Fazer tuo kauppoihin käsin leivotun Hamppuleivän

Fazer Leipomot tuo myymäläleipomoihinsa kaksi hamppua sisältävää leipäuutuutta marraskuun alussa. Fazer Hamppukauraleipä ja Fazer Hamppukaurasämpylät ovat herkullisia käsin leivottuja leipiä. Niiden tarina alkoi Fazerin sisäisestä innovaatiokilpailusta, jonka pohjalta Fazerilla työskentelevän leipurin idea Hamppuleivästä eteni tuotekehitykseen.

”Hamppukauraleivän tarina alkoi Fazerin sisäisestä innovaatiokilpailusta, jossa haimme uusia suuntia siitä, mitä Fazer voisi valmistaa tulevaisuudessa. Kilpailuun osallistui Fazerin myymäläleipomon leipuri Samuli Malmi, joka ehdotti uudeksi tuotteeksi Fazer Hamppusämpylää”, kertoo Fazer Leipomoiden tuotekehitysjohtaja Juhani Sibakov.

Samulilla oli kirkas visio tuotteesta: hamppu on ravinteikas, kuiturikas kasvi sekä proteiininlähde, jota voisi käyttää herkullisen artesaanileivän loihtimiseksi.

”Samuli leipoi tuotetta testimielessä myyntiin erääseen Fazerin myymäläleipomoon, ja siitä tuli päivän myydyin tuote”, kertoo myymäläleipomon liiketoimintajohtaja Marika Hakala

Nyt Fazer Hamppukauraleipä ja Fazer Hamppukaurasämpylä -uutuuksia leivotaan marraskuun alusta alkaen ympäri Suomen Fazerin 59:ssä myymäleipomoissa. Fazerin myymäläleipomot sijaitsevat suurten ja keskisuurten S-ryhmän Prismojen, S-markettien sekä Keskon K-Citymarkettien ja K-Supermarkettien sisällä ja ne tunnistaa Fazer Leipurit- kyltistä. Myymäläleipomoissa leipurit leipovat leivät aina alusta asti käsin.

Fazer Hamppukauraleipä ja Fazer Hamppukaurasämpylät ovat herkullisia sekaleipiä, jotka sisältävät täysjyväkauraa, vehnää ja kuorittuja hampunsiemeniä. Runsaskuituinen hamppu on poikkeuksellisen kattava proteiinin lähde: siinä on monia välttämättömiä aminohappoja.

Fazer Leipomot on leipomoalan innovatiivinen edelläkävijä ja koko leipäkategorian uudistaja. Haluamme tarjota kuluttajille uusia ja erilaisia leipomotuotteita, joiden tuotekehityksen johtotähtenä on aina erinomainen maku.

Etsi lähin Fazer myymäläleipomosi täältä: https://www.fazer.fi/leipurit/

Marika Hakala, myymäläleipomon liiketoimintajohtaja, Fazer Leipomot Suomi, marika.hakala@fazer.com, puh. +358 20 555 3908

Anniina Niemistö, viestintäjohtaja, Fazer Leipomot Suomi, anniina.niemisto@fazer.com, puh. +358 40 674 4672

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 puh. 040 668 2998, media@fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missiona on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää