Fazer sulkee tehtaansa Karkkilassa ja siirtää valmistuksen Lappeenrantaan

Fazer on arvioinut eri vaihtoehtoja ksylitolipastillien ja -purukumien valmistamiseksi ja on päättänyt sulkea Karkkilan tehtaan ja siirtää tuotannon Lappeenrantaan. Karkkilan tehtaalla ei ole samanlaisia kehitysmahdollisuuksia kuin Lappeenrannassa. Tuotannon siirtäminen Lappeenrantaan mahdollistaa tulevaisuudessa tarvitun tehokkuuden ja osaamisen kehittämisen

Voidakseen jatkossa vastata paremmin muuttuvaan kuluttajakysyntään, Fazerin on kehitettävä ksylitolimakeisten tuotantoa. Tavoitteena on tarjota entistä kuluttajalähtöisempiä ja innovatiivisempia tuotteita niin maun, muotojen kuin pakkauksienkin puolesta. Keskittämällä tuotantoa isompiin yksiköihin, yritys voi valmistaa korkealuokkaisia tuotteita tehokkaammin. Tämä on tärkeää kilpailukyvyn ylläpitämiseksi.

Fazer tukee työntekijöitä muutoksessa

Tehtaan koko henkilöstöä koskeneet yhteistoimintaneuvottelut on saatettu päätökseen. Karkkilan tehtaan sulkeminen ajoittuu talveen 2021.

Neuvotteluiden piirissä oli 22 vakituisessa työsuhteessa olevaa ja 5 tarvittaessa töihin kutsuttavaa työntekijää. Neuvottelut johtivat yhteensä 15 työsuhteen päättymiseen. Fazer tukee niitä, joita irtisanominen koskee ja edesauttaa mahdollisuuksia työllistyä uudelleen tekemällä yhteistyötä alueen työvoimahallinnon kanssa.

Mediatiedote 26.8.2020: https://news.cision.com/fi/fazer-group/r/fazer-suunnittelee-karkkilan-tehtaan-sulkemista-ja-valmistuksen-siirtamista-lappeenrantaan,c3181398

Liisa Eerola, Viestintäjohtaja P. +358 44 710 8860 liisa.eerola@fazer.com

Fazerin mediapalvelu: Ma-Pe 8-16 P. +358 40 668 2998, media@fazer.com