Fazer valittiin parhaaksi nuorisobrändiksi

Fazer on valittu parhaaksi nuoribrändiksi vuoden 2011 Kansallisessa nuorisotutkimuksessa. Tutkimuksessa perehdyttiin nuorten kulutuskäyttäytymiseen ja heidän odotuksiinsa yrityksiä ja organisaatioita kohtaan.  Nuorten vastauksissa korostui vastuullisuus.

Kansallinen nuorisotutkimus selvitti muun muassa, mitä ominaisuuksia suosikkibrändeihin liitetään. Fazeriin sopivia ominaisuuksia ovat vastaajien mukaan suomalaisuus ja suomalaisten työllistäminen sekä vanhojen hyväksi havaittujen tuotteiden säilyttäminen valikoimassa. Nuorten mukaan Fazer tarjoaa laadukkaita ja turvallisia tuotteita sekä arvostaa asiakkaitaan.

”Olemme erittäin iloisia ja otettuja tästä palkinnosta. Vietämme 120. juhlavuottamme ja tämä selkeä osoitus siitä, että pitkien perinteiden lisäksi olemme osanneet katsoa myös koko ajan eteenpäin ja puhutella uusia sukupolvia”, toteaa Fazerin yritysvastuupäällikkö Anne-Maria Flanagan.

Tutkimuksessa noin puolet nuorista arvioi olevansa kuluttajana ympäristömyönteinen ja eettinen. Nuoret myös edellyttävät yrityksiltä selkeää arvopohjaa.

”Fazer on aina toiminut pitkäjänteisesti ja rakentanut kestävälle pohjalle. Yritysvastuuseen liittyvä pitkän aikavälin ajattelu ja jatkuva parantaminen kuuluvat Fazerin tapaan toimia”, kertoo Anne-Maria Flanagan.

Osana vastuullisuutta Fazer haluaa kannustaa nuoria löytämään paikkansa työelämässä. Siihen tarjoaa mahdollisuuden Elämän Eväät -ohjelma, minkä kautta Fazer tarjoaa vuosittain noin 200 TET-harjoittelupaikkaa.

Kansallinen nuorisotutkimus on 15/30 Researchin tutkimussarja. Tutkimus edustaa 15-30-vuotiaita mannersuomalaisia nuoria.

yritysvastuupäällikkö Anne-Maria Flanagan, Fazer-konserni, puh. 040 187 1482

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa.  Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat Fazerin toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kaksi liiketoiminta-aluetta, Fazer Food Services ja
Fazer Leipomot & Makeiset, jotka luovat makuelämyksiä omilla aloillaan.

Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2010 oli yli 1,5 miljardia euroa. Henkilöstön määrä vuonna 2010 oli noin 16 500.

Fazer Food Services on Pohjoismaiden ja Baltian johtava ruokailupalveluyritys, joka tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Fazer Food Servicesilla on lähes 1 400 ravintolaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Venäjällä.

Fazer Leipomot & Makeiset
Fazer on Suomen johtava leipomoyritys ja yksi johtavista Itämeren alueella ja Venäjällä. Leipiä ja leivonnaisia valmistetaan Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä, jossa Fazer toimii nimellä Hlebnyi Dom. Makeistoimialalla Fazer on Suomen johtava yritys sekä vahva toimija Itämeren alueella. Makeistehtaat sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (purukumit).