Fazerin makeat syysuutuudet

Vastustamaton yhdistelmä suolaista ja makeaa

Fazerin 200 gramman levysarjan syksyn uutuus on vastustamaton Fazer Cashewpähkinärouhe. Aito Fazerin Sininen maitosuklaa saa kaveriksi suolaisia, kullanruskeiksi paahdettuja cashew-pähkinöitä. Hinta noin 2 €.

Täysksylitolipurkka, jonka maku muuttuu!

Fazer esittelee ensimmäisenä Suomessa purkan, jonka maku muuttuu pureskeltaessa. Eikä siinä vielä kaikki: Fazer-purukumien tapaan uusi Xylimax Flow (25 g) on 100-prosenttisesti ksylitolilla makeutettu. Koe, kuinka maku muuttuu hedelmäisestä lime-cactuksesta raikkaaksi mentholiksi. Muista napata viisi palaa päivässä, jotta saat päivittäisen ksylitoliannoksesi. Hinta noin 1,15 €.
Toimituksille: Uusia ksylitoliaiheisia kuvituskuvia liitteenä.

Päivän sallittu nautinto: tumma suklaa patukkana

Tumman suklaan suosio on kasvanut suomalaisten keskuudessa reippaasti viime vuosina. Fazerin pidettyä, suomalaiseen makuun räätälöityä tummaa suklaata voi nautiskella nyt patukkana (39 g). Sirossa patukassa on suussa sulava palakoko. Hinta noin 50 snt.

Design arjen iloksi: Marianne Designer´s Edition

Marianne-klassikkomakeinen saa syyskaudeksi ylleen uuden raikkaan asun. Designpussin on suunnitellut lahjakas kansainvälisesti tunnettu kuvittaja Sanna Annukka. Marianne Designer´s Edition -pussin ulkoasuun kätkeytyy Mariannen perinteitä ja kuvittajan lapsuusmuistoja Paltaniemellä, oman mummun luona. Marianne Designer´s Edition (220 g) kaupoissa syyskuusta joulukuuhun. Hinta noin 2,20 €.

markkinointijohtaja Farid Hamadi, p. 040 502 6890
tiedottaja Satu Ikäheimo, p. 050 380 4996

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi(a)fazer.com

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa.  Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat Fazerin toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kaksi liiketoiminta-aluetta, Fazer Food Services ja Fazer Leipomot & Makeiset, jotka luovat makuelämyksiä omilla aloillaan.

Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2009 oli yli 1,4 miljardia euroa. Henkilöstön määrä vuonna 2009 oli lähes 17 000.

Fazer Leipomot & Makeiset

Fazer on Suomen johtava leipomoyritys ja yksi johtavista Itämeren alueella ja Venäjällä. Leipiä ja leivonnaisia valmistetaan Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä, jossa Fazer toimii nimellä Hlebnyi Dom. Makeistoimialalla Fazer on Suomen johtava yritys sekä vahva toimija Itämeren alueella. Makeistehtaat sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (purukumit).