Fazer Street Food rantautui ravintoloihin ja kotikeittiöihin

Street food eli katuruoka on tällä hetkellä Suomessa suositumpaa kuin koskaan aiemmin, eikä kiinnostuksen kasvulle näy loppua. Fazerilla uskotaan, että street food on tullut jäädäkseen. Street foodia on saatavilla nyt noin 230 Fazer Food Servicesin Amica ja Fazer Food & Co -ravintolassa ympäri Suomen.

Ravintoloissa järjestetään viikoittain Street Food -päivä, jolloin street foodia on tarjolla lounaslinjastossa sekä grillipisteessä. Street food -päivän lisäksi Fazer tuo Street Food Take Away tuotteita Amica ja Fazer Food & Co -ravintoloiden valikoimiin.

Lisäksi kauppojen leipäosastolta löytyy toukokuusta alkaen kotikokeille uutuustuotteita, joista voi loihtia maittavia street food annoksia. Uuteen Fazer Street Food -sarjaan kuuluu maukkaita leipiä, kuten briossi hampurilaissämpylä, hot dog -sämpylä, kaurarieska ja wrappi. Leipä näyttelee katuruoassa tärkeää osaa: se toimii korvaamattomana alustana monille annoksille.

Modernia ja maukasta katuruokaa

Fazerin teettämästä Tulevaisuuden ruokatrendit 2019 -raportista selviää, että yhä useammat kuluttajat haluavat monipuolista, maukasta ja terveellistä ruokaa ympäristövaikutukset huomioiden. Tämän lisäksi he haluavat ruuasta ja siihen liittyvistä kokemuksista uudenlaisia elämyksiä. Fazer vastaakin tänä kesänä suomalaisten kiinnostukseen, tuomalla katuruuan maukkaat tuulet maailmalta ravintoloihin sekä suomalaisiin koteihin.

Street food on muuntautunut entistä monipuolisemmaksi ja modernimmaksi, kun torikahviloiden, perinteisten nakkikioskien ja pikaruokaloiden rinnalle on ilmestynyt muutaman viime vuoden aikana ruokarekkoja, festareita sekä pop up- ja kivijalkaravintoloita, joiden menu on saanut inspiraationsa maailman herkullisimmista katukeittiöistä.

Street food on uudenlainen leikkisämpi tapa syödä ruokaa, jonka voi yhdistää yhdessä oloon esimerkiksi piknikille tai juhliin – sisälle tai ulos, sillä se on nopeasti valmistettavaa ja helposti syötävää. Katuruuan ytimessä on syömisen helppous ja aitojen makujen tarjoaminen. Street food mahdollistaa erilaisia elämyksiä persoonallisilla tuotteillaan.

”Samoista raaka-aineista saa tehtyä hyvin monenlaisia ruokia – perinteisiä ja etnisempiä toteutuksia. Houkutteleva ulkonäkö onkin maun lisäksi yksi katuruuan tärkeimpiä tekijöitä”, kertoo Fazer Food Servicesin tuotekehityspäällikkö Karri Käki.

Käen mukaan tällä hetkellä katuruuassa korostuu artesaanisuus, rustiikkisuus ja autenttisuus. Lisäksi nykypäivänä katuruoka on laaturaaka-aineisiin perustuvaa ja käsin tehtyä.

”Street food päivän reseptien lähtökohtana on tavoitella premium-laatua. Suunnittelussa otettiin huomioon kuluttajien makutrendejä ja -tottumuksia. Fazerin reseptien pohjana on käytetty aikaisempia reseptejä, jotka on tehty yhteistyössä kahden Michelin-tasoisen kokin kanssa. Niitä päivitettiin ja valmistusta hieman yksinkertaistettiin”, Käki kertoo.

Lisätietoja

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8–16 toimittajia p. 040 6682 998, media@fazer.com

amica.fi/street-food-ravintoloissa

fazerfoodco.fi/street-food-ravintoloissa

#fazerstreetfood #amicaravintola #fazerfoodco

Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.