helsinki

17               KSM Mankkaa, Espoo UUSI

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan.. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: