Fazer tukee jälleen Naisten Pankin toimintaa

Fazer ja Naisten Pankki jatkavat vuonna 2010 aloitettua yhteistyötään. Fazer tukee Naisten Pankkia henkilöstön keskuudessa järjestettävällä haastekampanjalla, jossa kertyneen summan Fazer yhtiönä sitoutuu tuplaamaan. Yhteistyö on yksi Fazerin vastuullisista kumppanuusohjelmista.

Yrittäjyyden ja yhteisöllisyyden tukeminen sopii Fazerille hyvin. Yrityksen perustaja, Karl Fazer, perusti 120 vuotta sitten ensimmäisen konditoriansa kokkolalaiselta kauppaneuvos Renlundilta saamallaan lainalla. Fazerin konsernijohtaja Karsten Slotte on haastanut Fazerin naiset mukaan ja on luvannut yrityksen tuplaavan haastekampanjassa kertyneen summan.

”Olen vakuuttunut Naisten Pankin toiminnasta kehitysmaiden naisten toimeentulon ja yrittäjyyden tukemiseksi. Viime vuonna lahjoitimme kampanjallamme yhteensä 200 ammattia, tänä vuonna tavoitteenamme on tuplata määrä”, kertoo Karsten Slotte.

Fazerin henkilökunnasta suurin osa on naisia. Sen vuoksi haastekampanja suunnattiin juuri Fazerin naisille.

Fazer auttoi luomaan Naisten Pankille uuden yhteistyömuodon

"Olemme iloisia, että juhlavuottaan viettävä Fazer haluaa jatkaa yhteistyötä haastamalla henkilöstönsä tukemaan Naisten Pankin työtä kehitysmaiden naisten hyväksi. Fazerin ideasta syntyi Naisten Pankin yritysyhteistyösalkkuun haastekampanja-konsepti, jota voimme suositella myös muille yrityksille yhteisöllisyyttä edistävänä tapana tukea hyvää tarkoitusta" kertoo Ritva Ohmeroluoma, Naisten Pankin ohjausryhmän puheenjohtaja.

Sidosryhmäsuhteista ja yritysidentiteetistä vastaava päällikkö Nina Törhönen, Fazer-konserni, puh. 040 509 3792
Naisten Pankissa hankkeesta vastaava Anu Karessuo puh. 040 560 8632

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa.  Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat Fazerin toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kaksi liiketoiminta-aluetta, Fazer Food Services ja Fazer Leipomot & Makeiset, jotka luovat makuelämyksiä omilla aloillaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2010 oli yli 1,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 16 500.

Fazer Food Services on Pohjoismaiden johtava ruokailupalveluyritys, joka tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Fazer Food Servicesilla on lähes 1 200 ravintolaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa Tanskassa ja Venäjällä.

Fazer Leipomot & Makeiset
Fazer on Suomen johtava leipomoyritys ja yksi johtavista Itämeren alueella ja Venäjällä. Leipiä ja leivonnaisia valmistetaan Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä, jossa Fazer toimii nimellä Hlebnyi Dom. Makeistoimialalla Fazer on Suomen johtava yritys sekä vahva toimija Itämeren alueella. Makeistehtaat sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (purukumit).

Naisten Pankki on Kirkon Ulkomaanavun hallinnoima rahasto, joka tukee erityisesti naisten yrittäjyyttä ja toimeentuloa kehitysmaissa. Nimestään huolimatta Naisten Pankki ei ole pankki, vaan lahjoitusvaroin toimiva rahasto. Naisten Pankki -rahaston tukemat kyläpankit myöntävät pienlainoja ja kohentavat naisten taloudellista toimeentuloa. Naisten Pankin rahoittamissa hankkeissa edistetään yrittäjyyttä eri tavoin, myös vahvistamalla naisten ammattikoulutusta, osaamista ja oikeuksien toteutumista.