Fazerin käsin leivottua artesaanileipää saa ensimmäistä kertaa nyt Turussa

Tuoretta, käsin leivottua leipää ostetaan Suomessa yhä enemmän. Nyt Fazerin artesaanileipiä saa ensimmäistä kertaa myös Turussa Skanssin K-Citymarketista ja Ravattulan K-Citymarketista.

Fazer Myymäläleipomo on avoinna jo Skanssissa. Tänään 29.11. Fazer Myymäläleipomo avataan myös Ravattulaan.

Fazer Myymäläleipomoissa leivät leivotaan paikan päällä käsin Fazer Myllyn kotimaisista jauhoista. Fazer Myymäläleipomot tunnistaa Fazer Leipurit -nimestä, ja ne sijaitsevat kaupan sisällä erillisinä leipomoina.

Tuoreet artesaanileivät erottuvat valikoimasta ja tuovat kuluttajalle kotimaisen ja herkullisen vaihtoehdon. Alusta alkaen käsintehdyn taikinan annetaan levätä pitkään, jolloin maku juurtuu ja kypsyy.

”Rohkea paisto synnyttää vahvan ja rapean kuoren, jonka ansiosta artesaanileipä säilyy pitkään ilman lisäaineita”, kertoo myymäläleipomoiden liiketoimintajohtaja Marika Hakala, Fazer Leipomot Suomi.

Erinomainen maku kaiken keskiössä

Fazer Myymäläleipomoiden tuotekehitystä ohjaa aina erinomainen maku. Yhä useampi tuote on myymäläleipomoiden valikoimassa asiakkaiden toiveista.

“Esimerkiksi Cashew-karpalociabatta suunniteltiin vain viikonloppuisin myytäväksi, mutta kuluttajien toiveesta sitä leivotaan nyt päivittäin”, Hakala sanoo.

Myös kauran kultakausi näkyy Fazer Myymäläleipomoissa: kaksi ostetuinta leipää ovat kauraleipiä.

”Kauratuotteet saavat paljon kiitosta. Tällä hetkellä suosituimmat tuotteemme ovat Leipurimestarin Kaurapellavaleipä sekä Kauraleipä. Nähtäväksi jää mistä muodostuu turkulaisten suosikki”, sanoo Hakala.

Fazerilla on tällä hetkellä 64 myymäläleipomoa isoissa marketeissa. Ne työllistävät Suomessa noin 400 henkilöä.

Marika Hakala, myymäläleipomon liiketoimintajohtaja, Fazer Leipomot Suomi, marika.hakala@fazer.com, puh. +358 20 555 3908

Anniina Niemistö, viestintäjohtaja, Fazer Leipomot Suomi, anniina.niemisto@fazer.com, puh. +358 40 674 4672

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 puh. 040 668 2998, media@fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missiona on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Yrityksestä

Fazer-konserni Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Matkalla Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 9 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.