Fazerin ja SOS-Lapsikylän yhteinen työ turvallisemman perheympäristön eteen jatkuu

Fazer solmi SOS-Lapsikylän kanssa kolmen vuoden jatkosopimuksen vuosille 2019–2021. Pääyhteistyökumppanina Fazer jatkaa järjestön toiminnan tukemista turvallisen perheympäristön luomisessa lapsille ja nuorille. Fazerin tuella on muun muassa rakennettu Tampereen ja Vantaan lapsikyliä.

Fazer on tukenut SOS-Lapsikylän työtä yli 40 vuoden ajan. Nyt yhteistyökumppanuus jatkuu kolmen vuoden jatkosopimuksella vuosina 2019–2021. Yhteistyö muodostuu taloudellisesta tuesta, yhteisistä hyvistä hetkistä sekä yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta.

Fazerin uuden brändilupauksen – Northern Magic. Made Real. – juuret ovat vahvasti yrityksen perinnössä ja arvoissa, ja se näkyy kaikessa tekemisessä. ”Olen todella iloinen, että vuosikymmeniä jatkunut yhteistyömme SOS-Lapsikylän kanssa jatkuu”, toteaa Ulrika Romantschuk, Fazer-konsernin viestintä- ja brändijohtaja. ”Yhteistyö edustaa meille tärkeitä arvoja, kuten aitoja kohtaamisia ja kaikille tasa-arvoisia mahdollisuuksia. Toimintamme perustuu tasa-arvolle, erilaisuuden hyväksynnälle ja osallisuudelle. Me välitämme toisistamme – niin yksilöinä kuin yhdessä osana yhteiskuntaa.”

Yhteistyö SOS-Lapsikylän kanssa

SOS-Lapsikylä edistää lasten ja perheiden hyvinvointia Suomessa ja maailmalla. Tavoitteena on, että jokainen lapsi kasvaa perheessä rakastettuna, arvostettuna ja turvassa. Järjestö toimii yli 130 maassa ja auttaa lapsia, jotka ovat vaarassa menettää tai ovat menettäneet vanhempiensa huolenpidon.

”Fazerilla on erityinen paikka SOS-Lapsikylän väen sydämissä, olemme kuin samaa perhettä! Olemme onnellisia, että yhteistyömme jatkuu ja kehittyy. Ruoka on yksi lasten ja nuorten hyvinvoinnin peruspilareista, ja perheen yhteisillä ruokailuhetkillä on kauaskantoinen vaikutus lasten elämään. SOS-Lapsikylän työssä ruuan merkitys hoivan välineenä on suuri”, kertoo SOS-Lapsikylän viestintä- ja varainhankintajohtaja Leena Poutanen.

Fazer on nykyaikainen, vastuullinen ruokayhtiö. Perheomisteisena yhtiönä se on perinteisesti kantanut vastuuta paikallisyhteisön hyvinvoinnista. Perhe on tärkeä voimavara yksilön kasvussa tasapainoiseksi aikuiseksi. Ruualla puolestaan on merkittävä rooli perheiden hyvinvoinnin rakentamisessa. Se ravitsee ja hoitaa: terveellinen ravinto oikealla ruokailurytmillä lisää lasten hyvinvointia. ”Voisi sanoa, että missiomme Ruokaa, jolla on merkitys konkretisoituu yhteistyössä SOS-Lapsikylän kanssa”, Ulrika Romantschuk toteaa.

Fazerin tuella on muun muassa rakennettu Tampereen ja Vantaan lapsikyliä sekä käynnistetty tukiperhetoiminta vantaalaisille lapsille. ”Tarjoamme nuorille myös työharjoittelupaikkoja ja kesätöitä Fazerilla”, Romantschuk kertoo. ”Lisäksi tälle vuodelle suunnitellulla kokkikurssilla tuetaan perheiden arjen hallintaa ja nuorten itsenäistymistä.”

YK Global Compactin periaatteet ohjaavat kaikkea toimintaamme, muun muassa koulutuksen, tasa-arvon ja monimuotoisuuden edistämiseksi sekä köyhyyden vähentämiseksi. ”Yrityksenä me haluamme tehdä hyvää ympäröivälle maailmalle”, Ulrika Romantschuk sanoo. ”Yhdessä huolehdimme yhteiskunnasta ja ihmisistä siellä, missä toimimme.”

Fazer tukee SOS-Lapsikylän toimintaa Suomessa, Venäjällä ja Ruotsissa. Suomessa varat ohjataan Espoon Niittykummun ja Vantaan Kivistön uudenlaisiin lapsikyliin. Uusissa kylissä sijaisperheet asuvat tavallisessa kaupunkiympäristössä, kuitenkin lähellä toisiaan. Ruotsin kautta varat ohjataan Fazerille tärkeään kaakaontuottajamaahan Ecuadoriin ja Venäjällä autetaan Pietarin alueen lapsia ja nuoria.

Liisa Eerola, viestintäjohtaja, Fazer Makeiset, puh. +358 44 710 8860
Leena Poutanen, viestintä- ja varainhankintajohtaja, SOS-Lapsikylä, puh. +358 40 570 8298

Fazerin sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com
Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8–16, puh. 040 668 2998,
media@fazer.com

SOS-Lapsikylän sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@sos-lapsikyla.fi

Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Northern Magic. Made Real.