Fazer Yosa kaurajuomien suosikkimaut uudessa helposti mukaan otettavassa koossa

Fazer Yosa laajentaa kasvipohjaisten tuotteiden valikoimaa ja on tuonut kauppoihin kaurajuoman uudessa, kätevässä 150 millilitran pakkauskoossa.  Vaihtoehtoina ovat suosikkimaut kaakao ja kahvi. Vegaaneillekin sopivissa juomissa ei ole lisättyä sokeria, ja niissä on markkinoilla olevista kaurajuomista eniten kauraa (14 %).

Fazer jatkaa Fazer Yosa -tuotteiden kehittämistä osana pohjoismaiseen kauraan ja kasvipohjaisiin tuotteisiin tekemiään investointeja. Fazer Yosa -tuoteperhe tarjoaa kuluttajille herkullisia, kaurapohjaisia tuotteita nautittavaksi missä ja milloin vain. Valikoimaan kuuluu kaurajuomien lisäksi muun muassa välipaloja, ruuanvalmistustuotteita ja keväällä 2019 kauppoihin saapuneet Fazer Yosa fermentoidut kaurajäätelöt.

”Haluamme vahvistaa kasvipohjaisten tuotteiden asemaa osana jokapäiväistä ruokavaliota tuomalla markkinoille uusia vaihtoehtoja. Uudet 150 millilitran kaurajuomat tarjoavat kiireiselle kuluttajalle herkullisen vaihtoehdon, joissa ei ole lisättyä sokeria”, Fazer Yosa brändi- ja kategoriajohtaja Tiia Antila sanoo.

Nappaa mukaan ja nauti kahvin ja kaakaon herkullisesta mausta

Kahvin ja kaakaon makuiset Fazer Yosa -kaurajuomat ovat myynnissä  kätevissä 150 millilitran pakkauksissa. Tuotteet sopivat kuluttajille, jotka haluavat nauttia mukaan otettavia kasvipohjaisia juomia päivän aikana. Kaurajuomat ovat maukkaita välipaloja, ja ne mahtuvat helposti mukaan  lounasboksiin ja treenikassiin.

Fazer Yosa Kaurajuoma Kaakao 150 ml sisältää vastuullisesti hankittua laadukasta kaakota, ja se sopii koko perheelle. Fazer Yosa -kaurajuomiin ei ole lisätty sokeria, ja niissä on runsaasti kauraa (14 %). Kaurajuomat erottuvat muista markkinoilla olevista kauratuotteista myös siten, että niihin on lisätty kalsiumia, jodia ja vitamiineja (riboflaviini, D2 ja B12).  Tuotteet sopivat vegaaneille, eikä niissä ole soijaa. Pakkauksen voi kierrättää kartonkikierrätyksessä.

Pohjoismainen kaura: parasta kauraa maailmassa

Pohjoismainen kaura on tunnetusti huippulaatuista, sillä täällä on ainutlaatuiset ilmasto- ja kasvuolosuhteet, joita ei ole mahdollista kopioida missään muualla. Pohjoismaissa 60. leveyspiirin pohjoispuolella kasvukausi on lyhyt, mutta tehokas. Kaura kylvetään toukokuussa ja korjataan elo- ja syyskuussa. Keskiyön auringon tuoma poikkeuksellinen valoisuus tekee pohjoismaisista kasvuolosuhteista ainutlaatuiset. Talvella maa on jäässä, mikä osaltaan selittää Pohjoismaiden maaperän ja luonnon puhtauden.

Kasvipohjaisella ruokavaliolla on todistetusti positiivinen vaikutus planeettamme tulevaisuuteen, sillä kasvisten suosiminen auttaa muun muassa vähentämään kasvihuonekaasupäästöjä ja veden kulutusta tuotannossa. Kasvipohjaisten tuotteiden tuoteryhmän kehittämisen lisäksi Fazer haluaa kehittää aktiivisesti kestävää viljelyä. Fazerin kestävän viljanviljelyn periaatteet on laadittu yhteistyössä viljelijöiden kanssa, ja niiden tavoitteena on vähentää viljelykemikaalien käyttöä – ja samalla pitää tuottavuus hyvällä tasolla. Periaatteet sisältävät kymmenen menetelmää, joiden avulla ravintoaineet pidetään pellon maaperässä kasvien käytettävissä – ja poissa vesijärjestelmistä. Tavoitteena on vähentää rehevöitymistä, suojella monimuotoisuutta ja minimoida kemikaalien käyttö.

Tiia Antila, brändi- ja kategoriajohtaja, Fazer Yosa, Fazer Lifestyle Foods, tiia.antila@fazer.com , puh. 050 347 5020

Fazerin mediapuhelin on avoinna ma–pe klo 8–16, puh. 040 668 2998, media@fazer.com

www.fazergroup.com/pictures - Media_Press - Fazer Yosa

Fazer Yosa -brändiä voi seurata sosiaalisessa mediassa aihetunnisteilla #fazeryosa #weknowoats. Fazer Yosalla on omat sivut sekä Facebookissa että Instagramissa.

Fazer Yosa -tuotteet: https://www.fazer.fi/yosa

Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Northern Magic. Made Real.

Avainsanat: