Fazer tuo nostalgisen suklaapuodin Helsingin Suklaafestivaaleille 16.11.

Ensi vuonna tulee kuluneeksi 120 vuotta siitä, kun nuori Karl Fazer aloitti suklaanvalmistuksen Suomessa 1894. Suklaafestivaaleille Helsingin Wanhaan Satamaan Fazer tuo aivan erityisen Karl Fazer -suklaapuodin sekä suosittuja suklaatastingejä.  Fazer on herkullisen tapahtuman pääyhteistyökumppani.

Fazerin suklaisella messuosastolla E1 on harvinainen mahdollisuus valita kaikista Karl Fazer -sarjan 15 mausta omat suosikkinsa pieninä annoksina.

”Karl Fazer -suklaapuodin myötä haluamme tuoda suklaan ystäville makujen monipuolisuutta. Monesti ihmisillä on omat erityiset suosikkinsa ja vieraampi suklaa jää maistamatta. Suklaapuodissa on mahdollisuus ostaa pieniä paloja jotain uutta ja rakastua”, toteaa Liisa Eerola, Fazerin suklaalähettiläs.

Suklaapuodissa Fazerin asiantuntijat kertovat suklaista ja vastailevat kysymyksiin. Lisäksi Fazerin suklaatehtaan erikoiskonvehtiosaston taitajien suklaatyöt ovat nähtävillä seminaarisalin suklaaveistosnäyttelyssä.

Fazerin suosituissa Suklaa & Viini -tastingeissä antaudutaan jälleen suklaiden ja viinien yhdistelmien maailmaan.

Suomalaista herkkua

”Perustaessaan Fazerin 1891 ja aloittaessaan suklaanvalmistuksen 1894 Karl Fazer ei ainoastaan aloittanut Fazerin makeistuotantoa vaan koko suomalaisen makeisteollisuuden. Karl Fazerin perinteet laadusta, käsityöstä ja herkullisesta mausta kulkevat sukupolvelta toiselle”, kuvailee Liisa Eerola, Fazerin suklaalähettiläs.

Karl Fazerin nimeä kantavaan suklaasarjaan kuuluu kaikkiaan 15 suklaalevyä. Tunnetuin on tietysti Fazerin Sininen, joka palkittiin jälleen syyskuussa Suomen arvostetuimpana brändinä. Tuote sai alkunsa vuonna 1922.

Kaikki Fazerin tehtaat sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (ksylitolituotteet). Suklaavalmistuksen sydämessä työskentelee jatkuvasti noin 350 ammattilaista suomalaisten suosikkisuklaiden parissa.

”Joulu on perinteisesti suurinta lahjanantamisen aikaa, jolloin nautitaan suklaata, mutta hiljalleen suomalaiset ovat löytämässä suklaan lahjaksi muutenkin kylään mennessä vaikkapa kukkien tai viinin sijaan. Suklaata voi nautiskella myös yhdessäolon ja leivonnan merkeissä”, muistuttaa Eerola.

Suklaafestivaalien ohjelmaan voit tutustua osoitteessa www.suklaafestivaalit.fi/ohjelma

Tervetuloa kuulemaan Fazerin puheenvuoroja:

• klo 13 - 13.45      Vastuullinen kaakaonhankintaketju - mitä yritys voi tehdä? Viestintäjohtaja      Leena Majamäki Fazerilta kertoo vastuullisuustyöstä kaakaon      toimitusketjussa ja mm. fazerilaisten matkasta Norsunluurannikolle kesällä      2013. Seminaarisali, Sali F
  • klo 15.30 - 15.40      Fazer & Suomalainen suklaanvalmistus, suklaalähettiläs Liisa Eerola,      Fazer. Tietoiskulava, E Sali

suklaalähettiläs Liisa Eerola, Fazer, p. 044 710 8860

viestintäpäällikkö Satu Ikäheimo, Fazer Brands Suomi, p. 050 380 4996
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Painokelpoiset tuotekuvat
www.fazer.fi/media, ”Media_Press”, ”Suklaa”

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu-, ravintola- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin ja osaaviin ihmisiin. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konserni toimii kahdella liiketoiminta-alueella. Fazer Brands on tunnettu maukkaista leipomotuotteista ja makeisista. Fazer Food Services tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluita sopimusruokailussa. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä.