• Fazer Group/

Fazer Yosa Kaurajäätelöiden herkulliset uutuusmaut Choco ja Mango-Passion saapuvat jäätelöaltaisiin maaliskuussa

Kotimainen kauratuoteperhe Fazer Yosa tuo kauppoihin kaurapohjaisia herkkuja jäätelön ystäville. Fazer Yosa Kaurajäätelöiden kaksi herkullista, maidotonta uutuusmakua Choco ja Mango-Passion saapuvat jäätelöaltaisiin maaliskuun alussa.

Fazer Yosa Kaurajäätelöiden uutuusmaut ovat kuluttajien toivomia. Suklaanmakuinen Choco saa täyteläisyyttä suklaanmakuisesta kastikkeesta, ja raikas Mango-Passion puolestaan saa eksoottisen makunsa hedelmäisestä mango-passionhedelmäkastikkeesta. Kotimaisesta kaurasta valmistettavat kaurajäätelöt ovat maidottomia ja laktoosittomia, ja ne sopivat myös vegaaniseen ruokavalioon.

Fazer Yosa Kaurajäätelön samettisen pehmeän ja täyteläisen koostumuksen salaisuus on fermentointi, joka tuo jäätelöihin myös raikasta makua. Uutuudet sisältävät eläviä maitohappobakteereja yli 80 milj. / 100 ml.

– Haluamme tuoda kuluttajille herkullisia ja täyteläisiä jäätelöelämyksiä täysin kasvipohjaisena. Uutuusmaut Choco ja Mango-Passion on valittu kuluttajien toiveita tarkalla korvalla kuunnellen: tekemässämme kuluttajatutkimuksessa suklaa nousi kaikkein toivotuimmaksi mauksi kaikissa Pohjoismaissa, kertoo brändi- ja kategoriajohtaja Susanna Kallio Fazerilta.

Fazer Yosa Kaurajäätelöille on myönnetty Suomen Sydänliiton Sydänmerkki, mikä tarkoittaa, että ne ovat parempi valinta kategoriassaan. Sydänmerkin saaneissa jäätelöissä saa olla kovaa rasvaa enintään 4 g / 100 g. Tuotteet on pakattu riittoisaan, uudelleensuljettavaan puolen litran kartonkipakkaukseen, joka on helppo lajitella kartonginkeräykseen.

Uutuuskaurajäätelöt ovat myynnissä hyvin varustettujen ruokakauppojen pakastealtaissa.

Tuotetiedot

Fazer Yosa Kaurajäätelö Choco, 500 ml / 400 g, on täyteläisen suklaanmakuinen kaurajäätelö. Maidoton ja laktoositon jäätelö valmistetaan Suomessa kotimaisesta kaurasta. Tuote on saatavilla maaliskuusta 2020 alkaen.

Fazer Yosa Kaurajäätelö Mango-Passion, 500 ml / 400 g, on raikkaan hedelmäisen makuinen kaurajäätelö. Maidoton ja laktoositon jäätelö valmistetaan Suomessa kotimaisesta kaurasta. Tuote on saatavilla maaliskuusta 2020 alkaen.

Lisätiedot:

Susanna Kallio, Director, Brand and Category, Fazer Lifestyle Foods, susanna.kallio@fazer.com, tel. 040 546 2885

Maria Rämö, Marketing Communications Manager, Fazer Lifestyle Foods, maria.ramo@fazer.com, tel. 040 847 1020

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8-16, puh. 040 6682 998 ja osoitteessa media@fazer.com.

Kuvia toimitukselliseen käyttöön: http://www.fazergroup.com/pictures - Media_Press - Fazer Yosa

Fazer Yosa
Fazer Yosa -tuoteperhe on tarjonnut kuluttajille herkullisia, kaurapohjaisia tuotteita päivän jokaiseen hetkeen jo yli 20 vuoden ajan. Valikoimaan kuuluu innovatiivisia, kaurapohjaisia välipaloja, ruoanlaittotuotteita ja jäätelöitä. Kaikki Fazer Yosa -tuotteet valmistetaan kotimaisesta kaurasta, ja tuotteita on saatavilla Suomen lisäksi myös muissa Pohjoismaissa. www.fazer.fi/yosa

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, joilla kehitetään tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Fazer keskittyy kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaan uudistuen moderniksi vastuulliseksi ruokayhtiöksi, jolla on yhteinen suunta. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 9 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.