Fazerin aivoruuan voimalla ratkotaan avaruusaiheisia tehtäviä pop-up -esikoulussa Slushissa

Fazer on mukana Fun Academyn astronauttiteemaisessa pop-up -esikoulussa, jota pidetään Slushin yhteydessä Helsingin Messukeskuksen lapsiparkissa keskiviikkona 30.11. klo 9–14.

Fun Academy on Rovion spin-off, joka panostaa uusien oppimiskonseptien kehittämiseen ja haluaa tehdä oppimisesta lapsille hauskan ja mahtavan elämyksen. Tämä astronauttiteemainen pop-up-esikoulu on yksi esimerkki heidän kansainvälisestä varhaiskasvatustarjonnastaan. Tapahtumassa ovat mukana myös Pilke Päiväkodit Oy, Isku, Reima ja Cohu Experience.

Fazer näkee, samalla tavoin kuin Fun Academy, että kokonaisvaltainen hyvinvointi on oppimisen perusta. Hauskan oppimisen mahdollistamiseksi pop-up-esikoulussa halutaankin korostaa liikunnan ja ravinnon merkitystä oppimiseen. Teeman mukaisesti Fazer tarjoaa tapahtumassa lapsille ja aikuisille hauskaa, avaruusteemaista ja aivoystävällistä Brainfood-ruokaa.

Paikan päällä Fazerin tutkimusjohtaja Jussi Loponen kertoo lisäksi ravinnon vaikutuksesta lasten kognitiiviseen suorituskykyyn: ”Kun pidämme aivomme pirteinä unen, fyysisten ja mentaalisten harjoitusten sekä hyvän ja ravitsevan ruuan avulla, voimme parantaa oppimiskykyämme – aina päiväkodista yliopistoon ja työelämään asti.”

Pilke-päiväkodin 6-vuotiaat lapset sekä heidän opettajansa pääsevät tapaamaan pop-up-esikoulussa astronautti Greg Johnsonin ennen kuin he lähtevät itse ratkomaan avaruusaiheisia tehtäviä. Tapahtumalla halutaan viestiä lapsille, että oppiminen on hauskaa ja hyvinvoinnista huolehtiminen tärkeää. Tämän tiedon ja ymmärryksen pohjalta lapset voivatkin ottaa tapahtumasta mukaansa kannustavan ajatuksen: Jokaisesta meistä voi tulla mitä tahansa – vaikkapa astronautteja!

Fazer Brainfood -ohjelmassa tutkitaan ruuan ja kognitiivisen suorituskyvyn välistä yhteyttä tutkimuksen ja monipuolisen yhteistyön avulla. Ohjelman tavoitteena on luoda innovatiivisia ratkaisuja aivojen hyvinvoinnin ylläpitämiseksi ja parantamiseksi osana kokonaisvaltaista hyvinvointia. Fazer pyrkii luomaan hankkeen ympärille yhteistyöekosysteemin tekemällä yhteistyötä yliopistojen, partneriyritysten ja startupien kanssa.

Jussi Loponen, tutkimusjohtaja, Fazer-konserni puh. 040 732 9772
Leena Majamäki, viestintäjohtaja, Fazer-konserni, puh. 040 585 1585
#fazerbrainfood
www.fazergroup.com, www.funacademy.fi, www.funlearning.com, www.spacenation.orgwww.pilkepaivakodit.fi/

Yrityksestä

Fazer-konserni Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.