• Fazer Group/

Fazerin kesän uutuudet tuovat raikkaita hedelmämakuja, lempeitä keksejä sekä suussa sulavaa suklaata

Fazerin makeisuutuudet saapuvat kauppoihin toukokuun alussa.

Kekseillä on ollut Fazerin historiassa merkittävä rooli, sillä keksien valmistaminen alkoi Helsingissä vuonna 1924. Tänä vuonna ajankohtainen klassikko on 90-vuotisjuhlia viettävä Carneval ja kevään uutuustuote on Dumle Wafer. Suositut makeismaut ovat ennenkin löytäneet tiensä keksihyllyyn; viime vuosien myyntimenestyksiä ovat olleet mm. Fazerina ja Marianne.

Suklaata Fazer on valmistanut jo vuodesta 1894. Silloin nuori Karl Fazer aloitti konvehtien valmistamisen Kluuvikadulla sijaitsevassa konditoriassa. Suklaamestareiden perinnettä Kluuvikadulla sijaitsevassa Karl Fazer Caféssa jatkaa kondiittorimestari Eero Paulamäki, joka sijoittui maaliskuussa toiseksi World Chocolate Masters -kilpailun Pohjoismaiden karsinnoissa Kööpenhaminassa. Kokonaiskilpailun lisäksi jokaisen kilpailukategorian paras palkittiin. Paulamäki voitti suklaaveistos-kategorian. Eeron kilpailutöihin voi tutustua osoitteessa www.fazer.fi/suklaamestari ja Instagramissa #suklaamestari

Monet maut kulkevat suomalaisten suussa sukupolvelta toiselle. Yksi näistä on Fazerin Sininen –suklaa, jota on valmistettu jo vuodesta 1922 lähtien. Kesällä meidät hurmaa Karl Fazer -suklaalevysarjan uutuus, uniikki kaksikerroksinen Valkoinen & maitosuklaa, joka on monen nuoren toivelistan suosikkimaku.  Kismet on puolestaan saanut makuparikseen aina suklaan kanssa yhteensopivan lakritsin.

Fazerin kaikki makeistehtaat sijaitsevat Suomessa. Suklaaosaamisen sydän sijaitsee Vantaalla, jossa valmistetaan suklaan lisäksi myös keksit. Lappeenrannassa valmistetaan sokerimakeiset ja Karkkilassa puolestaan ksylitolipurukumit ja -pastillit.

Karl Fazer Valkoinen & maitosuklaa 100 g

Samettista valkoista suklaata ripauksella tuttua Sinistä. Tämä uniikki kaksikerroksinen suklaamaku on monen suklaaystävän toivelistan kärkituote ja saatavilla nyt 100 gramman levynä. Se on kätevän kokoinen syödä yksin tai jakaa ystävän kanssa.

Kismet loves Lakritsi 55 g

Fazerin suosituin suklaapatukka kohtaa aidon Fazerin Lakritsin. Suussa sulava suklaakuorrute kätkee sisäänsä herkulliset vohveli- ja lakritsikerrokset. Helppo välipala ja kiva jakaa kaverin kanssa. Eikä ole liian iso yksin herkuteltavaksi.

Tutti Frutti Juizy Apples 150 g
Tutti Frutti Juizy Oranges 150 g

Fazer tuo Tutti Frutti -tuoteperheeseen kaksi mehukasta uutuuspussia; Tutti Frutti Juizy Apples ja Tutti Frutti Juizy Oranges.

Kumpikin pussi sisältää kolmea herkullista makua; Tutti Frutti Juizy Apples sisältää omena-makeisten lisäksi kanelilla ja vaniljalla maustettuja makeisia.Tutti Frutti Juizy Oranges -pussissa appelsiinia maustavat myös cola ja lime. Kaikille makuvaihtoehdoille on yhteistä se, että ne sisältävät hedelmämehua ja kasveista peräisin olevia värjääviä ainesosia.

Tutti Frutti Juizy valmistetaan Fazerin makeistehtaassa Lappeenrannassa. Raaka-aineet ja värit ovat entistä luonnollisempia; makeisten maku tulee aidoista hedelmämehuista ja värjäävät ainesosat voisivat olla suoraan kasvimaalta:
retiisi, nokkonen, pinaatti, kurkuma ja saflori. Tutti Frutti Juizy sopii myös vegaaneille, sillä se ei sisällä gelatiinia.

Xylimax REFRESH Cool Peppermint 38 g
Xylimax REFRESH Tasty Spearmint 38 g

Xylimax Refresh purukumit Cool Peppermint ja Tasty Spearmint on pakattu
käteviin, pieniin 38 gramman pusseihin.

Xylimax Refresh purukumit sisältävät aina oikean määrän ksylitolia. Purukumienmaut ovat pitkäkestoisia ja ne raikastavat hengityksen tehokkaasti. Xylimaxpurukumit valmistetaan Fazerin purukumi- ja pastillitehtaalla Karkkilassa.

Fazer Keksimuru Crush 175 g

Keksimuru Crush on täysin uudenlainen tuote – helppo käyttöinen ja oiva apu vaikkapa kakkupohjan tekoon. Pussissa on kätevästi valmiiksi murustettuna laktoositonta keksimurua. Keksimurun avulla voi tehdä näppärästi myös itsetehtyjä keksejä ja koristella niitä oman mielen mukaan.

Dumle Wafer 215 g

Uniikki Dumle maku nyt myös vohvelina. Sopivan kokoinen suupala, sisällä toffee täyte, päällä vastustamatonta Fazer suklaata. Sopii snäkkäilyyn ja jakamiseen nuorten kesken.

Valmistetaan Suomessa Vantaalla keksitehtaalla.

Katso filmi ”Kurkista Fazerin suklaatehtaalle”

Lisätietoja
Karl Fazer suklaalevyt: Senior Brand Manager Jonna Pelvo, Fazer Makeiset, puh. 046 8515911
Tutti Frutti, Dumle: Senior Brand Manager Kirsi Nordberg, Fazer Makeiset, puh. 040 558 0526
Xylimax: Senior Manager Kristiina Koivu-Grenner, Fazer Makeiset, puh. 040 820 7806

Kismet, Keksit: Senior Brand Manager, Rasmus Bange, Fazer Makeiset, puh. 050 303 2849
Manager, Partnerships and Heritage Liisa Eerola, Fazer-konserni, puh. 044 710 8860
etunimi.sukunimi@fazer.com

Painokelpoiset tuotekuvat
www.fazergroup.com/pictures, “Media_Press”,”Candy novelties, Summer 2015”
viestintäkoordinaattori Minnamari Mattila, p. 046 851 3552

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää