Fazerin juhlarekka ilahduttaa ympäri Suomen

Fazer haluaa viettää 120-vuotisjuhlaansa mahdollisimman monen suomalaisen kanssa. Fazer käynnistää 22.8.2011 koko maan kattavan rekkakiertueen ja lähtee ilahduttamaan ystäviään ympäri Suomen.

”Ajatus eri paikkakunnilla kiertävästä Fazer-rekasta syntyi toiveestamme tavoittaa kaikki fazerilaiset sekä Fazerin ystävät ympäri Suomen. Fazer on ollut osa suomalaisten arkea ja juhlaa jo 120 vuoden ajan. Haluamme nyt viedä juhlamieltä mahdollisimman monelle paikkakunnalle, tavata ihmisiä ja juhlia yhdessä merkkivuottamme”, konsernijohtaja Karsten Slotte sanoo.

Elokuun lopulta lokakuun puoliväliiin kiertävä Fazer-rekka on lastattu makujen tarinoilla, Fazerin herkullisilla makuelämyksillä ja hauskoilla kilpailuilla. Kiertueellaan rekka parkkeeraa päiväksi 21 K-Citymarketin pihaan. Rekassa vieraileville tarjoillaan kaakaota, kahvileipää ja makeisia, kerrotaan Fazerin historiasta ja nykypäivästä sekä järjestetään hauskoja kilpailuja.

Rekka on avoinna yleisölle jokaisella paikkakunnalla klo 11–18. Juhlarekan lisäksi K-Citymarketeissa on monenlaisia tapahtumia ja tarjouksia sekä arvontoja. Rekkaan voi tutustua videon välityksellä osoitteessa www.fazer.fi/120, mistä löytyy myös kiertueen aikataulu ja muuta juhlatietoa.

Fazerin juhlavuoden tapahtumat ja kilpailut

Fazerin 120-juhlavuoden kilpailu, 120 sankaria, on käynnissä vuoden loppuun saakka.

Joka kuukausi yleisö saa ehdottaa omasta lähipiiristään syntymäpäiväsankaria, joiden joukosta Fazer poimii 120, ja muistaa heitä maistuvalla lahjalla. Fazerin verkkosivuilla kerätään myös Makujen tarinoita, joka on yhdessä suomalaisten kanssa kirjoitettava Fazerin digihistoriikki. Kilpailu ja makumuistot löytyvät osoitteesta www.fazer.fi/120.

Fazerin juhlavuoden leipäkilpailun voittaja julkistetaan syyskuun alussa ja kotileipurin voittajaleipä tulee myyntiin Fazer Lähileipomoissa ympäri Suomen Fazerin syntymäpäivänä 17.9.

Tervetuloa juhlimaan kanssamme ja nauttimaan Fazerin makuelämyksistä! Alla olevasta rekkakiertueen paikkakuntalistasta voit tarkistaa sinua lähimmän pysähtymispaikan.

Päivämäärä  Kaupunki Paikka

Satu Ikäheimo, viestintäpäällikkö p. 050 380 4996

Nina Törhönen, päällikkö, sidosryhmäsuhteet p. 040 509 3792

Kuvamateriaali
www.fazer.fi/kuvapankki ja siellä ”press”, ”Fazer 120 years”

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa.  Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat Fazerin toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kaksi liiketoiminta-aluetta, Fazer Food Services ja Fazer Leipomot & Makeiset, jotka luovat makuelämyksiä omilla aloillaan.

Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2009 oli yli 1,4 miljardia euroa. Henkilöstön määrä vuonna 2009 oli lähes 17 000.

Fazer Food Services on Pohjoismaiden ja Baltian johtava ruokailupalveluyritys, joka tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Fazer Food Servicesilla on lähes 1 400 ravintolaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Venäjällä.

Fazer Leipomot & Makeiset
Fazer on Suomen johtava leipomoyritys ja yksi johtavista Itämeren alueella ja Venäjällä. Leipiä ja leivonnaisia valmistetaan Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä, jossa Fazer toimii nimellä Hlebnyi Dom. Makeistoimialalla Fazer on Suomen johtava yritys sekä vahva toimija Itämeren alueella. Makeistehtaat sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (purukumit).