Fazer Yosa tuo markkinoille innovatiivisen kaurapohjaisen ruuanvalmistustuotteen

Kasvipohjaisten tuotteiden kysyntä jatkaa kasvuaan Suomessa ja maailmalla. Fazer Lifestyle Foods vastaa kuluttajakysyntään tuomalla markkinoille täysin uudenlaisen kauratuotteen: ruuanvalmistukseen ja sellaisenaan syötäväksi tarkoitettu Fazer Yosa Kaurapala on runsasproteiininen kaurainnovaatio, jolle on haettu patenttia.

Fazer Yosa -tuotevalikoima koostuu herkullisista kaurapohjaisista tuotteista, jotka sopivat käytettäviksi monipuolisesti aamusta iltaan. Uutuustuotteen avulla Fazer Lifestyle Foods laajentaa tarjoamaansa kasvipohjaisten proteiinien kategoriaan. Fazer Yosa Kaurapala löytyy kauppojen kylmähyllystä helmikuussa 2019.

“Olemme ylpeitä esitellessämme Fazer Yosa Kaurapalan suomalaisille kuluttajille. Tuotekehitysprojekti on ollut erittäin antoisa, ja sen johtotähtenä on ollut täysin uudenlaisen ruuanvalmistustuotteen tarjoaminen kasvipohjaisista ratkaisuista kiinnostuneelle kuluttajalle.”, kertoo Heli Anttila, toimitusketju- ja tuotekehitysjohtaja, Fazer Lifestyle Foods.” Meille koko arvoketjun läpinäkyvyys on ensiarvoisen tärkeää, sillä kuluttaja arvostaa ylivertaisen maun lisäksi vastuullista tuotantoa”, jatkaa Anttila.

Fazer Yosa Kaurapala Maustamaton, 160 g ja Fazer Yosa Kaurapala Yrtit, 160 g

Fazer Yosa Kaurapala on uudenlainen kasvipohjainen ruuanvalmistustuote. Kaurapalaa voi käyttää juuston, tofun tai minkä tahansa proteiinituotteen tavoin monipuolisesti ruuanvalmistuksessa, esimerkiksi sellaisenaan kylmänä salaateissa tai kypsennettynä wokeissa tai uuniruuissa.

Kaurapala on nimensä mukaisesti pakattuna yhtenä palana, josta voi kuutioida sopivan kokoisia paloja tarpeen mukaan. Kaurapala sopii myös siivutettavaksi juustohöylällä ja käytettäväksi kuten juusto tai leikkele leivän päällä.

Uutuustuotteet ovat runsasproteiinisia (15 g/100 g) ja ne sisältävät rasvaa 8 g/100 g ja suolaa 1,2 g/100 g. Tuotteiden valmistuksessa on käytetty herneproteiinia. Kaurapalasta on kaksi makuvaihtoehtoa: Fazer Yosa Kaurapala Maustamaton ja Fazer Yosa Kaurapala Yrtit, jossa yrtteinä on käytetty mm. oreganoa ja basilikaa.

Kaurainnovaatiolle on myönnetty Suomen Sydänliiton hallinnoima Sydänmerkki merkkinä siitä, että tuote on parempi valinta kategoriassaan.

Pohjoismainen kaura saa voimansa ainutlaatuisista kasvuolosuhteista

Pohjoismaissa 60. leveyspiirin pohjoispuolella kasvukausi on lyhyt mutta tehokas. Kaura kylvetään toukokuussa ja korjataan elo- ja syyskuussa. Keskiyön auringon tuoma poikkeuksellinen valoisuus kasvattaa kauran lyhyessä ajassa huippuunsa. Talvella maa on jäässä, mikä osaltaan selittää Pohjoismaiden maaperän ja luonnon puhtauden ja kauran huippulaadun.

Kasvipohjaisella ruokavaliolla on tutkitusti positiivinen vaikutus maapallon tulevaisuuteen, sillä kasvisten suosiminen auttaa muun muassa vähentämään kasvihuonekaasupäästöjä ja veden kulutusta tuotannossa. Lisäksi Fazer on laatinut omat vastuullisen viljanviljelyn periaatteet yhteistyössä viljelijöiden kanssa.

Heli Anttila, toimitusketju- ja tuotekehitysjohtaja, Fazer Lifestyle Foods, heli.anttila@fazer.com, puh. +358 40 752 0324

Fazerin mediapuhelin palvelee ma–pe kello 8–16, puh. +358 40 668 2998, media@fazer.com

Kuvat: http://www.fazergroup.com/pictures - Media_Press - Fazer Yosa

Voit seurata Fazer Yosa -postauksia sosiaalisessa mediassa, kuten Facebookissa ja Instagramissa hashtageilla #fazeryosa ja #weknowoats

Fazer Yosa -tuotteet: http://www.fazer.fi/yosa ,Uutuus http://fazer.fi/kaurapala

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missiona on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää