Fazerin lähileipomot kaikkiin HOK-Elannon Prismoihin

HOK-Elannon kaikissa Prismoissa tulee jatkossa olemaan Fazer Lähileipomo, jossa leivotaan joka päivä.

HOK-Elanto ja Fazer ovat sopineet, että Fazer Lähileipomot ja Prismat kehittävät yhdessä pitkäaikaisella yhteistyösopimuksella leipomotuotteiden tarjontaa ja palvelua Prismoissa.

Kaikissa pääkaupunkiseudun Prismoissa leivotaan jatkossa paikan päällä tuoretta leipää ja muita leipomotuotteita. Jo nyt Fazerin lähileipomot toimivat Kannelmäen, Sellon ja Itäkeskuksen Prismoissa.

”Kokemukset näistä kolmesta lähileipomosta ovat olleet niin hyvät, että päätimme laajentaa yhteistyötä kaikkiin HOK-Elannon Prismoihin”, ketjujohtaja Jorma Aromäki kertoo.Prismoissa halutaan laajentaa paikanpäällä leivottujen leipomotuotteiden tarjontaa ja kehittää toimintaa pitkäjänteisesti suuren yhteistyökumppanin osaamisella ja resursseilla.”

Yhteistyösopimuksessa on sovittu, että tähän asti neljässä Prismassa toimineet HOK-Elannon omat Prisma-leipomot siirtyvät 1.8.2011 liiketoimintakaupalla Fazerille. Samalla liiketoimintakaupassa leipomoiden henkilökunta, yhteensä 37 henkilöä, siirtyy Fazerin palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

Fazer panostaa voimakkaasti lähileipomotoiminnan tuote- ja konseptikehitykseen sekä palveluun ja reseptiikkaan. Kaupan myötä Fazer saa käyttöönsä myös Prisma-leipomoiden reseptiikan. Suosituimmat Prisma-leipomon nykyiset tuotteet löytyvät jatkossa kaikista Prismoista. Myös konditoriatoiminta jatkuu entiseen tapaan.

HOK-Elannon Prismoissa Fazer Lähileipomoille tulee oma myymälämiljöö. Muutoksen toimeenpano alkaa elokuussa 2011 Itäkeskuksen Prismassa ja jatkuu syyskuussa Sellon Prismassa. Järvenpään Prismassa tehdään laaja uudistus syksyllä ja uusi Fazer Lähileipomo avataan samassa yhteydessä. Muutos toteutetaan kaikissa 12 HOK-Elannon Prismassa vuoden 2012 syksyyn mennessä.

”Leivällä on vahva merkitys suomalaisessa ruokaperinteessä. Viime aikoina lähellä leivottu on kiinnostanut kuluttajia yhä enemmän. Myymälöiden lähileipomoissa Fazer jatkaa käsityön perinteitä, ja voimme näyttää asiakkaille suoraan, miten tuotteet syntyvät heidän silmiensä edessä”, sanoo Fazer Leipomoiden toimitusjohtaja Petri Kujala. ”Tulemme panostamaan vahvasti konsepti- ja tuotekehitykseen, henkilöstöön ja tarjoamaan asiakkaille juuri niitä leipiä, joita he haluavat vastaleivottuina ostoskoriinsa.”

HOK-Elannon Prisma-ketjun johtaja Jorma Aromäki p. 010 76 68080, jorma.aromaki@sok.fi

Fazer Leipomot toimitusjohtaja Petri Kujala, p. 0400 767 767, petri.kujala@fazer.com

Viestinnän yhteyshenkilöt:

Fazer Leipomot & Makeiset: viestintäjohtaja Leena Majamäki, p. 040 585 1585, leena.majamaki@fazer.com

HOK-Elanto: tiedotuspäällikkö Ralf Nyberg, p. 010 76 60590, ralf.nyberg@sok.fi

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa.  Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat Fazerin toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kaksi liiketoiminta-aluetta, Fazer Food Services ja
Fazer Leipomot & Makeiset, jotka luovat makuelämyksiä omilla aloillaan.

Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2010 oli yli 1,5 miljardia euroa. Henkilöstön määrä vuonna 2010 oli noin 16 500.

Fazer Food Services on Pohjoismaiden ja Baltian johtava ruokailupalveluyritys, joka tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Fazer Food Servicesilla on lähes 1 400 ravintolaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Venäjällä.

Fazer Leipomot & Makeiset
Fazer on Suomen johtava leipomoyritys ja yksi johtavista Itämeren alueella ja Venäjällä. Leipiä ja leivonnaisia valmistetaan Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä, jossa Fazer toimii nimellä Hlebnyi Dom. Makeistoimialalla Fazer on Suomen johtava yritys sekä vahva toimija Itämeren alueella. Makeistehtaat sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (purukumit).