Fazerin kasvipohjaiset uutuudet ovat täynnä hyvää makua

Fazer Aito -valikoimaan saapuu tänä syksynä toivottuja kaurajuoma- ja gurttiuutuuksia, jotka tarjoavat lisää herkullisia vaihtoehtoja jokaiseen päivään. Lisäksi uutuuskattauksessa hurmaa suussa sulava Omarin makumaailmaa kunnioittava kauravanukas.

”Maku ja laatu ovat aina olleet Fazerin ykkösprioriteetteja. Fazer Aito on kasvipohjainen tuotemerkki, joka tuo markkinoille erilaisiin käyttötilanteisiin sopivia tuotteita. Tavoitteenamme on inspiroida ihmisiä ottamaan kasvipohjainen ruoka osaksi ruokavaliotaan. Haluamme tehdä niin hyvänmakuisia tuotteita, että kasvipohjaiseen siirtyminen on helppoa eikä tunnu kompromissilta”, sanoo markkinointijohtaja Janne Illman Fazer Lifestyle Foodsin Kasvipohjaisten juomien yksiköstä.

”Kehitämme kaurajuoma- ja välipalavalikoimaamme maku edellä ja kuluttajien toiveita kuunnellen. Fazer Aito Choco tuo maustettujen kaurajuomien valikoimaan vaihtoehdon, jota voi nauttia hyvällä omallatunnolla. Kauragurttihyllyn valikoima kasvaa päärynägurtilla, jota meiltä on erityisesti toivottu”, Illman jatkaa.

Monipuolisia tulokkaita kaurajuomaperheeseen

Fazer Aito Choco -kaurajuoma 1 l

Laadukkaasta pohjoismaisesta kaurasta valmistettu Fazer Aito Choco on ravintorikas ja täyteläinen välipalajuoma, joka sisältää peräti 30 % vähemmän sokeria kuin muut markkinoilla olevat kaakaojuomat keskimäärin. Kaakaokaurajuoma sopii sekä perheen junioreille että aikuisille, ja se säilyy myös lämpimässä. Fazer Aito Choco maistuu niin jääkaappikylmänä, huoneenlämpöisenä kuin lämmitettynäkin. Juomassa on lisättyä kalsiumia, ja se on proteiinin lähde. Kaupoissa 20.8.2024 lähtien.

Fazer Aito Kaurajuoma Barista Luomu 1 l

Pehmeä ja täyteläinen Fazer Aito Kaurajuoma Barista Luomu on kahvin täydellinen kaurapohjainen kaveri luomuversiona. Kaurajuoma sekoittuu kahviin hyvin, ja se toimii optimaalisesti myös vaahdotettuna cappuccinossa tai café lattessa. Kaupoissa 20.8.2024 lähtien.

Fazer Aito Kaurajuoma Plus 1 l

Alkuvuodesta 2024 kauppoihin saapunut vitamiineja ja kivennäisaineita sisältävä kaurajuoma tunnetaan jatkossa nimellä Fazer Aito Kaurajuoma Plus. Juoma sisältää 1,5 µg/100 ml D-vitamiinia (30 % päivittäisestä saantisuosituksesta) ja 0,60 µg/100 ml B12-vitamiinia (24 % päivittäisestä saantisuosituksesta). Lisäksi tuote sisältää riboflaviinia ja kalsiumia. D-vitamiini ja B12-vitamiini auttavat tukemaan vastustuskykyä, sillä ne edistävät immuunijärjestelmän normaalia toimintaa osana monipuolista ruokavaliota ja terveellistä elämäntapaa.

Maustamaton kaurajuoma sopii käytettäväksi esimerkiksi murojen tai myslin kanssa, smoothien pohjana tai kylmänä sellaisenaan juotuna. Kaurajuoma sopii hyvin myös leivontaan ja ruuanlaittoon. Kaupoissa 20.8.2024 lähtien.

Toivottuja makuja gurtteihin ja kauravanukkaisiin

Fazer Aito Kauragurtti Päärynä 400 g ja 2 x 125 g

Fazer Aito Klassikko -kauragurttiperheen tuorein tulokas on Fazer Aito Kauragurtti Päärynä. Luonnollisen ja raikkaan makuisessa kauragurtissa on mukana päärynän paloja. Tämä uusi makuvaihtoehto gurttien ystäville on tarjolla kahdessa eri pakkauskoossa: reilummassa 400 gramman purkissa sekä tuplapakkauksena myytävissä 125 gramman pikareissa. Tuote on vegaaninen, ja sillä on Sydänmerkki ja Avainlippu. Kaupoissa 20.8.2024 lähtien.

Fazer Aito Kauragurtti Mango 2 x 125 g

Fazer Aito -kauragurttien suosituimpiin makuihin lukeutuva Fazer Aito Kauragurtti Mango on nyt saatavissa myös pienemmissä 125 gramman pikareissa. Kätevä tuplapakkaus sopii erityisen hyvin sinkkutalouksille ja lapsiperheille. Vitamiineilla (riboflaviini, D2 ja B12) täydennetty tuote on vegaaninen, ja sillä on Sydänmerkki ja Avainlippu. Kaupoissa 20.8.2024 lähtien.

Fazer Omar -kauravanukas 150 g

Syksyn suussa sulavin uutuus on Fazer Omar -kauravanukas, joka saapuu täydentämään herkutteluvanukkaiden sarjaa Dumlen ja Pätkiksen rinnalle. Vanukas maistuu Omar-kermakaramellilta, ja sen koostumus on silkkisen pehmeä ja ihanan sileä. Tuote on täysin vegaaninen ja 100 % herkullinen! Kaupoissa 20.8.2024 lähtien.

Kuvat: https://fast.fazer.com/f/WSPX tai polulta https://www.fazergroup.com/fi/medialle

Kuvapankki – Public Image bank ‒ Media_Press ‒ Finland ‒ Fazer Aito -uutuudet syksy 2024

Median yhteydenotot:

Reeta Kylänpää, viestintäpäällikkö, Fazer Lifestyle Foods, reeta.kylanpaa@fazer.com, puh. 0400 270 559

Fazerin mediapuhelin palvelee ma-pe klo 8–16, puh. 040 668 2998, media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle, yli 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Noin 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi tuotteitamme viedään yli 40 maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 1,2 miljardia euroa.

Northern Magic. Made Real.

Avainsanat: