Fazerin Dumle-tikkari tekee paluun tänä vuonna

Kun Fazer kertoi viime vuonna, että Dumle-tikkarin tuotanto lopetetaan, sai tieto aikaan palautevyöryn tuotteen uskollisilta faneilta erityisesti Tanskasta ja Ruotsista. Dumle-tikkari on monen kuluttajan silmissä makeishyllyn ehdoton klassikko, ja se on ollutkin markkinoilla yli 60 vuotta. Fazer on nyt löytänyt ratkaisun tuotteen valmistuksen ja suosittu Dumle-tikkari palaa myyntiin tämän vuoden aikana kaikkialla Pohjoismaissa.

Helmikuussa 2021 Fazer ilmoitti, että sen Dumle-tikkarin valmistus joudutaan lopettamaan, koska tikkarin tuotantolinja oli tullut teknisen käyttöikänsä päähän. Samalla yhtiö kertoi pyrkivänsä etsimään ratkaisun, jolla klassista, mutta erikoisosaamista vaativaa tikkaria voitaisiin valmistaa jatkossakin. Sopiva yhteistyökumppani ja samalla ratkaisu tikkarin valmistuksen jatkamisesta tulevaisuudessa on nyt löytynyt.

”Työ tikkarin saamiseksi takaisin markkinoille sai lisäpontta Dumle-faneilta saamastamme palautteesta ja nyt olemme iloisia voidessamme kertoa, että tikkari palaa tänä vuonna myyntiin Pohjoismaissa” sanoo Fazer Makeisten markkinointijohtaja Anne Repo

Ensimmäinen litteä tikkari valmistettiin vuonna 1945

Dumle-makeisen juuret ovat Ruotsissa, jossa Mazetti niminen yritys valmisti vuonna 1945 ensimmäisen litteän tikkarin, joka sai vuonna 1960 nimekseen Dumle. Fazer osti Mazettin vuonna 1975 ja Dumle tuli osaksi Fazerin makeistuoteperhettä. Dumle tunnetaan ainutlaatuisesta ja tunnistettavasta mausta, joka on yhdistelmä pureskeltavaa toffeeta kuorrutettuna herkullisella maitosuklaalla. Fazer Dumle nousi nopeasti markkinoiden suosituimmaksi toffeemakeisbrändiksi ja nykyisin sen asema on ikoninen  niin Pohjoismaissa kuin kansainvälisestikin ja sitä myydään yli 30 maahan maailmanlaajuisesti.

Dumle-tikkari palaa myyntiin portaittain eri Pohjoismaissa

Dumle-tikkari palaa markkinoille liukuvasti. Tuote tulee ensin myyntiin Tanskassa alkuvuodesta 2022. Ruotsissa tikkari tulla näkemään kaupan hyllyllä toukokuussa ja Suomessa tuote on jälleen myynnissä syyskuussa 2022.

Tutustu Dumle-tarinaan ja tuoteperheeseen Fazerin nettisivuilla: https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/tuotemerkit/dumle/

Liisa Eerola, viestintäjohtaja, Fazer Makeiset, puh. 044 710 8860 liisa.eerola@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Toteuttaakseen visionsa Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 8 500 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.