Fazer suunnittelee muutoksia makeisliiketoiminnan toimitusketjun organisaatioon

Fazer jatkaa uudistumistaan ja keskittyy kuluttajatuotteisiin. Tavoitteena on toimia entistä kuluttajalähtöisemmin ja varmistaa kilpailukyky ja kannattava kasvu Pohjois-Euroopassa ja muilla markkinoilla. Kilpailukyvyn vahvistamista toteutetaan arvonluontiohjelmien sekä organisaation ja rakenteen jatkuvan kehittämisen avulla.

Osana jatkuvaa kehittämistä Fazer suunnittelee nyt organisaatiomuutosta makeisliiketoiminnan toimitusketjuun ja käynnistää yhteistoimintaneuvottelut. Tavoitteena on tehostaa tuotekehityksen ja toimitusketjun yhteistyötä ja yhdenmukaistaa eri tehtaiden organisaatiorakennetta. Neuvotteluiden piirissä on yhteensä 186 henkilöä. Toteutuessaan suunnitelmat voivat johtaa muutoksiin työtehtävissä ja enintään 20 työsuhteen päättymiseen.

”Fazerilla on vahva asema makeismarkkinalla Suomessa ja haluamme kasvaa muilla markkinoilla. Tätä varten meidän täytyy varmistaa, että toimintamme on tarpeeksi joustavaa kansainvälisessä kilpailutilanteessa. Näemme vahvuutenamme kotimaisen valmistuksen ja suunnitelluilla muutoksilla nopeutamme entisestään tuotteiden matkaa ideasta kaupan hyllylle” sanoo Fazer Makeisten toimitusjohtaja Nathalie Ahlström.

Mikäli neuvotteluiden jälkeen päädytään irtisanomisiin, Fazer tukee niitä, joita mahdollinen irtisanominen tulee koskemaan ja edesauttaa mahdollisuuksia työllistyä uudelleen. Yritys tekee yhteistyötä alueen työvoimahallinnon kanssa ja pyrkii tarjoamaan mahdollisuuksien mukaan työtä muista Fazerin yksiköistä.

Fazerin mediapuhelin puh. 040 6682 998 arkisin klo 8-16 ja osoitteessa media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, joilla kehitetään tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Fazer keskittyy kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaan uudistuen moderniksi vastuulliseksi ruokayhtiöksi, jolla on yhteinen suunta. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 9 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Avainsanat: